Sivut

tiistai 18. helmikuuta 2014

Malcolm X ja kansainvälistäminen Musta Struggle

Post Kategoriat: Afrikka
Abayomi Azikiwe | keskiviikko, 12 helmikuu 2014, 03:14 Peking
On 50-vuotisjuhla OAAU muistion OAU


Maaliskuussa 1964, Malcolm X ilmoitti hänen virallinen poikkeamat Nation of Islam, jossa hän oli viettänyt kaksitoista vuotta puolesta toimivat organisaation johdolla Elijah Muhammad. Malcolm oli keskeytetty ja vaimentaa yhdeksänkymmenen päivän jälkimainingeissa osoitteen Hän piti Manhattan Center 01 joulukuu 1963 otsikolla "Jumalan tuomioistuimen White America."
Tämä ralli järjestämä NOI oli suunniteltu hyvissä ajoin salamurhan presidentti John F. Kennedy 22. marraskuuta Dallasissa, Texasissa. Elijah Muhammad oli määrännyt kaikki hänen ministerit eivät puhua suoraan noin murhan jälkeen maa oli vielä shokissa ja surun.
Aikana kysymys ja vastaus ajan kokouksen Malcolm X kysyttiin hänen vastauksensa murhan ja myöhemmin totesi, että Yhdysvaltojen hallitus ja sen johtajat olivat mukana kohdennettuja murhia ulkomaiset johtajat. Hän nimenomaan korosti murhasta Kongon pääministeri Patrice Lumumba, jossa USA oli merkittävä rooli horjuttaa hänen hallituksensa vuonna 1960 sekä hänen sieppaukset, kidutus ja toteutus tammikuun puolivälissä 1961.
Sisällä aikana hänen vastauksensa hän sanoi salamurha oli "tapaus kanojen tulevat omaan nilkkaan," yleinen lause sisällä Afrikkalainen Amerikan yhteisö viittaa siihen, että kauhistuttavia tekoja tehnyt muita vastaan ​​tulee takaisin kummittelemaan syylliset. Päätteeksi yhdeksänkymmentä päivä jousitus ja vaientaminen, sana on lähetetty kansallinen päämaja NOLn Chicagossa että rangaistus näennäisesti rikkomisesta kuria johtaja ei voisi jatkaa loputtomasti.
Näin ollen, Malcolm X kutsutaan lehdistötilaisuudessa, jossa hän ilmoitti paitsi lähtöään NOI mutta perustamista toisen organisaation, muslimien moskeija Inc., uskonnollinen ryhmä, joka myös itse osallistua parlamentaarinen politiikka ja yhteisön järjestelytoimikunnan.
Useita vuosia ennen hänen split Elijah Muhammad ja NOI, Malcolm X oli pyrkinyt luomaan yhteyksiä välillä Afrikkalainen amerikkalaiset, afrikkalaisia ​​mantereen pitkin, jossa muslimien kansat ja yhteisöt Yhdysvaltojen ulkopuolella
Hänen "Viesti Ruohonjuuritason" puhe Detroitissa 10. marraskuuta 1963 vain kolme viikkoa ennen hänen pelikieltoon NOI, hän sanoisi, että aito riippumattomuus kamppailut olivat verisiä ja että ihmiset Algerian, Kenian, Kiinan ja muiden maiden vain itsenäistyivät ja itsemääräämisoikeutta, koska he olivat halukkaita osallistumaan aseelliseen taisteluun.(Tallennus Afro-American Broadcasting Corporation Detroit)
Malcolm X palaisi Detroit huhtikuussa 1964 antaa hänen legendaarinen "Ballot tai Bullets" puhetta. "Se on vapautta kaikille tai vapaus nobody," Malcolm X julisti. Hän sanoi, että jos Afrikkalainen amerikkalaiset olivat valmiita menemään ja taistelemaan puolesta USA: n imperialismia vastaan ​​aseellisen vallankumoukselliset Vietnamissa ja Koreassa niin ei olisi mitään ongelmia niiden kanssa aloittamisesta aseet puolustautumaan Ku Klux Klan ja muut rasistit sisällä tässä maassa.


Matkustaa OAU huippukokouksessa Afrikkalainen mantereella ja Lähi-idässä
Myöhemmin toukokuu 1964 Malcolm X aloitti Hajj, uskonnolliset pyhiinvaellus, että kaikki muslimit pyrkivät elämänsä. Alle Noi, Hajj ei ollut pakollista, joten organisaatio puuttui, mitä pidettiin aitoutta sisällä islamilaisten yhteisöjen idässä.
Kun olet tehnyt hänen uskonnollisen pyhiinvaelluksen hän lisäsi nykyisten muslimien nimi Malik Shabazz, El-Hajj, korostaen hänen hyväksyntänsä sisällä ortodoksinen islaminuskoa. Tänä Samalla matkalla, Malcolm myös matkustaa useita Afrikkalainen valtiot kuten Egyptissä, Nigeriassa ja Ghanassa.
Hän palaisi Yhdysvaltoihin kesäkuussa ja löysi uuden poliittisen ryhmän, järjestön afroamerikkalaisen Unity (OAAU), kuviollinen järjestön Afrikkalainen Unity (OAU), Manner järjestäminen itsenäisten valtioiden muodostuu edellisvuotta Addis Abebassa , Etiopia. Malcolm lähti toinen vuosikertomus huippukokouksessa OAU pidetään Kairossa, Egyptissä heinäkuussa 1964 tekemään suora kehotus Afrikkalainen johtajia solidaarisuutta ja tukea ratkaisemisessa ahdingosta Afrikkalainen amerikkalaiset alle Yhdysvaltain kansallisen sorron.
Vuonna kahdeksan sivun muistion Afrikkalainen heads-of-state Kairossa, Malcolm X, kirjoittaminen puolesta OAAU, sanoi, että "Meidän ongelma on teidän ongelmanne. Ei ole väliä kuinka paljon itsenäisyyttä afrikkalaiset tänne äidin mantereella, ellet pukea kansallispukua aina kun käyt-Amerikassa, saatat luulla yksi meistä ja kokevat saman henkistä ja fyysistä silpomista, joka on jokapäiväistä meidän elää. "
Hän jatkoi osoittaa, että "Meidän ongelma on teidän ongelmanne. Se ei ole Negro ongelma, eikä amerikkalainen ongelma. Tämä on maailman ongelma, ongelma ihmiskunnalle. Se ei ole ongelma kansalaisoikeuksien se on ongelma ihmisoikeuksia. "
Malcolm meni yhä kauemmas sanomalla, että aiemmin rasismin apartheid Etelä-Afrikka oli pienempi uhka kuin Yhdysvaltain Hän kirjoitti muistion OAU että "Amerikka on pahempi kuin Etelä-Afrikassa, koska ei ole vain Amerikassa rasistinen, mutta hän on myös petollinen ja tekopyhä. Etelä-Afrikka saarnaa erottelua ja käytäntöjen eriytymistä. Hän ainakin käytännössä sitä mitä hän saarnaa. Amerikassa saarnaa integraatio ja käytäntöjen eriytymistä. Hän saarnaa yhtä ja petollisesti harjoitellaan toiseen. "
Lessons from Legacy of Malcolm X
Malcolm X hänen toinen vierailunsa Afrikassa ja Lähi-idässä vuonna 1964 jäisi maan ulkopuolella neljä kuukautta vasta marraskuussa. Hän välilasku Ranskassa ja Englannissa matkalla takaisin Yhdysvaltoihin, jotta välisten suhteiden parantaminen Afrikkalainen amerikkalaiset ja Afrikkalainen Diaspora Länsi-Euroopassa.
Palattuaan Yhdysvaltoihin, hänen puheensa aikana rallia varten OAAU, usein järjestetään Audubon Ballroom Harlemissa, hän jakaa alustojen jäsenten kanssa Pan-Afrikkalainen Opiskelijat Organization of the Americas (PASOA) ja muut Afrikkalainen johtajat kuten Tansanian vallankumouksellinen Abdul Rahman Mohamed Babu, marxilainen ja Pan-afrikanisti joka kannatti sosialismiin ainoa ratkaisu mantereella.
Hän tapaa Che Guevara hänen vieraillessaan YK joulukuussa 1964. Che lähetti selvitys solidaarisuutta OAAU kokoukseen joka luettiin Malcolm X.
Myöhemmin helmikuussa 1965 annetun aattona salamurhaansa, Malcolm yrittäneet saapua jälleen Ranska mutta kieltää pääsyn hallituksen. Ranskan hallitus ei kerro tarkkaa vastausta siihen, miksi hän oli evätty pääsy.
Palattuaan Yhdysvaltoihin ja lyhyt välilaskun Britanniassa, Malcolm koti pommitettiin aikana varhain aamulla 14 helmikuu. Hän matkustaa Detroit ja toimittaa jälleen puheen, joka kattaisi teemoja Pan-Africanism ja kansainvälisyys.
Yksi hänen lopullinen osoitteet toimitetaan Corn Hill metodistikirkon Rochester, New York 16. helmikuuta, Malcolm sanoi, että "ei ole aikaa voit ymmärtää ongelmia mustan ja valkoisen välillä ihmiset täällä Rochester tai musta ja valkoinen ihmiset Mississippi tai mustavalkoinen ihmiset Kaliforniassa, ellet ymmärrä perusongelmaa, joka vallitsee Musta ja valkoinen ihmiset eivät rajoitu paikallisella tasolla, vaan se rajoittuu kansainvälisen maailmanlaajuisella tasolla tämän maan päällä nykyaikana. "
Malcolm X murhattiin 21. helmikuuta ennen käsitellään yleisön OAAU klo Audubon Ballroom.Vaikka hänen salamurha syyksi on jäseniä NOI, monet ovat uskoneet vuodesta 1965, että liittovaltion hallitus oli takana hänen kuolemansa johtuu hänen tinkimätön taistelutahto ja hänen poliittinen kehitys kohti Revolutionary Pan-Africanism ja kansainvälisyys.
Lisäksi hakevat apua Afrikkalainen hallitusten ja kansallisten vapautusliikkeitä taistelussa Afrikkalainen amerikkalaiset, Malcolm X, kuten William Patterson, Paul Robeson ja WEB Du Bois Civil Rights Congress (CRC) vuonna 1951, pyrkinyt ottamaan ahdinkoon Afrikkalainen amerikkalaiset ennen YK etsien pakotteita Yhdysvaltain rikoksista ihmisyyttä vastaan. Hän sanoi myös, että läpi hänen matkoillaan hän innokkaasti totesi, että maat, jotka tekivät eniten edistystä liikkuvat kohti sosialismia ja naisten vapautta.
Nämä sanat pitävät paikkansa tänään. Afrikkalainen ja Lähi-idän välillä Euroopassa ovat myös räjähtäneet kaupunkien kapinat samalla tavalla kuin he kehittivät sisällä Yhdysvaltain jälkeen 1963.
Kunnes järjestelmä kansainvälisen rasismin ja taloudellinen hyväksikäyttö on edessään sorrettujen kansojen kollektiivisesti globaalilla tasolla ei tule ratkaisua kriisiin. Youth tänään täytyy tutkia teoksia Malcolm X ja soveltaa opetukset elämästään ja kamppailut monumentaalinen haasteita työntekijöille ja sorrettujen 21 st  luvulla.


Vuoteen Abayomi Azikiwe, Editor, Pan-Afrikkalainen News Wire
Afrikkalainen American History Month-sarja 2014

Aiheeseen liittyviä artikkeleita:

Ei kommentteja: