Sivut

maanantai 13. tammikuuta 2014

Uuskonservatiivit joka vein sinut Irakin sota hyväksymään tehokkain AIPAC Iran Bill

Post Kategoriat: Kanada
Jim Lobe / neljäs Media Uutiset | sunnuntai, 12 tammikuu 2014, 13:04 Peking


Neokonservatiivinen Ulkopolitiikka Initiative (FPI), seuraaja järjestäminen Project New American Century (PNAC), on juuri julkaissut toisen avoimen kirjeen (esitetty alla) kongressin johtajat, jotka vahvistetaan epäsuorasti, mitä olen kutsunut "Kirk-Menendez Wag Dog Act of 2013, "tunnetaan virallisesti ydinaseettomien Iran Act of 2013 (S. 1881). Sanon implisiittisesti, koska se ei tule heti ulos ja kehottaa erityiskoulutuksen tukea Bill, joka AIPAC ja Israelin aulassa, jolle AIPAC on etujoukko, ovat ruoskinta niin kovaa kuin mahdollista. Mutta tarkoituksena on melko selvä.
Tämä kirje - kuten PNAC, FPI on lähinnä "kirjelomakkeet organisaatio", joka antaa julistuksia, pikemminkin kuin todellinen ajatushautomo tai ruohonjuuritason jäsenjärjestö - allekirjoittivat 72 "entinen Yhdysvaltain hallituksen virkamiehet ja ulkopolitiikan asiantuntijoita," joista valtaosa on helppo tunnistaa uuskonservatiiveihin, toisin kuin "konservatiivit" erittäin kyseenalainen termi jota Daily Beast Josh Rogin, joka kertoi kirjeessä jo ennen kuin se julkaistiin FPI verkkosivuilla kuvaamaan allekirjoittaneet. (Yksi pohtii Rogin sai kirjeen edellyttäen, että kirjoittajat kuvata "konservatiivit" eikä "uuskonservatiiveihin", joka todella on tullut jonkinlainen kirosana viime vuosikymmenen aikana, koska sen yhdessä Irakin sotaa ja niiden innostus muihin harkitsematon sotilaallisia seikkailuja.)
Niistä 72, laskin ainakin 25, jotka allekirjoittivat PNAC kirjaimet-useimmat niistä käsittelee Irakin ja Lähi-idän - vuodelta 1997 perustamisesta Bob Kagan ja Bill Kristol sen kursailematon kuolema vuonna 2005. (Kagan ja Kristol myös mukana perustamassa FPI Dan Senor kaksi vuotta myöhemmin aikana Bushin toisella, kun suurin osa uuskonservatiivien puolusti Irakin sota oli joko vasemmalle hallinnon tai menestyksellisesti syrjään ulkoministeri Condoleezza Rice ja Pentagonin päällikkö Bob Gates .) Heidän joukossaan ovat stalwarts American Enterprise Institute (AEI), kuten Danielle Pletka, Michael Rubin, Fred Kagan, ja Gary Schmitt (ja nyt Joe Lieberman!), joka toimi eräänlaisena liitteessä Doug Feith Office of Special suunnitelmat (OSP) klo Pentagoniin run-up ja välittömissä jälkimainingeissa Irakin hyökkäystä.
Muut allekirjoittajat kuuluu AEI alumni Joshua Muravchik ja Reuel Marc Gerecht, joka on puhunut myös Irakin romahdus, mutta joka, kuten Michael Ledeen, on sittemmin muuttanut säätiön Defense Demokratian (FDD) - näennäisesti Likudist edessä, joka on yhä kumppanuuteen tapahtumia, kirjeitä ja poliittisissa asiakirjoissa kanssa FPI. FDD allekirjoittaneet muun muassa Clifford toukokuuta (joka myös allekirjoitti PNAC kirjainta), Mark Dubowitz, Kanadan kansalainen, joka on ollut keskeinen rooli käsityö Yhdysvaltojen asettamat pakotteet lainsäädäntöä ja käyvät mitä hän on toistuvasti sanottu "taloudellinen sodankäynti" Irania vastaan, John Hannah, joka toimi Dick Cheneyn kansallisen turvallisuuden neuvonantaja aikana Bushin toisella lähdön jälkeen Scooter Libby, sekä Gerecht. Sitten on ryhmä Hudson Institute, joka myös voittaa rummut sodan run-up Irakin hyökkäystä, mukaan lukien sen puheenjohtaja, Ken Weinstein, Seth Cropsey, Jack David Lee Smith ja Doug Feith itse.
Kuten entinen Bushin virkamiehet, on paljon: Elliott Abrams ja hänen sijaisensa NSC, Michael Doran, Feith ja hänen seuraajakseen Alivaltiosihteeri puolustusministeriössä politiikan, Eric Edelman (ja FPI ohjaaja yhdessä Kagan, Kristol ja Senor) , liittouman väliaikaishallinto (CPA) tsaari Paul Bremer (ja hänen silloinen tiedottaja, Senor); Cheney sijainen, edellä mainitun Hannah, entinen Radio Free Europe / Radio Liberty Jeffrey Gedmin, entinen Pentagonin valvoja Dov Zakheim, entinen Alivaltiosihteeri asevalvonnan ja International Security Robert Joseph ja hänen sijaisensa, Stephen Rademaker (Pletka puoliso), entinen Bushin puheenkirjoittajansa Peter Wehner, entinen Alivaltiosihteeri Global ministeri Paula Dobrianskylla, ja sitten pari ihmistä, jotka työskentelivät Rumsfeldin Pentagonin tai CPA, lukien AEI: n Dan Blumenthal ja Rubin, ja Michael Makovsky, nykyinen johtaja Jewish Institute for National Security ministeriö, tai Jinsa, jonka motto on "turvaaminen Amerikassa vahvistaminen Israel".
Mitä löysin erityisen utelias luettelo allekirjoittajista oli puuttuminen joitakin näkyvimmistä (syrjään Kristol) neokonservatiivinen mestareita Irakin sodan, erityisesti AEI: n Paul Wolfowitz ja Richard Perle, ja James Woolsey (sekä John Bolton , joka on enemmän aggressiivinen kansallismielisen kuin uuskonservatiiviset, mutta jolla on myös viis poohed mitään diplomaattinen prosessi Iranin get-go.) En usko, että tämä on osoitus siitä, että se on eri mieltä kirjeen sisällöstä; Pikemminkin uskon, että he ovat päättäneet (tai ovat ilmoittaneet heidän ystäviensä AIPAC), että valtion osallistumista keskusteluun voisi osoittautua haitallista juuri koska ne olivat niin suorapuheinen - ja niin pahasti pieleen - Irakista.
Mutta tietysti kukaan edes etäisesti perehtynyt run-up Irakin sodan tietää roolit PNAC, AEI, FDD, Hudson Institute, samoin kuin monet yksilöt - kuten edellä on todettu, joista melkein jokainen ovat uuskonservatiiveihin - jotka ovat allekirjoittaneet kirjeen. Minkä vuoksi mielestäni todella osoittautuu vastoin tarkoitusta omiin tarkoituksiinsa, jopa ilman hyväksyntää Wolfowitz, Perle ja Woolsey. Ja vaikka on olemassa muutamia merkki demokraattinen allekirjoittajien kuten entinen kansanedustaja Shelley Berkley (vuosia, suurin edunsaaja "pro-Israel PAC" rahaa House takana senaattori Mark Kirk itsensä mukaan Center for Responsive Politics) ja Lieberman (jos hän voi pitää demokraatti), valtaosa tunnistetaan republikaanipuolueen ja / tai Bushin hallinto. Olemme pian nähdä, jos tämän kirjeen kostautuu edelleen kuvaajana Iranin pakotteita lakiehdotusta GOP / konservatiivinen tukema kysymys.
Todellakin, kun AIPAC on lähes kaksinkertaistunut määrä tukijoita "Wag the Dog" laki, koska se otettiin ensimmäisen kerran käyttöön Sens Mark Kirk ja Robert Menendez joulukuun 19 alk. 26 senaattoria - tasan republikaanit ja demokraatit - 53 tänään, lukuun ottamatta kahta uutta tukijoita ovat republikaanit. Toisin sanoen, joka päivä, Bill etsii yhä puolueellinen luonnossa - hyvin huolestuttava suuntaus AIPAC ja aulassa, jossa ovat jo pitkään katsoneet bipartisanship kuin avain niiden menestykseen, etenkin kongressissa.
Enemmän republikaanien Bill näyttää olevan, vähemmän taipuvaisia ​​demokraattiryhmä aavikon heidän presidenttinsä. Se, että vahva enemmistö senaatin demokraattien yhä vastustavat paineita AIPAC ja sen rahoittajia tukijaa on erittäin merkittävä, sillä mielestäni on julkilausumassa tänään National Jewish demokraattisen neuvoston (NJDC), että "Kehotamme Congress tukea presidentin ulkopolitiikan aloitetta tekemällä vahvempia toimenpiteitä, jos he joutuvat. "(Kursivointi tässä.) taitavasti muotoiltu ei-kannattavansa laskun organisaatio, joka rutiininomaisesti varpaat AIPAC linja.



Tässä on koko teksti FPI / PNAC kirjain:
09 tammikuu 2014
Rakas Speaker Boehner, senaattori Reid, senaattori McConnell, ja edustaja Pelosi:
Kirjoitamme tueksi pyrkimyksiä valvoa Iranin noudattamista yhteisen toimintasuunnitelman, että Iran suostui 24. marraskuuta 2013 ja tueksi perimmäisenä tavoitteena kieltää Iranin ydinaseista tehdä valmiudet. Kongressi on mahdollisuus pelata tärkeä rooli siinä, että selkeä seurauksia Iranin loukkauksista väliaikaisen ydinsopimuksen, selvittämisessä odotukset suhteessa tulevaan ydinvoimaloiden neuvottelut Teheranin kanssa, sekä luomaan kannustimia Iran tehdä kattava ydinsopimuksesta joka suojaa kansallisia turvallisuusetuja Yhdysvaltojen ja sen liittolaisten.
Tuemme käyttöä diplomatian ja ei-sotilaallinen painostus, jonka tukena sotilaallisen vaihtoehdon, taivutella Irania noudattamaan lukuisia YK: n turvallisuusneuvoston päätöslauselmien ja todistettavasti luopua saavuttamiseen tähtäävien toimien ydinaseista tehdä valmiudet.Kongressin johto on ollut korvaamaton luomisessa puitteissa Yhdysvaltain johtama kansainvälinen pakote, joka toi Iranin takaisin neuvottelupöytään. Ottaen kuitenkin huomioon Teheranin pitkä historia rikkoo kansainvälisiä ydinalan velvoitteiden-ja puuttuminen nimenomaista valvontamekanismeja yhteinen toimintasuunnitelma tekstin-kongressin johtajuus on jälleen asetettava selkeät standardit täytäntöönpanosta Iranin noudattamista väliaikainen ydinsopimuksen.
Kuin keskustelujen mennä eteenpäin, on tärkeää, että Iran käyttää diplomaattisia neuvotteluja kuin tekosyy sellaisen jatkuvan kehittämisen eri osa ydinohjelmaansa. On syytä muistaa, Iranin presidentti Hassan Rouhani väite, että kun hän toimi Iranin ydinohjelman pääneuvottelijan kymmenen vuotta sitten, hän käytti diplomaattisia keskusteluissa ostaa aikaa Iranin etukäteen ydinohjelmaansa. Kongressin johto voi estää Irania käyttämästä tulevissa neuvotteluissa kattavat edelleen kasvua sen ydinaseista tehdä valmiudet.
Kongressin pitäisi myös käyttää tätä tilaisuutta kuvata sen odotukset kattavan ydinvoima Iranin kanssa. Tällainen sopimus olisi peruuttamattomasti sulkea Iranin polku ydinaseen kautta uraanin rikastamiseen tai plutoniumin jälleenkäsittely, tuo Iran mukaisiksi kansainväliset velvoitteensa täyttä avoimuutta ja yhteistyötä koskevat sen ydinohjelman, ja sallia ylimääräinen tarkastus toimenpiteitä suojaamaan kaikilta pimeän Iranin ydinohjelmaa toimintaa.
Kommentoi todennäköisyys saada Iran suostumaan kattavan ydinsopimuksesta, presidentti Obama kommentoi hiljattain, "En sanoisi, että se on enemmän kuin 50/50." Me pystymme parempaan kuin kolikon-arvonta. Kongressi on nyt mahdollisuus tehdä selkeä seurauksia Iranin jos se rikkoo väliaikaisen ydinsopimuksen tai ei tehdä kattava ydinsopimuksesta. Kongressin toiminta voi siten olennaisesti parantaa mahdollisuuksia, että Iranin kasvava ydinuhka on todistettavasti ja lopullisesti pysähtyi ilman voimankäyttöä. Kehotamme kongressin tarttumaan tähän tilaisuuteen.

Ystävällisin terveisin,

Elliott Abrams
James Kirchick
Dr. Fouad Ajami
Irina Krasovskaya
Dr. Michael Auslin
Dr. William Kristol
Kongressiedustaja Shelley Berkley
Dr. Robert J. Lieber
Josh Block
Senaattori Joseph I. Lieberman
Dan Blumenthal
Tod Lindberg
Max Boot
Mary Beth Long
Ellen Bork
Dr. Thomas G. Mahnken
Suurlähettiläs L. Paul Bremer
Dr. Michael Makovsky
Dr. Eliot A. Cohen
Ann Marlowe
Senaattori Norm Coleman
Clifford D. Mayn
Suurlähettiläs William Courtney
Robert C. McFarlane
Seth Cropsey
David A. Merkel
Jack David
Thomas C. Moore
James S. Denton
Dr. Joshua Muravchik
Dr. Paula J. Dobrianskylla
Kuvernööri Tim Pawlenty
Dr. Michael Doran
Tohtori Martin Peretz
Mark Dubowitz
Danielle Pletka
Dr. Colin Dueck
John Podhoretz
Dr. Nicholas N. Eberstadt
Arch Puddington
Suurlähettiläs Eric S. Edelman
Stephen G. Rademaker
Douglas J. Feith
Dr. Michael Rubin
Dr. Jeffrey Gedmin
Randy Scheunemann
Reuel Marc Gerecht
Dr. Gary J. Schmitt
Abe Greenwald
Dan Senor
Christopher J. Griffin
Lee Smith
John P. Hannah
Henry D. Sokolski
Peter R. Huessy
Dr. Ray Takeyh
Dr. William C. Inboden
William H. Tobey
Bruce Pitcairn Jackson
Dr. Daniel Twining
Ash Jain
Peter Wehner
Tohtori Kenneth DM Jensen
Tohtori Kenneth R. Weinstein
Suurlähettiläs Robert G. Joseph
Leon Wieseltier
Dr. Frederick W. Kagan
Dr. Dov S. Zakheim
Dr. Robert Kagan
Roger Zakheim
Lawrence F. Kaplan
Robert Zarate



Jim Lobe tunnetaan parhaiten hänen kattavuus Yhdysvaltain ulkopolitiikassa, erityisesti neokonservatiivinen vaikutusvalta Bushin hallinto. Washington toimistopäällikön Kansainvälinen uutistoimisto Inter Press Service (IPS), Lobe on kirjoitettu eri myyntipisteissä ja oli esillä BBC: n ja ABC Television dokumentteja motiiveja Yhdysvaltain hyökkäystä Irakiin. Lue hänen täydellinen elämäkerta.

Katso myös -

Paul, Flake ei sulje pois pakotteita äänestys:  two sole republikaanit, jotka eivät ole hyväksyi uuden Iranin pakotteita Bill kertoa Hill he voivat vielä äänestää, jos se tulee lattiaan.
Valkoinen talo Dares demokraattinen Senators Pushing Iranin pakotteita myöntää, että he haluavat War : "Se ei ole selvää, miksi joku jäsen kongressin tukisi lakiehdotuksen, joka mahdollisesti sulkee oven diplomatiaan ja merkitsee todennäköisesti sitä, että Yhdysvallat on valita sotilaallisia vaihtoehtoja "kansallisen turvallisuusneuvoston tiedottaja, sanoi lausunnossaan.

Aiheeseen liittyviä artikkeleita:

Ei kommentteja: