Sivut

sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Seuraava FOIA Fight: B (5) "Pidätys Se koska haluat" Vapautus

27 MAALISKUU 2014
Suorapuheinen huomautukset b (5).  Alkaen http://nsarchive.wordpress.com/2011/05/13/document-friday-the-department-of-state-was-hiding-this/
Suorapuheinen huomautukset b (5). Dokumentteja ulkoministeriö oli piiloutunut  .
Jotain huolestuttavaa tapahtui tänä Sunshine viikko.
Klo 16. vuosittaisessa National Freedom of Information Day at Newseum Knight Conference Center, entinen Valkoisen talon Office of Information ja Regulatory Affairs Administrator Cass Sunsteinhyväksynyt arvostetun James Madison palkinnon puolesta viisihenkinen Toimitusjohtajan katsaus ryhmän Intelligence-ja viestintätekniikan avulla, jotka suositellaan lopussa irtotavarana puhelin metatietojen kokoelma.
Sitten Sunstein käytti hyväksymistä puheen James Madison Award-joka on tunnustanut ne, jotka "championed, suojeltava ja edistettävä yleisön hallituksen tiedot ja yleisön oikeus tietää" - vedota muistoja Madison ja Thomas Jefferson väittää että huoneellinen Avoimuuden aktivistit että ne olisi tuettava jatkuvaa hallituksen salassa.
Viitaten keskustelun aikana suljettuihin istuntoihin perustuslakikonventissa yli 225 vuotta sitten, 1Sunstein vetosi edelleen tarvetta suojella "valmisteluprosessin aikana." valtion virastot ovat yhä vedoten tätä samaa "valmisteluprosessin aikana" laukaista Freedom of Information Act vapautuksen -b (5) - jonka avulla he voivat pidättää kaikki "välisiin tai sisäistä viraston viestintä", sekä edustus-väitti "luonnos" yleisöltä. Tämä uskomattoman suuri leike on usein kutsuttu "evätä se, koska haluat" vapautusta.
Käyttää tätä " evätä se, koska haluat "vapautus on pilviin viime kahden vuoden Obaman hallinto.Tämän seurauksena avoimuus kannattaa, kuten National Security Archive, sekä jäseninä ja senaatin vastaavien valiokuntien Fóia ovat kohdistuneet b (5) uudistuksen keskeinen osallisuuden mitään Fóia lakiehdotuksen, joka kulkee kongressi.
Mutta ehkä olen juuri selvitystilaan. Ehkä Cass Sunstein ei helposti yhden viikolla, että Yhdysvaltain juhlii avoimuutta kanavoida Valkoinen talo viestin, että mielekäs uudistus FOIA ei tapahdu sen katsella. Ehkä hän käytti Madison ja Jefferson omasta tahdostaan ​​"tökätä" meidät pois yrittämästä pro-avoimuutta uudistusta.
Joka tapauksessa, heti kun kuulin Sunstein Madison Sopimuksen hyväksyminen puhe vaatii edelleen (oikeastaan ​​kasvava) salassapito, pyrin yrittää tehdä asia miksi b (5) uudistus on tärkein FOIA tapellaan lähivuosina .
-----
Aikana Obaman hallinnon kolmas Sunshine viikko, hänen FOIA kohta mies, Steve Crowley korosti sen käytön vähenemisestä b (5) vapautus todisteeksi siitä, että hallinto oli todella työtä "selvittää, missä voimme luovuttaa tietoja" ja mainittu b ( 5) dip kuin Fóia menestys johtuvat presidentti Obaman ja Attorney General Holder ohjeita virastojen toimimaan "olettamus paljastaminen" suhteen Fóia.
Ei vedoten b (5) aikana Sunshine Viikko enää.
Ei vedoten b (5) aikana Sunshine Viikko enää. Kaavio luonut Lauren Harper.
Mutta Obaman hallinto ei todellakaan ole tehdä tätä väitettä enää. Mukaan tilastot koonnut Associated Press, b (5) käyttö on kaikkien aikojen ennätys, käytetään 81752 kertaa vuonna 2013 (sovellettu 12 prosenttia kaikista 2013: n jalostettujen pyynnöt) kieltää tietoa. Tämä kovassa käytön vapautusta b (5) on osoittautunut, että lainsäädännölliset korjata tarvitaan, Valkoinen talo on ollut pysty virastoja noudattamaan sen selkeät ohjeet Fóia.
Muutama vilkaisee tyyppisiä tietoja b (5) käytetään piilottamaan myös osoittaa miksi vapautus on reined sisään Nämä pään ravistelu kiellot myös ehdottaa, valitettavasti, että Yhdysvallat on saattanut ansainnut kiusallista sijoitusta 44th- pahin Global Oikeus Information World Wide Index.   (US FOI laki osuu Tunisian ja Nigerian FOI lakeja.) räikeitä esimerkkejä b (5) pidättämällä ovat:
  • Department of Justice on käyttänyt b (5) sensuroida kymmeniä sivuja suorapuheinen historia natsi-metsästys (ja natsi-suojaava) Yhdysvaltain hallituksen tällaiseen itseään siinä määrin, että entisiä virkamiehiä  vuotanut koko asiakirjan  New York Times sijaan täyttää Freedom of Information pyynnöstä. National Security Archive esitti  FOIA pyynnön  historian Office of Special Investigations marraskuussa 2009, vain  kiistää oikeusministeriö  sillä perusteella, että asiakirja-vaikka valmistui vuonna 2006 ja koskaan tarkistettu silloinen oli vain luonnos ja oli "predecisional", ja siksi lähdeveron alla b (5) poikkeusluvan FOIA. Kun  meidän valitus  täyttänyt vastausta ei-huolimatta presidentti Obaman ja Attorney General Holder n selkeitä ohjeita FOIA-arkisto  jätti puku . Vasta kun oikeusjuttu nostettiin tuosta oikeusministeriö alkaa "prosessi" asiakirja vapautumista mikä tarkoitti tukku soveltamisen b (5) "white-out" jaksoihin asiakirjan - poistamalla jopa "henkilökohtaisia ​​mielipiteitä" on kongressiedustaja Liz Holtzman koska hän oli ilmaissut niitä julkisesti sekä tekijän historiaa. Onneksi Department of Justice työntekijän vuotanut kopio tästä historian yleisölle. Katso täältä arvioida itse, jos kohdat DoJ "luovuteta koska se halusi" olivat perusteltuja.
Luota meihin.  Sinun ei tarvitse lukea sitä itsellenne.
Luota meihin. Sinun ei tarvitse lukea sitä itsellenne.
  • CIA tukemana Department of Justice, on tällä hetkellä käytössä b (5) vapautus pitää salassa sen historiasta 1961 Sikojenlahdella Invasion, väittäen, että se vapauttaa " voisi hämmentää kansalaisia ​​. "tuomarina Yhdysvaltain tuomioistuimen Muutoksenhaku Judith Rogers selitti Yhdysvaltain oikeusministeri Mitchell P. Zeff, CIA: n ja oikeusministeriön yrittävät etsiä "[] loputtomiin suojelu luonnoksia", kun FOIA on todella paljastaminen säännöt ja poikkeukset on määriteltävä tarkasti.
  • Muckrock n Shawn Muscrave on raportoitu , että Federal vaalilautakunta yrittänyt väittää, että se oma ohjeistusta siitä, milloin sovelletaan b (5) on itse vapautettu vapauttimeen b (5)-vaikka se oli jo lähetetty SVL: n verkkosivuilla. Muckrock on myös koonnut erittäin hyödyllinen luettelovirastojen b (5) oppaita.
  • Pitkittynyt ja täysin turhaa taistelua yli b (5) viivästynyt vapautuminen historiallisen Henry Kissinger puhelumuistiinpanot, "telcons," seitsemän vuotta. Vuonna 2007 vastauksena Fóia pyynnöstä jätetty vuonna 2001, ulkoministeriö kiisti yli 800 historiallista telcons on Fóia (b) (5) ennalta päätöksenteko perustein. Lopuksi, vuonna 2013 ulkoministeriön julkaisi osan niistä, kuten Kissingerin keskusteluja hallituksen ja entisten virkamiesten aikana Fordin Administration. Yhtä kiinnostava kuin telcons ovat, ne sisältävät tietoja, joiden olisi pitänyt salassa. Kiistatta ne sisältävät suorapuheinen keskustelu asioista ja persoonallisuuksia ja julkisen sektorin sisäisten päätöksentekoa yleisesti, mutta joka tarjoaa mitään tekosyytä virastojen soveltaa b (5) "pre-päätöksenteko" FOIA vapautus liittovaltion kirjaukset vuosikymmeniä sitten.
  • Department of Justice käyttää edelleen b (5) evätä Office of Legal Counsel Mielipiteet-lausuntoja, jotka lähinnä muodostavat lakikokoelmaa joka sitoo kaikkia liittovaltion virastojen-vaikka Freedom of Information Act todetaan selvästi, että "lausuntoja politiikan ja tulkinta [] virasto on antanut "  on vapautettava. Vaikka Obaman hallinnon julistusten tietojen julkistamisen, Center for Responsibility and Ethics in Washington n vahva Tapaus on vireillä Yhdysvalloissa käräjäoikeudessa. Tunnustaa untenability sen väitteen, Obaman hallinto on virallisesti julkaissut joitakin OLC muistioita (kuten Bush-aikakauden muistio siunaus laillisuuden kidutuksen joissakin tapauksissa) ja vuotanut toiset (kuten muistiosta on vuotanut Charlie Savage of New York Times  siunaus murhan Yhdysvaltain kansalainen Anwar Al-Awlaki. ei Vakoilu Act tutkinta-tai syytetoimia, tietenkin .)
Glad nostit että taistelu?  Presidentin Suunnittelu direktiivi Ulkomainen apu, sitomista avoimuutta.  Via Center for Tehokas hallitus Fóia oikeusjuttu.
Glad nostit että taistelu? Presidentin Policy direktiivi Ulkomainen apu, sitomista avoimuutta. Via Center for Tehokas hallitus Fóia oikeusjuttu.
  • Viime vuonna, Department of State ja US Agency for International Development väitti, ironisesti, että liittovaltion tuomari, joka presidentin Policy direktiivi Haastehakemuksen korotetun tuen avoimuus ei saa ruokkia yleisölle (vaikka hallinto oli julkaissut "tietoisku" pitkälti paljastaa, mitä oli PPD). Center for Tehokas hallitus oli pakko jättää FOIA oikeusjuttu, jonka se voitti.
  • Viimeksi CIA: n johtaja John Brennanin kirjoitti asiakirjan senaattori Dianne Feinstein jossa esitetään hänen syynsä, miksi hän uskoi senaatin Intelligence komitean 6200 sivuisen raportin CIA: n kidutuksen ohjelman pitäisi pysyä luokiteltu. Varmistaa, että hänen perustelunsa siitä, miksi CIA: n kidutuksen ohjelma olisi itse pysyvät piilossa yleisöltä ja FOIA, hän oli varovainen varmista että ensimmäinen sivu oli merkintä: "valmisteluprosessin aikana Etuoikeutettu Document" signalointi hänen Fóia myymälä hän halusi se kielsi alle b (5) vapautus.
Nämä ovat vain muutamia räikeimpiä esimerkkejä b (5) "evätä se, koska haluat", että voisin muistaa. Jos sinulla on toinen esimerkki, lisää se kommentteja.
B (5) oli alun perin tarkoitus estää valtion työntekijöitä "työskentelevät kala kulhoon", jotta työntekijät voisivat antaa toisilleen ja esimiehille-suorapuheinen neuvoja. Nämä suojan pitäisi ja on pysyttävä. Mutta, b (5) oli mainittu 81752 kertaa viime vuonna, ei varmasti aina suojata kulkua hallituksen työntekijän näkemyksiin ja kannanottoihin. Presidentti Obama oikein totesi, että periaatteet Freedom of Information Act kieltää hallitusta tietojen pidättämisen estämiseksi hämmennystä, piilottaa virheitä ja epäonnistumisia, tai koska keinottelu tai abstrakteja pelkoja. Mutta nämä ovat juuri asioita b (5) "pidättää sen, koska haluat" vapautusta käytetään piilottaa enemmän ja enemmän. Virasto turvalaitetta ei ole toiminut.Julistuksia puheenjohtajan ja oikeusministeri eivät ole toimineet. On aika Valmistelevat korjaus Freedom of Information Act.
Openthegovernment.org 's Amy Bennett avasi senaatin lakivaliokunnan  todistus  Sunshine Viikko toteamalla, että avoimen hallinnon yhteisö tukee b (5) uudistus Freedom of Information Act. Kaksiosainen fix hän ehdotti säilyttää kyky hallinnon työntekijät voisivat antaa suorapuheinen neuvoja, kun taas käytön ehkäisemiseksi b (5) kieltäytyä tietojen että yleisöllä on pääsy.
"Yksi, vapaa 5 tarvitsee yleisen edun tasapainotesti. Jos hallitus eivät olleet vakuuttuneita, että pyydetyt asiakirjat etenisi yleisen edun pyytäjä olisi vielä mahdollisuus esittää tuomioistuimelle itsenäisesti punnita hallitus tarvitsee vedotessaan etuoikeus vastaan ​​tarpeisiin tilaajalta. Kaksi, siellä täytyy olla aikaraja. Tällä hetkellä presidentin tiedot ovat vain suojattu release [alle "P (5) valmisteluprosessin aikana" vapautus presidentin Records Act] kahdentoista vuoden lopulla, että puheenjohtajakaudella. Varmasti, meidän ei pitäisi myöntää enemmän salailua viraston liiketoimintaa kuin sovellamme presidentti Yhdysvalloissa. "
Ehkä paras uutinen tämän Sunshine viikolla oli, että FOIA Leijonan senaatin puheenjohtaja lakivaliokunnan Patrick Leahy, viestittänyt, että hän toimisi uudistaa b (5). Samassa istunnossa, hänsanoi :
"Esteenä FOIA prosessi on kasvava käyttö poikkeuksia voi olla paljastamatta tietoja yleisöltä ... liittovaltion virastot käyttää FOIA Vapautus 5 kieltäytyä tietojen yleisöltä yli 79000 kertaa vuonna 2012 ─ 41 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Olen huolestunut siitä, että kasvava suuntaus luottaen FOIA poikkeuksia pidättää suuria Leikkuut hallituksen tiedot haittaa kansalaisten oikeus tietää. "
Toinen FOIA mestari, ranking jäsen Chuck Grassley, myös ilmaissut halukkuutensa jatkaa yhteistyötä tuottaa lainsäädäntöä, jossa uudistukset Fóia. Työn välillä senaatin lakivaliokunnan Henkilökunta ja avoimen hallinnon ryhmiä on käynnissä.
Talo on jo yksimielisesti hyväksyneet Fóia bill yhteistyössä kirjoittama puheenjohtaja House valvontakomitea Darrell Issa ja Ranking jäsen Elijah Cummings, joka vie askeleen johtuvan liikakäyttöä vapautuksen b (5). House-läpäissyt lakiehdotuksen kodifioidaan virastojen saa kieltäytyä tietoja, jos se "kohtuudella ennakoi, että tietojen julkistaminen aiheuttaisi erityisiä tunnistettavissa haittaa suojattua etua vapautuksen, tai jos ilmaiseminen on lailla kielletty." Valitettavasti uskon, että koska virastot ovat jo välittämättä presidentin ja oikeusministerin opetusta, he todennäköisesti myös jättää tämä osa ohjesäännön. B (5) määräaika ja korjata oikeudellista tarkastelua Amy Bennett todisti, on paras korjata.
Miriam Nisbet johtaja FOIA oikeusasiamiehen toimisto, Office of Government Information Services, myös puolsi tai lisääntynyt tietojen antamiseen, joiden voitaisiin teknisesti nojalla pidätetyt b (5). Puhuessaan Collaboration julkisia salassapito Freedom of Information Day American University Washington College of Law.  Hän kutsui b (5) hänen "suosikki vapautus", koska hänen oikeusasiamiehen toimisto on usein onnistunut saamaan lisätietoa julkaisi että virastojen aluksi nojalla pidätetyt b (5 ).
Ei korjaus ennätys?
Ei korjaus ennätys?
Samaan aikaan, johtaja Office of Information Politiikan muun viranomaisen nimellisesti vastuussa valvoa Fóia politiikan edellyttäen sekava ja masentavaa todistuksensa b (5) äskettäin. Kun kysyttiin hätkähdyttävä kasvu vetoaminen b (5) vapautus oikeusministeriön valvova johtaja Melanie Pustay todisti  , että se johtui kasvusta vetoamalla b (5) "asianajaja työn tuote ja asianajaja asiakkaan tiedot,jotka eivät koske harkinnanvarainen release kuten valmisteluprosessin aikana on . "(alleviivaus lisätty.)
Kuitenkin hän on ristiriidassa hänen oman viraston ohjausta jälkeen jaetaan oman oikeusministerivaati lisää harkinnanvaraisia ​​julkaisuja , jossa todetaan, että sekä "asianajaja työtä tuote" ja "asianajaja asiakkaan tiedot"  ovat  alaisia ​​harkinnanvaraisia ​​vapautumista. Samoin Department of Justice oma Fóia opas valtiot (sivut 689-690): " universaali  näkökohtia on otettava huomioon pohdittaessa tehdä harkinnanvaraista tiedon julkaiseminen voisi muutoin nojalla pidätetyt valmisteluprosessin aikana etuoikeus ovat herkkyys ennätys sisällön ja ​​ikä asiakirjan. Records suojataan muilla Vapautus 5 etuoikeuksia [ed: kuten "asianajaja työtä tuotteensa" "asianajaja client" tieto]  voi olla aiheita harkinnanvaraista vapauttamista samoin . "(Kursivointi tässä.) Tällainen sekaannusta oikeusministeriön valvova siitä, kun b ( 5) vapautus olisi käytettävä osoittaa jälleen, että tarvitaan lainsäädäntö korjata.
"[B5 vapautettu. Valmisteluprosessin aikana]"
"[B5 vapautettu. valmisteluprosessin aikana.] "
Haluaisin lopettaa Sunshine viikko ja vähän hyviä uutisia. On yksi korkea-arvoisia Backer b (5) uudistusta. Joka on erityinen presidentin neuvonantaja John Podesta, toi takaisin Valkoiseen taloon viime joulukuussa. Hänen FOIA vilpittömyyden ovat vaikuttavia.
Itse asiassa ensimmäistä kertaa olen koskaan kuullut lause "evätä se, koska haluat vapautus" oli, kun hän keksi sen , hänen Sunshine Week 2011 todistuksensa ennen senaatin lakivaliokunnan vaativat uudistusta b (5) FOIA vapautuksen.
Mr. Podesta, kertokaa tämä blogi pitkin Cass Sunstein, ja selittää Valkoiseen taloon miksi vastakkaisia ​​b (5) uudistus on huono idea.
_____________________
1. Sunstein ei maininnut, että kongressi ei kuulu Freedom of Information Act, joten sen jäsenet voivat jatkossakin harjoittaa suorapuheinen puhe ja keskustelu ilman uhkaa. Hän ei myöskään mainita, että kirjaa perustuslain yleissopimuksen olivat sinetti Kolmekymmentä vuotta vuonna tosiasia. Samaan aikaan, Central Intelligence Agency ja Department of Justice parhaillaan väittäen DC hovioikeudessa, että b (5) "valmisteluprosessin aikana" vapautus pitäisi kestää ikuisesti, koska asiakirja he yrittävät piilottaa (luonnos historian bungled 1961 Sikojenlahdella hyökkäystä) on potentiaalia " hämmentää kansalaisia ​​. " 

Ei kommentteja: