Sivut

sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

The 4th Media » Ukraine’s IMF Deal Means Greece-Like Depression

4. Media »Ukrainan IMF kauppa merkitsee Kreikka-Like Masennus

Ukrainan IMF kauppa merkitsee Kreikka-Like Masennus



Tänään 27. maaliskuuta 2014 IMF julkaisi päälinjat sen ehdot lainojen ja muiden toimenpiteiden Ukrainan talous. Mitä nuo ehdot tarkoittaa vähemmän pelastus Ukrainan talouden kuin puhkeamista Kreikan kaltainen lama Ukrainan väestö.
Ukrainan talous oli selvästi ajautuessa taantumaan, sen kolmanneksella vuodesta 2008, joskus 2013 jälkipuoliskolla. Jotkut hiljattain tekemien arvioiden todennäköinen supistuminen talouden 2014-15 on vaihdellut 5% -15% BKT lasku.
"IMF Standby Ukrainan kanssa" teksti julkaistiin 27. maaliskuuta tunnustaa nykyinen vakava taloudellinen epävakaus Ukrainan talouden. Mitä se ei myöskään myönnetä, kuitenkin se, miten IMF paketti edelleen vaikuttaa kielteisesti kyseiseen talouteen.
IMF Kauppa vaatii 14 dollaria - 18 miljardia dollaria IMF taloudellinen tuki kahden seuraavan vuoden aikana, 2014-15. Toinen mahdollinen 9000000000dollaria kuulemma tulevat muista maista, vaikka vielä määrittelemätön muodossa. Euroopan jälleenrakennus-ja kehitys ilmeisesti antaa 2 miljardia dollaria, joka 9000000000 dollaria. Oletettavasti Yhdysvaltain tukipaketin noin 1 dollari - 2000000000dollaria nyt parhaillaan sen läpi Yhdysvaltain kongressissa edustaa toista osa 9000000000 dollaria. Loput $ 5 9000000000dollaria kuin IMF: n rahoitus on vielä tunnistamatta.
27 miljardin dollarin summa on reilusti yli 15 miljardia dollari, että oltiin puhuttu ennen viikkoa julkisen lehdistö ja yli 20 miljardia dollari Ukraina on pyytänyt IMF lopussa 2013-viitteitä siitä, että talous on heikentynyt nopeammin kuin raportoitu vuodesta 2014 alussa.
Aiemmissa artikkeleita Ukrainan taloudellinen tilanne muutama viikko sitten, tämä kirjailija arvioitu, että vähintään $ 50 miljardia tarvitaan vakauttaa Ukrainan talous kahden seuraavan vuoden aikana. Tämä luku saattaa vielä nousta vuoteen 2015 mennessä.
IMF Statement 27. maaliskuuta korjaa, mitä se pitää tärkeimmistä taloudellisista heikkoudet Ukrainan talouden jotka vaativat välitöntä ja kiinnittänyt huomiota. Heikkouksien kuuluu Ukrainan nykyinen kauppavaje sen nopeasti heikentynyt kansainvälisten valuuttavarantojen, sen julkisen talouden budjettivaje, ja budjettivaje sen valtion omistama kansallinen kaasuyhtiö, Naftogazin.
IMF arvioi, että Ukrainan kauppataseen alijäämä (vienti miinus tuonti) noin 9% BKT: sta ($ 17 miljardia euroa vuodessa) johtuu Ukrainan pysähtynyt viennistä. Mitä IMF ehdottaa ratkaistakseen tämän tarkoituksena on taata Ukrainan valuutta jatkaa "kellua vapaammin".Ukrainan valuutta toistaiseksi vuonna 2014 määrä on jo vähentynyt 26% ja dollariin. Joten idea on antaa valuutan laskevan entisestään.
Teoriassa, joka tekee Ukrainan viennin kilpailukyvyn ja puolestaan ​​vähentää kaupan alijäämä.Ongelmana on se myös johtaa jyrkkä nousu kustannukset tuontiin, joten inflaatio Ukrainan kotitalouksille. IMF politiikkaansa, jolla edistetään edelleen valuutan heikkeneminen, toisin sanoen merkitsee jopa enemmän kotimaiseen inflaatioon, lähinnä vaikuttavat kotitalouksiin, ja siksi vähemmän menoja kotitalouksien muihin tavaroihin ja palveluihin.
Sallimalla valuutan laskevan edelleen myös, että IMF: n politiikka on Ukrainan keskuspankki ei puuttua aggressiivisesti lähikuukausina pönkittää valuutta globaaleilla markkinoilla. Joka vapauttaa enemmän IMF varoja, joilla velan maksuun Länsi pankkien nykyiset ja menneet lainat.
Kuten IMF Lausumassa, "suuri ulkomainen velka lyhennykset häämöttävät 2014-15." Velan määrä maksut on arviolta 6200000000 dollaria. Joten Ukrainan kotitaloudet osittain maksaa velan maksuun Länsi pankkien on täytynyt säätää inflaatiota ja vähentää niiden todellisia menoja.
Koska 6200000000 dollari on 27 miljardin dollarin IMF kokonaispaketti menee huolto velan maksuun länteen, se tarkoittaa myös sitä, että vain noin mahdollisesti 21 miljardia dollaria IMF yhteensä bailout edelleen edistää Ukrainan talous. Mutta Avainsana tässä on "mahdollisesti", koska paljon vähemmän kuin 21000000000dollaria itse mennä talouteen ja kompensoidaan paljon "otettu pois" kohti IMF käsitellä.
21000000000dollaria net IMF injektio on taloudellinen illuusio. Tästä syystä.
Ensinnäkin Ukrainan talous taantuu seurauksena IMF pakettia, koska IMF: n toimenpiteet edellyttävät suuria muutoksia Ukrainan raha-ja finanssipolitiikka, joka nettomääräisesti hidas, ei edistä, Ukrainan talous.
Esimerkiksi IMF Julkilausumassa vaaditaan rahapolitiikka, joka kohdistuu "kotimainen hintavakaus säilyttäen joustava valuuttakurssi". Tämä tarkoittaa sitä, että keskuspankki, Ukrainan keskuspankki (NBU), tarvitaan IMF vähentää Ukrainan rahan tarjontaa ja siten nostaa kotimaisia ​​korkoja, osana "inflaatiotavoite puitteet yli seuraavan kahdentoista kuukauden aikana tukevasti ankkuroida inflaatio-odotukset. "
Miinus talouden ammattikieltä, mitä se tarkoittaa on, että NBU ja IMF: n politiikan nostamalla korkoja hidastaa talouden korvatakseen odotettavissa inflaatiopaineita tuontia, joka tapahtuu alkaen edelleen valuutan lasku. Että koronnosto politiikan tarkoituksena on korvata odotettu tuonti inflaatio entisestään hidastaa reaalitalouteen. Ja että kääntyy edelleen työpaikkojen menetyksiin kun yritykset leikkasivat tuotantoa johtuen nousevista korkokuluista.
Mutta se ei ole puoliakaan. IMF toimenpiteet eivät vain johda tuontienergian inflaation, mutta tuottaa vielä enemmän inflaatiopaineita seurauksena IMF-saneli liittyvistä ehdoista Ukrainan maakaasun. Arvioiden mukaan maakaasun hinta nousee 79% seurauksena IMF-saneli 50% kaasun hinnan nousu. Samanaikaisesti, kuten kaasun hinta lähtee nousuun kaasu tukia kotitalouksille totaalisesti asteittain kahden seuraavan vuoden aikana, IMF: n mukaan käsitellä.
On raportoitu, että kaasun tukia kotitalouksille vastaavat 7,5% Ukrainan BKT. Joten poistamalla kaasu tuet tarkoittaa kulutuksen vähentäminen 6500000000 dollaria vuodessa, koska kotitaloudet joutuvat vähentämään muita kulutuksen maksaa nyt kaasun hinnan nousut ja yhteensä vaihe bensa tukia.
Siinä vaiheessa bensa tukia ja 79% kaasun hinnan nousu tarkoittaa 13 miljardia dollari leikata todellinen kulutus yli kaksi vuotta, 2014-15. Että 13 miljardia dollari vähentää jäljellä 21 miljardia dollari IMF paketin entisestään, jättäen vain 8 miljardin dollarin mahdollinen nettovaikutus jäljellä kannustin reaalitalouteen IMF paljon. Tämä ei kuitenkaan vielä ole koko kuva sopimus IMF: n kielteinen vaikutus Ukrainan talouteen.
IMF Kauppa vaatii myös "finanssipolitiikkalain" uudistuksista tai mitä se kutsuu "tarpeesta toteuttaa syvempää julkisen talouden sopeuttamista", joka "vähentää julkisen talouden alijäämä on noin 2,5% BKT: stä vuoteen 2016 mennessä." Se 2,5% budjetista leikataan edustaa toista 4,5 dollaria miljardia yhteenlaskettu vuotuinen Ukrainan hallituksen menoleikkauksia (ja / tai veronkorotukset), oletettavasti kussakin seuraavan kahden vuoden aikana.
Menojen leikkaukset epäilemättä tulivat hallituksesta työpaikkojen vähennyksistä ja palkkojen leikkauksia jäljellä hallituksen työntekijöitä. Se myös kuuluu kiistatta myös syviä leikkauksia eläkejärjestelmään koskee kaikkia eläkeläisiä, jotka joidenkin arvioiden mukaan merkitsee leikkauksia eläkkeisiin jopa 50% vuoteen 2016 mennessä. On mahdollista, että 4,5 dollaria to $ 9 miljardin julkisen talouden alijäämää seuraavien 1-2 vuotta merkitsee liikevaihtoveron korotukset kuluttajien kotitalouksille veroja leikataan yrityksille, koska IMF: n lausunto 27. maaliskuuta vaatii myös "toimenpiteitä, joilla helpotetaan alv (arvonlisävero) palautukset yrityksille ".
Sen 27 maaliskuu selvitys IMF ei ole täsmennetty vaaditut tehtävät, palkka, ja eläkkeiden leikkauksia erikseen. Se on selvästi odottaa Ukrainan väliaikaisen hallituksen aiheuttaa niille taloudellista haavoja itseensä ja Ukrainan kansaa, jonka jälkeen IMF Management ja johtokunta hyväksyy tarjotaan paljon.
Yhteenvetona, IMF käsitellä 27. maaliskuuta vaatii maksaa Länsi pankkien ja lainanantajia 6500000000 dollaria seuraavan kahden vuoden velanhoito maksuja. Se edellytetään lisäksi vähentäminen kotitalouden kaasu tukien toinen 13000000000dollaria lisättynä vaihe bensa tukia.Ja se epäsuorasti kehottaa Ukrainan hallitusta leikata menoja ainakin 8000000000 dollaria (2,5% BKT: stä) yli kahden seuraavan vuoden-muodossa leikkauksia valtion, palkkojen leikkaukset valtion työntekijöitä, ja eläkkeiden vähennykset todennäköisesti 50% eläkeläisiä yleensä.
Lisää kaikki, että ylös, eikä yllättävää se on noin 27 miljardia dollari. Se on 27 miljardia dollari taloudellisten menojen ja kannustin otetaan pois Ukrainan reaalitalouden per IMF käsitellä.Toisin sanoen, lähes 27 miljardin dollarin, että IMF väitetään antaa sen BKT per 27 maaliskuu ilmoitus. Mikä tarkoittaa Ukrainan kotitaloudet maksaa IMF: n 27 miljardia dollari paketti kaasun hinta kohosi, poistaminen kaasu tuet, julkiset työpaikkojen ja palkkojen leikkauksia, ja iso eläke vähennyksistä.
Mutta 27 miljardia dollaria ei ole oikeastaan ​​"vaikka kaupan pois". Se on todella negatiivinen nettovaikutus virikkeitä Ukrainassa, sillä koostumus IMF käsitellä. Pidä mielessä, 6200000000 dollaria vuonna velanhoito maksujen ulosvirtaus länteen ei ole minkäänlaista positiivista vaikutusta Ukrainan BKT. Niin, ensinnäkin, se on oikeastaan ​​vain IMF net 21000000000dollaria'' in "vs. Ukrainan 27000000000dollaria ottanut" ulos "talouden kohden IMF vaatimukset. Mutta jopa 21 miljardia dollari "in" vs. 27 miljardia dollari "out" ei ole totta arviota nettomääräisesti.
27 miljardin dollarin otetaan pois heijastaa kotitalouksien kulutusmenoja "kerrannaisvaikutus", joka on paljon suurempi kuin 21 miljardia dollari nettokansantuotteeseen Ukraina injektio IMF.Jos oletetaan, konservatiivinen 1,5 kerrannaisvaikutus, summa otetaan pois Ukrainan talous on enemmän kuin 40 miljardia dollari yli kahden seuraavan vuoden-massiivinen summa ottaen huomioon, että Ukrainan BKT vuonna 2012 oli vain 175 dollaria ja oli tasainen pysähtyi vuonna 2013 .
Tietenkin, 40 miljardia dollaria "out" säädetään 21000000000dollaria "in" ja sen kerrannaisvaikutuksia. Mutta kun 40000000000dollaria "out" varmasti esiintyy, ei ole mitään takeita täyden 21000000000 dollaria IMF injection "in" todella tapahtuu puolestaan.
Osa tästä 21000000000dollaria epäilemättä "syrjään", jonka Ukrainan keskuspankki täydentymään sen valuuttavaranto, tänään noin vain 10 miljardia dollari tai vähemmän. Osa sitä käytetään auttamaan Ukrainan yritykset ostaa Euroopan tuonnin välituotteiden, ennustetaan nousevan kustannuksia merkittävästi Ukrainan valuutta vähenee edelleen. Ja osa siitä menee lainoja NBU Ukrainan yrityksiä, jotka hamstrata käteistä ja käytä sitä laajentaa tuotantoa.
Kaikki tämä tarkoittaa, että luultavasti enintään puolet 21 miljardia dollari IMF net injektio todella vaikuttaa todellinen Ukrainan talous. Näiden "vuotoja", kerrannaisvaikutukset IMF injektiot epäilemättä olemaan negatiivinen. Se ei ole kohtuutonta olettaa, enintään netto 10 miljardia dollaria IMF: n 21 miljardia dollari tulee päästä Ukrainan reaalitalouteen ärsyke.
Joka ei jätä yli 10 miljardin dollarin liikevaihto ärsyke kahden seuraavan vuoden aikana, kompensoi "kertojan" 40 miljardia dollaria vähentää reaalitalouteen seuraavien kahden vuoden aikana. Nettovähennys Ukrainan BKT 30 miljardia dollaria seuraavan kahden vuoden aikana, eli noin 15 miljardia dollari vuodessa, edustaa kumulatiivista BKT: n lasku vähintään 18%. Ja se Kreikka-kuten masennusta.
Imemällä Ukrainan talouden Euroalue, jälkimmäinen on itse asiassa ottaen sen taloudellinen siipi vielä toinen "Kreikka" ja "Espanja". Ja kun on kyse viimeksi mainittujen talouksien, jotka maksavat eivät ole pankkiirit ja monikansallisten liikemiehiä, mutta Ukrainan kansaa. Mutta se on välttämätöntä ja toistuvaa historiaa ja perintöä IMF tarjouksia maailmanlaajuisesti kolmen viime vuosikymmenen aikana.

Dr. Rasmus on kirjoittanut 2010 ja 2012 kirjoja, "Epic Lama: Prelude to Global Masennus" ja "Obaman Economy: Recovery Harvat", Pluto presss, 2010 ja 2012. Hän isännöi viikoittain radio show, "Alternative Visions", on Progressive Radio Network Yhdysvalloissa. Hänen sivusto on www.kyklosproductions.com ja hänen blogi on jackrasmus.com. Hänen Twitter kahva on @ drjackrasmus.
Tunnisteet:    

Aiheeseen liittyviä artikkeleita:

Ei kommentteja: