Sivut

maanantai 13. tammikuuta 2014

Kultit Persoonallisuus: Teho, narsismi ja harhaluulot

Elämme kroonisesti jännittynyt, ja varakas puolilla maailmaa, epätoivoisesti omahyväinen aikakauden. Mainonta opettaa, että täyttäminen tulee pakonomainen kulutus.




Tiedotusvälineet latistaa historiaa ja käännä ajankohtaisista tapahtumista osaksi kilpailua silmälasien ja persoonallisuus kultit. Addicted to villityksiä ja pikaratkaisua, pelkäävät tulevaisuutta ja leikkaa tuuliajolla menneisyydestä, miljoonat ihmiset pakenevat mielikuvitusta ja etsiä merkitys valmiiksi pilkottu realiteetteja.
Hyvin siinä mielessä, että olemme osa todellisia perheiden ja yhteisöjen on uhattuna. Virtuaalikuvien jotka hallitsevat meidän päivät alkavat näyttää enemmän todellisia kuin me. Asiantuntijat puolestaan ​​ole pelto päivä tuoden ovelia arviointeja psyykkinen hyökkäys ihmisyyttä ja jakautuminen kulttuuria, kun taas kätevästi jättämällä ne ovat joitakin syyllisiä.
Yhteiskunnallinen narsismi on saavuttanut epidemian tasolla. Perinteisesti narsisti on kuvattu joitakin "kaunis henkilö," jolla voi koskea ainoastaan ​​hänen oman kuvan tai ongelmia. Mutta määritelmä on laajentunut käsittämään piirteisiin kuten hyödyntämistä lämpöä muiden tarjoamaa yhdistettynä pelko riippuvuudesta, tunnetta sisäinen tyhjyys, rajaton tukahdutettu raivo ja tyytymätön mielihaluja.
Narsistit voi olla pseudo-intellektuellien tai laskea petturit. Yleensä he pelkäävät vanhuuden ja kuoleman, ja kiehtoo kuuluisuuksia. Nämä tunteeton, pinnallinen kiipeilijät etsiä kuuluisa, mutta myös pakko tuhota heidän fantasia lukuja.
Jos tämä ainoastaan ​​kuvaili muutama "sairaita" yksilöitä löytäisimme mukavuutta. Mutta malleja narsistinen käyttäytyminen vaivaavat miljoonia ja vahvistuvat päivittäin. Ja kenties huolestuttavaa, narsistinen persoonallisuus sopii erinomaisesti valta-asemiin tyyppi johtaja, joka myy itsensä voi voittaa hinnalla millä hyvänsä.
Kapitalismi on kääntynyt itse edistäminen osaksi kasvuala, ja onnistuminen näkyy usein lepää kykyä ennustaa "voittavan persoonallisuus" ja usein väärän kuvan.Relentless profiloitumisesta joko konservatiivinen demagogien tai niiden liberaali kollegansa, silmien siististi ihannointi voimakkaita ihmisiä, jotka edustavat mitä narsisti haluaa.
Narsistit samaistua voittajia pelossa häviäjiä. Esineitä sankarihysterialle antaa merkityksen usein epätarkan tai suuntaa-riistää elämää yhteiskunnan monia tunneperäisiä uhreja.
Vielä sekoitettu tämä ihannointi on halu heikentää kohteen oman ihailua, herätti kun "sankari" lopulta pettymyksen. Tämä epätoivoinen tarve, voimistaa koneiden joukkotuhoaseiden edistäminen, voi kääntyä jopa murhan, poliittisen tai fyysistä, muotoon spektaakkeli.
Niistä vaikutteita, jotka vahvistavat narsismi, tiedotusvälineillä on tunnetuin vaikutus. Heillä on taipumus luoda sekä tunnetta kroonisen jännityksen ja kyyninen irrallisuus todellisuudesta.
Mutta irtoaminen ei tarvitse ilmaista itseään kyynisyyttä. Se voi johtaa myös älykäs skeptisyyttä. Tämä herättää poliittinen kysymys, koska media ja muita voimakkaita laitokset voisivat auttaa vähentämään riippuvuutta ja tukea yksilöiden omien ongelmiensa ratkaisemiseen.
Viime vuosina on kuitenkin irrotettaessa on tarkoitettu pääasiassa lamauttava negativism noin koko poliittisen prosessin, nihilistinen ja escapist johtopäätös, että rakentava muutos on mahdollinen.
Luopumista vastuu eri byrokratiaa on sittemmin edistänyt luonteenpiirteitä sopusoinnussa vioittunut kulttuuria, ja tämä puolestaan ​​on kiihtynyt ylilyönnit korporaatiokapitalismi.
Tuloksena on eräänlainen massa neuroosi. Kuvia "hyvä" ja "paha" emo, esineet rakkauden ja vihan, muodostuvat varhain, sisäistetty, ja siitä tulee osa minäkuvaa lapsia.
Mutta sen sijaan yhdistelee osaksi super-ego, joka sisältää myös sosiaalisia arvoja ja itseluottamusta, nämä varhaiset kuvat usein sulaa ankara, rankaisee super-ego. Syntymässä aikuinen revitty välillä tukahdutettu raivo ja halu joidenkin kaikkivoipa muut.
Seksuaalisia tarpeita myös vääristynyt, esteet pystytetään vastaan ​​voimakkaita tunteita, ja kuoleman pelko ja vanhuuden tulee kovaa.
Rappeutuminen vanhemmat perinteet omatoimisuus on syönyt pätevyys yhdellä alueella toisensa jälkeen, jolloin yksittäiset riippuvainen valtion, yritysten ja muiden byrokraattisia rakenteita.
Narsismi on psykologinen ulottuvuus tämän riippuvuuden. Populaarikulttuuri ruokkii narsistinen fantasioita, kannustaa harhaluulot kaikkivoipaisuuden samalla vahvistaa tunteita riippuvuutta ja masentavaa voimakkaita tunteita.
Lopulta mitäänsanomaton ja tyhjä julkisivu massan olemassaolo voi tulla ylivoimainen. Mutta jo miljoonat ihmiset on edelleen valtava raivoa, katkeruutta, ja mahdollisuudet, jotka byrokraattinen yhteiskunta tarjoaa muutaman myyntipisteistä.
Todellisuudessa harvat ihmiset ovat todella tyytyväisiä julkisivu. Jotkut eivät mitään vielä tiedä järjestelmä ei toimi, toiset aktiivisesti etsiä keinoja rajoittaa vahinkoja. Jotkut lakko ulos väkivaltaisesti, toiset kosketa kulttuurisia resursseja, kuten yhteistoimintaa, taiteen ja hengellisyyttä torjua vaikutuksia.
Kanssa usko yksilön vastuuta heikentänyt niin monella tavalla, moraaliset impulssit auttavat pitämään elossa mielessä, että ihmiset ovat vastuussa siitä, mitä he tekevät. Jos tällainen näkymä levisi laajalle tarpeeksi, se voi muuttaa koko yhteiskuntaa.
Toinen korjaamiseksi, vastauksena ammatillinen imperialismi, on periä takaisin vastuut olemme luovutti asiantuntijoita. Soita se ohjelma tietoisen itsehallinto, joka voisi myös suojaavat meitä syrjiviä tai autoritaarisia suuntauksia.
Tällaiset muutokset kantaa riskejä. Esimerkiksi taantumuksellinen impulsseja perheissä tai kirkoissa voidaan hyödyntää. Mutta ottaen huomioon yhteiskunnan tilasta - moraalinen konkurssi, poliittista korruptiota, taloudellista eriarvoisuutta ja ekologinen rappeutuminen - joitakin riskejä ovat parempi pelaa varman päälle.
Tavoitteena on palauttaa ihmiskunnan perus ihmisarvoa kautta myötätuntoa, sitoutumista ja keskinäistä tukea. Yhdessä tervettä epäilyä ja älykkäästi suunnattu viha, nämä voisi olla avaimet uuden, vapaamman ja luonnollisempi kulttuuria.
Greg Guma  on Vermont-pohjainen kirjailija ja kirjoittaja Dons of Time . Tämä essee on ote sotavankien Real. Jos haluat lukea lisää, siirry  sotavankien Real: Odyssey
Maverick Media, Global Research

Ei kommentteja: