Sivut

tiistai 9. syyskuuta 2014

Kiova jarruttaa tahallaan malesialaislentokoneen onnettomuuden tutkintaa

Hollanti julkistaa 9.9. alustavat tutkimustulokset malesialaisen matkustajakoneen onnettomuudesta. Yhä useammat pätevät henkilöt ovat olettaneet, että ukrainalaiset hävittäjät ampuivat alas Boeingin, mutta tapausta on käytetty tekosyynä kiristää taloudellisia pakotteita Venäjää vastaan ​​ja tuen antamiseksi Kiovan hallinnolle.
Lähteet: Rysslands Röst, Itar-Tass
Toimittaja: Heikki Sipilä, liitteet: Janus Putkonen
8.9.2014, Verkkomedia.org

Kiova jarruttaa tahallaan malesialaislentokoneen onnettomuuden tutkintaa 
Malesian puolustusministeri Hishammuddin Hussein aikoo vierailla Ukrainassa. Venäjällä ja Hollannissa keskustellaan kaikista katastrofiin liittyvistä asioista. Malesian lehdistö kirjoittaa yhä useammin, että Kiova on vastuussa lento-onnettomuudesta. Ukrainalainen lentäjä on voinut joko tahallaan tai vahingossa ampua alas koneen.
Tällaiset tutkimukset kestävät tavallisesti vuoden tai kaksi. Lopulliset johtopäätökset on tarkoitus julkaista vuoden 2015 heinäkuussa. Huolestuttavaa on se, että tutkimuksen etenemisestä ei ole annettu tietoa, mikä vaikuttaa siltä, että joku yrittää salata todisteita, sanoi yksi johtavista venäläistä lento-onnettomuustutkijoista, valtiotieteilijä Alfred Malinovsky

Vahvasti epäiltyjä 30 mm konetykin osumia lentokoneen ohjaamon alueella... Malesia ja Venäjä vaativat perustellusti avointa ja kunnollista lennon MH17 onnettomuustutkintaa.

"Maailman tulisi tietää, mitä tapahtuu, koska ei ole ollut tapana salata tärkeitä seikkoja. Muuten politiikka voi vaikuttaa tutkimuksen tuloksiin." Läntinen media, etenkin Yhdysvalloissa ja Britanniassa, on tuloksia odottamatta syyttänyt turmasta Venäjää.
Ukraina on tehnyt parhaansa estääkseen asiantuntijoiden pääsyn onnettomuuspaikalle. Onnettomuusalueella on todisteita tuhottu tykistötulituksella. Vain skitsofreenikko voi ajatella, että federalistit samanaikaisesti suojelevat ja tuhoavat onnettomuuspaikkaa.
Jotkut venäläiset asiantuntijat sanovat, että hollantilais-brittiläinen tutkimus ei voi olla puolueeton. Näiden molempien maiden hallitukset tukevat Venäjän vastaista hypoteesia niin aktiivisesti, että on vaikea uskoa niiden tekemän tutkimuksen olevan rehellinen, sanoi politiikantutkija Sergei Mithsejev.
Hän on varma, että 9.9. julkistettavilla tutkimustuloksilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa: Miksi tutkimus on salainen? Mitä halutaan salata? Lehdistön pitäisi voida olla ajan tasalla kaikista tutkimuksen vaiheista.

 Rysslands röst / KOMINFORM

Liitetiedot: Malesia avoimesti epäileväinen vaatiessaan puolueetonta tutkintaa
Kukaan ei voi kiistää että juuri Malesialla on onnettomuuden tutkintaa ja sen tuloksia kohtaan merkittävin asema. Ja tilanne onkin nyt erityisen huolestuttava, koska viimeksi lauantaina Malesian pääministeri vaati avointa ja puolueetonta lennon MH17 onnettomuustutkintaa. Toisin sanoen, nykyinen Hollannin johtama tutkinta on ollut sekä salattu että puolueellinen tragedian kohdemaan silmissä.
Tälle Malesian epäileväiselle kannalle onkin nähty kertyvän lauantain jälkeen yhä lisää näyttöä. Malesian puolustusministeri lentää Moskovaan 10.9. keskustellakseen tutkintaan liittyvistä ongelmista. Hän on lentänyt maanantaina Kiovaan asiaan liittyen. Käytyään Moskovassa malesialaisministeri lentää Hollantiin keskustelemaan onnettomuustutkintaan liittyvistä asioista.
Erityisesti Venäjä on vaatinut lennon MH17 kohtalon avointa ja kunnollista tutkintaa ja kertonut, että nykyinen tutkinta on ollut vastoin YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselmaa. Venäjä on toistuvasti syyttänyt Kiovaa tutkimuksien estämisestä ja tietojen salailusta. Nyt suoritetut onnettomuustutkinnat on tehty salaa mm. kansainväliseltä siviili-ilmailun viranomaisilta ICAO:lta. Tämä ei vakuuta tutkinnan tuloksista ja ennusmerkit viittaavat politisoituun toimintaan lännen puolelta.
Mikä merkittävintä epäluottamuksen osoittamiseksi, Malesia on aloittamassa lähipäivinä täysimittaisen oman onnettomuustutkintansa ja aikomuksena on käynnistää kunnolliset tutkimukset Donetskissa mahdollisimman nopeasti.
Yli 30 malesialaista asiantuntijaa on lentänyt Ukrainaan maanantain vastaisena yönä ja Malesian sisäministerin mukaan heidän tehtävänään on selvittää tarkoin se millä aseistuksella malesialaiskonetta on tulitettu alasampumisen yhteydessä.
Vaikka aikaa on kulunut jo lähes kaksi kuukautta koneen tuhoutumisesta, onnettomuuspaikka on pysynyt Donbassin aluejoukkojen hallinnassa ja samalla lentokoneen kappaleet ovat edelleen tuhoalueella - suurelta osin koskemattomana. Tämä mahdollistaa Malesialle kunnollisten tutkimusten viemisen eteenpäin. Myös läheisen järven alueella sukelletaan sinne pudonneet lentokoneen kappaleet.
Ety-järjestö on vakuuttanut takaavansa malesialaisten asiantuntijoiden turvallisuuden alkavien tutkimusten ajan. Lentokoneen hylyn kappaleiden koskemattomuuden vahvisti Donetskin tasavallan varapääministeri Andrei Purgin. Hänen mukaansa kaikki koneen kappaleet ovat edelleen tallella ja yli puolet on niillä sijoillaan, joihin kone heinäkuussa putosi.

Toimittajan kommentti:
Julkaistaan huomenna tiistaina mitä tahansa länsimaiden toimesta liittyen lennon MH17 tuhoutumiseen, mihinkään mielipiteisiin ei kannata nykyisin tiedoin edetä. Olkoon tulokset mitä tahansa ja väitetään tai todistellaan sitten mitä tahansa.
Meidän on odotettava Venäjän ja Malesian hyväksymää tutkintamateriaalia, jota voimme myöhemmin verrata lännen tutkimuksiin - todisteet on punnittava tarkoin.
Ajankohta lennon MH17 alustavalle raportille näyttää olevan poliittisesti laskelmoitu. NATO-kokous on vietettty Venäjää syyllistäen ja tänään tai huomenna, samana päivänä kun Venäjää vastaan ollaan EU:ssa jälleen julistamassa uusia pakotteita - julkaistaan raportti. Valtioterrorismin tunnistaa erityisesti niiden ajoituksista.
Oliko lennon MH17 alasampuminen valtioterrorismia - hyvin todennäköisesti. Oliko siitä seurannut mediapeli länsimedian koordinoitua Venäjän-vastaista mielipiteenmuokkausta: Erityisesti kyllä. Kaikki mikä hiemankin on viitannut vaihtoehtoiseen totuuteen, lännen ja Ukrainan syyllisyyteen, on visusti vaiettu lännen valtamedioissa ja tämä antaa todellisen syyn perusteltuun huoleen.

Janus Putkonen

Lähteet:
Heikki Sipilä @ 8.9.2014 16:43

               
Ote alkuperäisestä uutisesta:
Kiev bromsar avsiktligt utredningen av Boeing-olyckan 
Den 9 september offentliggör Nederländerna preliminära resultat av utredningen av det malaysiska passagerarplanets krasch som inträffade i östra Ukraina den 17 juli 2014. Allt fler sakkunniga personer börjar anta att Boeing sköts ner av ett ukrainskt jaktflygplan och att denna provokation använts som förevändning att skärpa ekonomiska sanktioner mot Ryssland och stödja regimen i Kiev.

Ei kommentteja: