Sivut

perjantai 10. tammikuuta 2014

500 vuoden historia Näyttää, että Mass Surveillance Aina käytetään murskata Dissent

Se on  koskaan  suojella meitä Bad Guys
Ei ole väliä mikä hallitus tekee joukkoseurantaan, he myös tekevät sen murskata toisinajattelijoita, ja sitten antaa väärän perustelut, miksi he tekevät sen.
Esimerkiksi Yhdysvaltain korkein oikeus  totesi  sen 1965  Stanford v. Texas  lausunnon (alaviitteet jätetty pois):
Vaikka neljäs muutos [Yhdysvaltain perustuslain] oli kaikkein välittömästi tuotteen nykyajan vastenmielisyyttä vastaan ​​järjestelmän writs tuen, sen juuret ulottuvat paljon syvemmälle.Sen hyväksyminen perustuslaissa tämän uuden Nation heijastuu huipentuma Englannissa muutamaa vuotta aikaisemmin of  taistelua sortoa vastaan, joka oli kestänyt vuosisatoja . Tarina että taistelu on täysin chronicled sivua tämän tilintarkastustuomioistuimen kertomusten ja se olisi tarpeetonta harjoitus pedanttisuus tarkastella uudelleen yksityiskohtainen historia käytön yleinen optio välineinä sorron aika Tudors kautta Star Chamber, Long parlamentti, restaurointi, ja sen jälkeen.
Mikä on tärkeää huomata, että tämä historia on pitkälti välinen menneisyys Crown ja paina. Se oli täytäntöönpanossa lait lisensointi julkaisemista kirjallisuuden ja myöhemmin syytteitä kapinallisista kunnianloukkauksesta, että yleinen optioita käytetään järjestelmällisesti kuudestoista, seitsemästoista ja kahdeksastoista vuosisatojen .Tudor England virkamiehet Crown annettiin kiertävä välityspalkkioita Missä tahtoivat  jotta tukahduttaa ja tuhota kirjallisuuden tyytymättömyydestä, sekä katolisen ja puritaani.  Myöhempinä vuosina optio olivat joskus täsmällisempää sisältöä, mutta ne yleensä sallittua ja kaikki liittyvien henkilöiden tilojen kaikkien liittyvien henkilöiden julkaiseminen tietyn kunnianloukkaus tai pidätys ja takavarikointi kaikki paperit nimetylle henkilölle arvellaan olevan yhteydessä kunnianloukkauksesta.
By "kunnianloukkaus", tuomioistuin viittaa kritiikki Britannian hallitus, joka kuningas tai hänen ministerit eivät pidä ... he kutsuisivat tällainen kritiikki "kunnianloukkaus" ja sitten tarttua kaikki tekijän papereita.
Korkein oikeus  tuotti mielenkiintoisia historiallisia yksityiskohtia  vuonna 1961 tapauksessa  Marcus v. etsintälupaa  (alaviitteet jätetty pois):
Käyttöä hallitusten valtaa etsintää ja takavarikkoa lisänä järjestelmä tukahduttaminen vastenmielistä julkaisuja ... oli pääasiallinen väline täytäntöönpanosta Tudor lupajärjestelmän.Stationers "Yhtiö on perustettu vuonna 1557 auttamaan toteuttamaan tätä järjestelmää, se sai valtuudet
"Tehdä haku, kun se on miellyttää heitä missä tahansa, kauppa, talo, tilaan tai rakennukseen tai millä tahansa tulostimella, sideaine tai kirjakauppias mitä meidän valtakunta Englannissa tai asemiaan samaa tai kirjoja tai asioita tulostaa tai painettava, ja takavarikoida, tarttua, polttaa, tai kääntyä asianmukaisen käytön kautta yhteisössä, kaikille, ja useissa nuo kirjat ja asioita, jotka ovat tai on painettava vastoin muodossa mistään muusta säännöksestä, teko tai julistus, tehty tai tehdään. . . .
Järjestys neuvon vahvisti ja laajensi yhtiön valtaa 1566, ja Star Chamber vahvisti sen vuonna 1586 antamalla asetuksella
"Että se on laillista vartijoita yhtiöllä ei toistaiseksi tai minkä tahansa kahden edellä mainitun yhtiön siihen deputed mainittujen valvojat, jotta  hakee kaikista workhouses, kaupat, varastot tulostimet, kirjakauppojen, bookbinders , tai jos niissä on oltava kohtuullinen syy epäillä, ja kaikki kirjat [jne.]. . . vastaisesti. . . Näiden hetkellä toimituksia jäädä ja ottaa hänen majesteettinsa käyttöä. . . . "
Kirjat Näin varattua vietiin Stationers 'Hall, jossa he tarkastivat kirkollisen virkamiehet, jotka päättivät olisiko niitä poltetaan. Näitä valtuuksia-oikeuksilla Tudor  sensuuri tukahduttaa sekä katolisen ja Puritan eriävät kirjallisuutta .
Jokainen peräkkäinen hallinnon aikana myrskyisä seitsemästoista-luvun Englannissa käytetään etsintää ja takavarikkoa voimaa vastustaa julkaisuja. Jaakko I tilasi kirkollisen Tuomaristo, johon tuomioistuimen High Commission
"Kysymään ja etsimään. . . kaikki  harhaoppisia, hajaannusta lietsova ja kapinallisista kirjoja, libels ja kirjoituksia, ja kaikki muut kirjat, esitteet ja portraitures loukkaavaa valtion  tai esitetty ilman riittävää ja laillista lupaa kyseisessä puolesta,. . . ja samoja kirjoja [jne.] ja niiden painokone itse myös takavarikoida ja niin tilata ja luovuttaa niitä. . . koska ne eivät voi sen jälkeen toimia tai olla työssä tällaisten oikeudettomasta käytöstä. . . . "
Star Chamber asetuksella 1637, reenacting vaatimus, että kaikki kirjat on lisensoitu jatkoi laajat valtuudet Stationers "Yritys valvoa alkoholilainsäädäntö. Aikana poliittinen kaatumisen 1640: n,  parlamentin useaan otteeseen vakuutti tarvetta laaja etsintää ja takavarikkoa valta hallita tulostusta . Siten järjestyksessä 1648 antoi voimansa hakuja
"Etsiä tahansa talossa tai paikassa, jossa on juuri syy epäillä, että Puristimet pidetään ja käytetään painamiseen pöyristyttävä ja valehtelee Esitteet,. . . [Ja] tarttumaan tällaisia ​​pöyristyttäviä ja valehtelee pamfletteja, koska ne havaitsevat haku. . . . "
Restoration toi uuden lisensointi teko vuonna 1662. Alaisuudessa, "sanansaattajia paina" toiminut valtiosihteerien, joka on myöntänyt johtoon optio takavarikointia henkilöiden ja papereita. Nämä optio, kun taas toisinaan erityinen sisältö, antoi usein yleisin harkintavaltaa. Esimerkiksi optio Roger L'Estrange, katsastaja Press, jolla on valtuudet häntä "takavarikoida kaikki kapinallisista kirjoja ja libels ja ottaa kiinni Tekijät, contrivers, painotalot, kustantajat, ja dispersers niistä" ja
etsiä talon, kauppa-, tulostus-huone, kamari, varasto, jne. kapinallisista, skandaali tai luvattomat kuvia, kirjoja tai papereita , tuoda pois tai turmella sama, ja kirje paina, vie kaikki kopiot. . . .] "
***
Vaikka yhä hyökkäsi, lupajärjestelmän jatkettiin voimassa senkin jälkeen kun vallankumous 1688, ja toimeenpanovallan optio jatkoi myöntävät etsintä ja takavarikointi rikkoneen kirjoja. Stationers 'Company on myös tilattu
"Tehdä usein ja ahkera hakuja kaikissa tällaisissa paikoissa sinä tai joku teistä tiedä tai ole todennäköistä syytä epäillä, ja takavarikoida kaikki luvattomat skandaali kirjoja ja pamfletteja. . . . "
Ja vaikka laite syytteeseen kapinallisista kunnianloukkauksesta korvataan lisensointi pääasiallisena valtion valvontajärjestelmiin lehdistön, myös se pantiin täytäntöön tuella yleistä optio - luvan joko pidätys kaikkien liittyvien henkilöiden julkaisemisen erityisesti kunnianloukkausta ja haku niiden tiloissa tai takavarikoida kaikki paperit nimetylle henkilölle väitetään olevan yhteydessä julkaiseminen kunnianloukkauksesta.
Ja  katso tämä .
Yleinen optiot pitkälti julistettu laittomaksi Britanniassa vuonna  1765 . Mutta British edelleen käyttää yleisiä optio-amerikkalaisia ​​siirtokuntia. Itse asiassa, vapaussota oli  pitkälti käynnistettiin  lopettaa käytön yleinen optio siirtomaissa. King George antoi erilaisia ​​tekosyitä, miksi yleinen optio tarvittiin julkista hyvä, tietenkin ... mutta niihin olivat kaikki ontto.
New York Review of Books  toteaa  , että Yhdysvaltain hallitus ei alkanut harjoittaa joukkoseurantaan vastaan ​​amerikkalaiset vasta pitkän ajan kuluttua vapaussota päättyi ... mutta alettuaan tarkoituksena oli murskata toisinajattelun:
Yhdysvalloissa, poliittinen vakoilusta liittohallitus alkoi alkupuolella kahdennenkymmenennen vuosisadan, luomalla Bureau of Investigation Department of Justice 1. heinäkuuta 1908. Useammassa kuin yhdessä mielessä uutta virastoa oli jälkeläinen seurantakäytäntöjen kehitetty Ranskassa vuosisataa aikaisemmin, koska se aloitti Yhdysvaltain oikeusministeri Charles Joseph Bonaparte, suuri veljenpoika Napoleon Bonaparte, joka loi sen aikana kongressin syvennys. Sen perustaminen tuomitsivat kongressiedustaja Walter Smith Iowan, joka väitti, että "Ei järjestelmää vakoilusta yhteydessä ja vakoilusta ihmisiä, kuten on vallinnut Venäjällä, Ranskassa alle Empire, ja kerralla Irlannissa, olisi sallittava kasvaa. "
Siitä huolimatta,  uusi puhemiehistö tuli vahvasti sitoutunut poliittiseen valvontaan ensimmäisen maailmansodan aikana, kun liittovaltion viranomaiset yrittivät kerätä tietoa vastustajien American tuloa sotaan ja vastustaneiden esityksen . Seurauksena tämän seurannan, monet satoja ihmisiä syytteeseen 1917 Vakoilu Act ja 1918 Sedition Act mielipiteen rauhanomaista ilmaisua sodasta ja luonnosta.
Mutta  se oli Vietnamin sodan aikana, että poliittinen valvonta Yhdysvalloissa saavutti huippunsa . Alle presidentit Lyndon Johnson, ja vielä suuremmassa määrin, Richard Nixon,  oli järjestelmällisesti toimeen eri virastojen, kuten Yhdysvaltain armeija, kerätä tietoa niille, jotka osallistuvat sodanvastainen protesteja . Miljoonat amerikkalaiset ovat osallistuneet niihin mielenosoituksiin ja liittohallitus-sekä monet valtion ja kuntien virastot-kerännyt valtavat määrät tietoa niistä. Tässä on vain kolme lukuisia esimerkkejä poliittisen valvonnan että aikakausi:
  • Vuonna 1960 Rochester, New York, paikalliseen poliisiin käynnisti käytöstä turvallista (Scout Awareness Emergency). Siihen osallistui kaksikymmentä tuhatta partiolaisten läheisyydessä asuvia Rochester. He saivat henkilökortit merkitty peukalon tulosteita. Kortit olivat puhelinnumerot paikallisen poliisin ja FBI. Partiolaiset osallistuvat ohjelmaan annettiin lista epäilyttävää toimintaa, että ne raportoivat.
  • Vuonna 1969 FBI tietää, että yksi sponsoreista sodanvastainen mielenosoitus Washington, DC, oli New York City-järjestö, Fifth Avenue Rauha Parade komitea, joka tilausbussia ottaa mielenosoittajia tapahtumaan. FBI kävi pankki, jossa organisaation säilyttänyt tilin saada valokopiot tarkastusten kirjallisen varata paikkoja linja ja siten tunnistaa mielenosoitukseen osallistuneiden. Yksi muiden liittovaltion virastojen antanut tietoja FBI oli Internal Revenue Service.
***
National Security Agency on mukana sisäinen poliittinen valvonta tuon aikakauden samoin. Vuosikymmeniä ennen Internet johdolla presidentti Nixon, NSA on sopimuksia suurten viestinnän yritys ajasta kuten RCA Global ja Western Union saada asiakirjoista sähkeitä . Kun asia tuli tuomioistuimessa, Nixon hallinto väitti, että presidentti oli luontainen valtuudet  suojella maan vastaan ​​kumouksen . Vuonna yksimielisen päätöksen vuonna 1972, mutta Yhdysvaltain korkein oikeus hylkäsi vaatimuksen, että presidentti oli valtuudet jättää vaatimuksen neljännen tarkistuksen oikeudellista optio.
***
Suuri osa poliittisesta valvonnasta 1960 ja 1970 sekä kauden menee takaisin maailmansota koostui pyrkimyksiä identifyorganizations että arvostelivat hallituksen politiikkaa, tai jotka olivat kannattajat eri syistä hallitus ei pidä, ja kerätä tietoa niiden kannattajia.  Aina ei ollut selvää, miten näitä tietoja on käytetty. Niin hyvin kuin on mahdollista todeta, pääasiallinen käyttö oli estää jotkut niistä, jotka tunnistettiin tiettyjä syitä saamasta julkisten työvoimapalvelujen tai joitakin erilaisia ​​yksityisen sektorin työpaikoista. Ne, jotka olivat uhriksi tällä tavalla harvoin havaitaan syystä ne oli jätetty.
Pyrkimyksiä suojella kansalaisvapauksia tuona aikana johti lopulta tuhoaminen monet näistä kirjaa, usein niitä, joiden toiminnalla seurattiin annettiin mahdollisuus tarkastella niitä.Monissa tapauksissa tämä esti valvontaa levyjä käytetään vahingoittaa niitä, jotka vakoilla. Silti suurta valppautta järjestöjen kuten ACLU ja Center for perustuslaillisten oikeuksien, joka toi suuren määrän oikeusjuttuja haastava poliittinen valvonta, edellytettiin oikeuksien turvaamiseksi.  koskevien tietojen keruun toimintaa Yhdysvaltain kansalaisia ​​ei tapahtunut hyvänlaatuisen tarkoituksiin.
***
Välillä 1956 ja 1971, FBI toiminut ohjelma tunnetaan nimellä Cointelpro, sillä Counter Intelligence Program. Sen tarkoituksena oli häiritä toimintaa organisaatioille ja yksityishenkilöille, jotka olivat sen tavoitteet, tai sanoja pitkään FBI-johtaja J. Edgar Hoover, että " paljastaa häiritä, johtaa harhaan, vähätellä tai muuten neutralisoida "niitä. Ensimmäinen tavoite oli kommunistinen puolue Yhdysvalloissa, mutta myöhemmät tavoitteet vaihtelivat pastori Martin Luther King, Jr. ja hänen Southern Christian Leadership Conference järjestöille kannatetaan naisten oikeutta oikeiston järjestöjen, kuten Valtioiden Rights Party.
Tunnettu esimerkki Cointelpro oli FBI: n istutus vuonna 1964 väärien asiakirjojen noin William Albertson, pitkäaikainen kommunistipuolueen virkamies, joka suostutteli kommunistinen puolue, joka Albertson oli FBI ilmiantaja. Keskellä suurta julkisuutta, Albertson karkotettiin puolue, menetti kaikki hänen ystävänsä, ja sai potkut työstään.Kuolemaansa asti vuonna auto-onnettomuudessa vuonna 1972, hän yritti todistaa, että hän ei ollut vasikka, mutta asia ei ratkennut vasta 1989, kun FBI  suostui maksamaanAlbertson leski +170,000dollari asettua hänen oikeusjuttu hallitusta vastaan.
Cointelpro lopulta pysähtyi J. Edgar Hoover jälkeen aktivistit murtautuivat pieni FBI toimisto Media, Pennsylvania, vuonna 1971, ja julkaisi varastettujen asiakirjojen ohjelmasta lehdistölle.  opetus Cointelpro on, että valtion virasto, joka pystyy keräämään tietoa poliittisen valvonnan kiusausta käyttää kyseisiä tietoja.  Jonkin ajan kuluttua passiivinen tietojen keräämisen voi tuntua riittämätön, ja sitä voidaan käyttää aggressiivisesti. Tämä voi tapahtua kauan kun tiedot on alun perin kerätty ja ne voivat ottaa virkamiehiä joilla ei ollut mitään tekemistä alkuperäisen päätöksen osallistua valvontaan.
Todellakin, Vietnamin sodan aikana,  NSA vakoilla  senaattori Frank Church koska hänen kritiikkiä Vietnamin sodan. NSA myös vakoilla senaattori Howard Baker.
Senaattori kirkko - johtaja kongressin komitea tutkii Cointelpro -  varoitti  vuonna 1975:
[NSA: n] valmiudet milloin tahansa voisi kääntää ympäri Amerikan kansaa ja  yksikään amerikkalainen ei ole mitään yksityisyyttä jäljellä, kuten on valmius valvoa kaikkea:  puhelinkeskusteluja, sähkeitä, sillä ei ole väliä. Ei olisi mitään piilopaikkaa. [Jos diktaattori joskus otti, NSA]  perusteella se voi määrätä yhteensä tyranniaa, ja  ei olisi tapa taistella takaisin.
Tämä on itse asiassa mitä on tapahtunut ...
Aluksi American  valtiosääntöoikeuden asiantuntijat sanovat  , että NSA tekee täsmälleen sama asia Amerikan kansaa joka King George teki siirtolaiset ... käyttämällä "yleinen optio" tyyppi vakoilusta.
Ja on selvää, että hallitus käyttää valtavia vakooja ohjelmia seurata niille, jotka kyseenalaistavat hallituksen politiikkaa. Katso  tämä ,  tämä ,  tämä   ja  tämä .
Todd Gitlin - puheenjohtaja PhD ohjelman viestinnän Columbian yliopistossa, ja professori journalismin ja sosiologian -   muistiinpanot :
Freedom of Information Act,  Partnership for Civil Justice Fund  (PCJF) on paljastui asiakirjat, jotka osoittavat, että vuonna 2011 ja 2012, Department of Homeland Security (DHS) ja muut liittovaltion virastot olivat kiireisiä valvomiseen ja murehtia hyvä määrä Occupy ryhmät - aikana hyvin aikaa, että ne puuttuivat todelliset varoituksia todellinen terroritekoihin.
Alusta asti, Occupy liike oli erittäin kiinnostavia DHS, FBI ja muiden lainvalvontaviranomaisten ja tiedustelupalvelujen, mutta totta terroristit ennen pääsivät verkot he heittivät vääriin paikkoihin. Syksyllä 2011, DHS nimenomaan  pyysi  sen alueelliset tytäryhtiöt raportoida "Rauhallinen aktivisti Mielenosoituksia, raportoimisen lisäksi kotimaan terroriteot ja" huomattava rikollista toimintaa. ""
Tietoinen siitä, että Occupy oli erittäin rauhallinen , liittovaltion rahoittama Boston Regional Intelligence Centerin (BRIC), yksi 77 koordinointikeskusten tunnetaan yleisesti nimellä "fuusio keskuksia," oli  varattu seuranta  Hallita Boston päivittäin. Kuten tutkiva journalisti Michael Isikoff  raportoi äskettäin , ne eivät olleet vain seurata Occupy liittyviä Facebook-sivuja ja sivustoja, mutta "kirjallisesti raportit liikkeen mahdollisista vaikutuksista kaupallisen ja rahoitusalan omaisuutta." "
Se oli tänä aikana, että FBI sai toiseksi kahden venäläisen poliisin varoituksia ääri islamistinen toiminta Tamerlan Tsarnaev, tulevaisuudessa Bostonin maraton pommikone. Että kaupungin poliisipäällikkö myöhemmin todisti, että liittovaltion viranomaiset eivät luovuta tietoja lainkaan siitä Tsarnaev veljekset hänelle, vaikka ei ole mitään järkeä kerroit Bostonin poliisi pälkähästä joko. ACLU on paljastanut asiakirjat, jotka osoittavat, että samana aikana, ne  tiiviisti  sen sisäistä toimintaa ... Code Pink ja Veterans for Peace.
***
Alaskassa, Alabama, Florida, Mississippi, Tennessee, ja Wisconsinissa, älykkyys on paitsi yhdistettiin sekä julkisella lainvalvontaviranomaisten, mutta jakaa yksityisten yritysten - ja päinvastoin.
Kansallisesti, vuonna 2011, FBI ja DHS olivat, että sanat Mara Verheyden-Hilliard pääjohtaja kumppanuuden siviilioikeuden Fund, " hoitoon protesteja yritys-ja pankkialan rakenne Amerikan mahdollisen rikollisen ja terroristien toiminta . "Viime joulukuu käyttäen FOIA,  PCJF saatu  112 sivua asiakirjoja (voimakkaasti redacted) paljastaa runsaasti todisteita siitä, mitä muuten tuntua omituinen maksu: että liittovaltion viranomaiset olivat vuonna Verheyden-Hilliard sanoin "toimivan de facto älykkyyttä käsivarteen Wall Streetin ja Corporate America. "Mieti näitä esimerkkejä PCJF n yhteenveto liittovaltion virastojen työskentelevät suoraan paitsi paikallisten viranomaisten kanssa, mutta puolesta yksityissektorin:
• "Jo 19 elokuu 2011, FBI New Yorkissa oli tapaaminen New Yorkin pörssissä keskustelemaan Occupy Wall Street protestit eivät käynnisty vielä kuukaudella. Syyskuuhun, ennen alkua OWS, FBI ilmoituksen yrityksille, että ne saattavat olla painopiste OWS protesti. "
• "FBI Albany ja Syracuse yhteinen Terrorism Task Force levittää tietoa ... [22] kampuksella poliisin virkamiehet ... edustaja State University of New York Oswego yhteyttä FBI tietoja OWS protestit ja raportoidaan FBI SUNY-Oswego Occupy leiri koostuu opiskelijoiden ja professorien. "
• joka on nimeltään Kotimaan Security Alliancen neuvoston (DSAC), "strateginen kumppanuus FBI, Department of Homeland Security, ja yksityinen sektori", lähetti noin tietoa Occupy protestien West Coast satamissa [on 02 marraskuu 2011 ] "lisätä tietoisuutta tämäntyyppisen rikollisen toiminnan." DSAC kertomus sisälsi "" käsittely ilmoituksen ", että tiedot on" tarkoitettu käytettäväksi ensisijaisesti yritysturvallisuuden yhteisöä. Tällaiset viestit ei saa vapauttaa joko kirjallisesti tai suullisesti tiedotusvälineille, suurelle yleisölle tai muu henkilökunta ... "Naval Rikostutkijat Services (NCIS) raportoidaan DSAC suhdetta OWS ja järjestäytyneen työvoiman."
• DSAC antoi vinkkejä yritysasiakkailleen on "levottomuuksia", jota se määritellään käynnissä läpi alkaen "pieni, järjestäytynyt rallia laajoja mielenosoituksia ja mellakointia." ***
• FBI Anchorage, Jacksonville, Tampa, Richmond, Memphis, Milwaukee, ja Birminghamin myös kerännyt tietoja ja kertoi paikallisten virkamiesten kokonaan rauhanomaista Occupy toimintaa.
• Jackson, Mississippi, FBI: n agentit "osallistui kokoukseen Bank Security Group Biloxi, MS useita yksityisten pankkien ja Biloxi Police Department, jossa he keskustelivat ilmoitti protesti varten 'National Bad Bank Sit-In-Day" on 07 joulukuu 2011. "Myös Jackson," yhteinen Terrorism Task Force antoi "Vastaterrorismin torjuntavalmiutta" ilmoitus ", että vaikka raskas redaktiot, toteaa tarpeen" asiakirja ... Occupy Wall Street-liikkeen. ""
***
Vuonna 2010  American Civil Liberties Union of Tennessee  oppinut ... että Tennessee Fusion Center oli "esiin verkkosivuillaan kartalla" terrorismista tapahtumia ja muita epäilyttävää toimintaa "viime ACLU-TN kirjeen kouluun superintendents. Kirje kannustaa kouluja tuettava kaikkien uskonnollisten vakaumusten lomakauden aikana. "
***
Harkitse "Intelligence Report" päässä North Central Texas fuusio keskus, joka 2009 "ehkäisy Awareness Bulletin" kuvattu,  vuonna ACLUn sanat , "väitetty salaliitto  välillä muslimi kansalaisoikeusjärjestöihin, lobbaus ryhmien sodanvastaisen liikkeen, Yhdysvaltojen entinen kongressiedustaja, Yhdysvaltain valtiovarainministeriö ja hip hop bändejä levittää suvaitsevaisuuden Yhdysvalloissa, mikä "antaa ympäristö terroristijärjestöjen kukoistaa. '"
***
Ja ne Virginia ja Texas fuusio keskukset olivat tuskin yksin määritelmän laajentaminen "terroristi" sopivaksi juuri ketään, joka voisi vastustaa hallituksen politiikkaa. Mukaan 2010 raportin  Los Angeles Times , oikeusministeriö ylitarkastaja totesi, että "FBI: n agentit väärin avannut tutkimukset Greenpeacen ja useat muut kotimaiset tukiryhmittymien jälkeen syyskuun 11. terrori-iskujen vuonna 2001, ja laittaa nimet joidenkin jäsenet terrorismin valvontalistoihin perusteltu näyttö, osoittautui "asiallisesti heikko." "ylitarkastajan nimeltään" huolestuttavaa "mitä Los Angeles Times kuvaili" ryhdyttiin selvittämään joitakin kotimaisia ​​ryhmiä tutkimukset, joka kesti jopa viisi vuotta, ja laajennettiin "ilman riittävää perustaa."
Myöhemmin FBI jatkoi tutkiva tiedostoja ryhmien kuten Greenpeace, katolinen Worker, ja Thomas Merton Center Pittsburgh, silloin (vuonna kohteliaasti laittaa sanoja ylitarkastajan n raportti) "oli vähän indikaatiot mahdollisten liittovaltion rikoksia ... Joissakin tapauksissa FBI luokiteltu joitakin tutkimuksia, jotka liittyvät väkivallattoman kansalaistottelemattomuuden sen "terroriteot" luokituksen. "
***
Pittsburgh,  on kiitospäivän jälkeinen päivä 2002 ("hidas työpäivä" in oikeusministeriön ylitarkastajan arvio), alokas FBI-agentti oli varustettiin kamera, lähetetään antiwar ralli, ja kertoi etsimään terrorismista epäiltyjä. "Mahdollisuus, että kaikki hyödylliset tiedot johtaisi tältä make-työtehtävistä oli kauko", raportti lisäsi kuivasti.
"Agentti ei pystynyt tunnistamaan terrorismin aiheita tapahtumassa, mutta hän kuvannut naisen, jotta on jotain näytettävää esimiehelleen. Hän kertoi meille, että hän oli puhunut nainen leafletter ralli, joka näytti olevan Lähi-idästä, ja että hän oli luultavasti ihminen hän valokuvataan. "
Jatko ei ollut aivan niin hullunkurinen. Ylitarkastajan totesi, että FBI: n virkamiehet, mukaan lukien heidän tärkein asianajaja Pittsburgh, valmistettu postdated "reititys luistaa" ja loput tekaistu paperi trail perustelemaan tätä valvontaa takautuvasti.
Lisäksi ainakin yksi fuusio keskus on mukana sotilastiedustelu siviilien lainvalvonta. Vuonna 2009 sotilas operatiivinen Fort Lewis, Washington,  työskenteli undercover  kerätä tietoja rauhaa ryhmien Luoteis. Itse asiassa, hän auttoi ajaa Port militarisointi Resistance konsernin listserv. Kun paljastui, hän kertoi aktivistit oli muut tekevät vastaavaa työtä armeijan. Kuinka paljon sotilaallinen vakoojia Amerikan kansalaisia ​​ei tunneta, ja tällä hetkellä ainakin unknowable.
Me kuulemme kaiku kuiluun vastavakoilu ohjelmien 1960 ja 1970, kun FBI muistiot  - Minulla on omassa voimakkaasti Redacted tiedostoja saatu Fóia pyynnöstä - rutiininomaisesti kopioitu sotilastiedustelu yksiköitä?   Myös silloin, sotilas Tiedusteluammattilaiset vakoilla aktivisteja, jotka rikkoneet mitään lakeja, joilla ei epäilty rikkoneen lakeja, ja he olivat rikkoneet lait, ei olisi ollut sotilastuomioistuimessa joka tapauksessa. Noina vuosina, yli 1500 armeijan tiedustelupalvelun agentit siviiliasu vakoilevat, undercover, kotimaan poliittisten ryhmien (mukaan Military Surveillance siviilihenkilöiden politiikka, 1967-70, julkaisematon väitöskirja entinen armeijan tiedustelupalvelun kapteeni Christopher H. Pyle). He esiintyivät opiskelijoita, joskus kasvaa pitkät hiukset ja parrat varten, tai toimittajat ja kamera miehistön. Ne kirjataan puheet ja keskustelut piilotettu nauhureita. Army valehteli omiin tarkoituksiinsa, väittäen olevansa kiinnostuneita ainoastaan ​​"levottomuuksien suunnittelua."
Kyllä, me kuulemme kaikuja  Cointelpro ohjelma  sekä 60 ja 70 ... sekä kuningas Yrjön General luovuttamismääräysten siirtomaiden ... ja Star Chamber of 15-luvulla Englannissa.
Koska - mitä hallitukset voivat  sanoa  - joukkoseurantaan on  aina  käytetään murskata toisinajattelijoita.
Huomautuksia:
1. Vakoilusta pyritään myös  pitämään poliitikkojen kurissa .
2. Itä-Saksan Stasi ilmeisesti käytetty massa valvontaa  murskata toisinajattelijoiden ja pitää sen virkamiesten kurissa  ... ja valheellisesti väitti, että vakoilusta oli  tarpeen suojella ihmisiä epämääräisiä uhkia . Mutta tönäisi reikiä tekosyyt kommunistinen tyrannia on liian helppoa. Tänä essee on osoittaa, että Britannian ja Yhdysvaltain hallitukset ovat käyttäneet tätä samaa kyyninen juoni yli 500 vuotta.
3. Ilmeisesti jolla "verkosto vakoojia" on ollut  tunnusomaista diktatuurien 2000 vuotta .


By  WashingtonsBlog

Ei kommentteja: