Sivut

sunnuntai 22. joulukuuta 2013

4. Media »Washington n" Aasian Pivot "ja Kiinan Air Defense Identification Zone (ADIZ): Yhdysvaltojen ja Kiinan Power Play Etelä-Kiinan merellä

4. Media »Washington n" Aasian Pivot "ja Kiinan Air Defense Identification Zone (ADIZ): Yhdysvaltojen ja Kiinan Power Play Etelä-Kiinan merellä

Washington n "Aasian Pivot" ja Kiinan Air Defense Identification Zone (ADIZ): Yhdysvaltojen ja Kiinan Power Play Etelä-Kiinan merellä

Kiinan päätöstä viime kuussa ilmoittaa uuden Air Defense Identification Zone, ja läheltä piti-tilanteessa Yhdysvaltain ja Kiinan alukset Etelä-Kiinan merellä, ovat vain viimeisin liikkuu Itä-Aasian tuoda todellisuus uuden strategisen kilpailun ja alueellisen kilpavarustelun ulos auki.
Peli kanan soitetaan Tyynenmeren on hyvin todellisia seurauksia ja uhkaa tuhota että meressä kaimansa.
Käytännössä ADIZ käyttöön Kiinan tarkoittaa, että kansainvälisen ilma lentää erityisesti ilmatilan tulee raportoida niiden lentosuunnitelmien Kiinaan, ylläpitää radioliikennettä ja transponderi tunnistaminen ja tunnistaa niiden ilma asianmukaiset logot.
Lentokoneet, jotka poikkeavat näistä säännöistä aletaan soveltaa "puolustava kiireelliset toimenpiteet." [1] Näennäisesti, alue toimisi vähentämään "sotilaallinen virhearvioinnilla, vältä antennin kitkaa ja turvata lentojen järjestystä ja turvallisuutta." [2]

Inline image 1

Ongelmana on kuitenkin se, että ADIZ kattaa saaret, joiden suvereniteetti on kiistanalainen Kiinan, Japanin ja Taiwanin. Valitettavasti, "toisin kuin tavallista puolustus vyöhyke - joka auttaa rakentamaan vakautta vähentämällä mahdollisuudet onnettomuuksien perustuu väärä identiteetti - yksipuoliset ja itsevarma luonne Kiinan uuden vaivaa kasvattaa konfliktin riski." [3]
ADIZ myös päällekkäisyyksiä kuin Japani, Etelä-Korea ja Taiwan. Tämän seurauksena Kiinan liikkua näyttää ampunut itseään jalka, ja "käytetään esimerkkinä Kiinan asema revisionistisena valtion ja vahvistaa entisestään Kiina uhkaa kerrontaa." [4]
Jo, muut Aasian maat ja Yhdysvallat ovat osoittaneet olevansa halukkaita testaamaan eheyden Kiinan ADIZ, tekemällä sarja uskallusta ja provosoiva liikkuu vastausta. Japani, Etelä-Korea ja Yhdysvallat ovat kaikki toteutettu ylilennoista saaret käyttäen sotilaskoneita, ja uhmaa Kiinan uusi vaaditut protokollaa.
Ja huipentuu jopa varapresidentti Biden matka Aasiaan, jotkut jopa kannusti tätä vaarallista dynaaminen, sanomalla, että "Jos Biden ei kannusta Japanin ja Etelä-Korean sotilaalliset lentokoneet lentää Yhdysvaltain ilmavoimien ja merivoimien kautta riidanalainen alueilla, se on menetetty mahdollisuus. Jos hän näyttää tahansa indecision, se on merkki siitä, että USA määrätietoisesti voi olla yhtä vahva kuin on oletettu toistaiseksi. "[5]
Nämä tit-for-tat lennot ovat jo vaarallisia ja aivan liian yhteinen liikkua, Japanin muokkaamisella hävittäjiä 306 kertaa edellisen tilikauden vastauksena Kiinan lentotukialus. [6]
Näiden lisäksi ylilennot, Etelä-Korea on ryhtynyt lisätoimiin työntää takaisin vastaan ​​Pekingissä.Maan merivoimat suorittaa merellä ja ilmassa sotilaallisen pora alue ADIZ, [7] ja laajentaneet omia ADIZ yli 300 km etelään. [8]
Tekemällä ilmoitus sen uuden ADIZ, Kiina tekee kolmen puolinen uhkapeli: Ensinnäkin se, että Yhdysvallat ei poikkea ilmoittamansa kannan neutraalisuuden saarella asiasta. Toiseksi testata rajoja Yhdysvaltojen tukea sen tärkein alueellinen liittolainen, Japani.
Ja kolmanneksi, Peking aikoo testata Yhdysvaltojen sitoutuminen uuteen "Asia pivot" ulkopoliittisen strategian, jossa USA antaa enemmän huomiota kehitykseen tässä osassa maailmaa.
Toistaiseksi Paitsi sen ylilento käyttäen B-52-pommikoneita, Yhdysvaltojen reaktio on ollut irtisanoa liikkua ja kertoa US kaupallista lentoyhtiötä, että "Yhdysvaltain hallitus yleensä odottaa, että yhdysvaltalaisten lentoyhtiöiden kansainvälisesti toimivista toimii sopusoinnussa NOTAMit (Ilmoitukset lentäjiä) antama ulkomaille. "[9]
Monille kovan linjan, tämä varovainen siirto merkitsee mitään muuta kuin myöntyminen.
Kiista saarista on, häikäisevän, tulee vähän enemmän kuin symbolinen pala maailmanpolitiikassa. Saarilla on vain vaatimaton strategista merkitystä kenelle päätyy väittäen niitä.
Todellinen kysymys kaikille sidosryhmille on, kuka tulee Aasian ja Tyynenmeren alueen hegemon? Tässä yhteydessä se on vaikeaa tahansa toimijoiden perääntymään ilman kasvojen menetystä. Saarilla on siis tullut vaarallinen ja erittäin tyhmä, leimahduspiste.
Jotkut ovat huomauttaneet, että Kiinan ADIZ todennäköisesti vastaus Yhdysvaltojen toimintakonseptin Aasia-Tyynenmeren ja "Air-Sea Battle," pitää mahdollisena uhkana Kiinaan."Kiinan ja Yhdysvaltain armeijan suunnittelijat", eräs analyytikko sanoo, "ovat jo mukana käsitteellinen kilpavarustelu tuottaa puitteita kulunvalvonnasta Lähellä Seas". [10]
Käsitteellinen kilpavarustelun syrjään, todellinen kilpavarustelu on kehittää Itä-Aasiassa, jossa jokainen maa tuo esiin uusia strategioita ja aseita. Kiinan ADIZ on lisännyt vauhtia Aasian kilpavarustelu ja lisää mahdollisuuksia strategisen virhearvio - toivottu yhdistelmä.
Japani julkisti kaikkien aikojen ensimmäisen kansallisen turvallisuuden strategia tällä viikolla, tärkeä käännepiste Japanin historiassa, joka näyttää maan huoli sen turvallisuusympäristön ja kilpailu Kiinan kanssa.
Strategiassa, Japanin luetellaan Kiinan toiminnan yhtenä kaksi "kansallisen turvallisuuden haasteet" sen välittömässä ympäristössä, jossa viitataan Kiinan toimintaa ympäri Japania, Senkaku saaret ja ADIZ. "Tällainen ulkoinen asenne ja sotilaallista toimintaa Kiinassa," strategia lukee, "on tullut huolenaihe kansainväliselle yhteisölle, mukaan lukien Japani, joten Japanin hallitus on kiinnitettävä erityistä huomiota tähän tilanteeseen." [11]
Japanin strategia tarkoittaa se alkaa hankkia Droonien, kahtalaisesta hyökkäys ajoneuvot, uusi F-35 kone, ja muita aseita.
Samaan aikaan Etelä-Korea rakentaa uuden laivastotukikohta ja myös ostaa F-35, [12] ja Kiinan puolustusbudjetti kasvaa edelleen kaksinumeroisin luvuin. Jos Kiina päättää ottaa käyttöön toisen ADIZ vuonna Etelä-Kiinan meren Kaakkois-Aasian maissa imeytyy syvemmälle riita.
Kaikki tämä tekee näyttävät ikään kuin Pacific on partaalta jotain kauheaa. Niin monet muut kriisit Täytäntöönpano kesken ympäri maailmaa, riita on käsiteltävä ennen yksi tarpeeton sotilaallisen ja diplomaattisen kriisin puhkeaa.

Vuoteen  Bryce White , Global Research

Huomautuksia
[1] "Ilmoitus Aircraft Identification säännöt Itä-Kiinan meren Air Defense Identification Zone Kiinan" Ministry of National Defense. Ministry of National Defense of kansantasavallan Kiinan, 23 marraskuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[2] Cohen, David. "Itä-Kiinan meren Air Defense Moves: Miksi ja miksi juuri nyt?" Jamestown Foundation. Jamestown Foundation, 27 marraskuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[3] Steinberg, James, ja Michael E. O'Hanlon. "Kiinan Air Defense Alue: Shape of Things to Come?" Reuters. Thomson Reuters, 16 joulukuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[4] Wang, Zheng. "Kiinan Outo ADIZ päätöksentekoon." Diplomat. Diplomat, 18 joulukuu 2013.Web. 20 joulukuu 2013. 
[5] Auslin, Michael. "USA, Kiina scoreless kuluttua." American Enterprise Institute. American Enterprise Institute for Public Policy Research, 30 marraskuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[6] Blumenthal, Dan, ja Michael Mazza. "Japani: Land of Rising Gun." American Enterprise Institute. American Enterprise Institute for Public Policy Research, 20 joulukuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[7] Keck, Zachary. "Etelä-Korea Johtaa sotaharjoitusten Kiinan ADIZ." Diplomat. Diplomat, 04 joulukuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[8] Sang-Hun, Choe. "Etelä-Korea ilmoitti laajentavansa Sen ilmatorjunnan Zone." New York Times. New York Times Company, 08 joulukuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[9] "Kiinan Vetoomus ADIZ - Opastusta Yhdysvaltojen lentoliikenteen harjoittajille." Yhdysvaltain ulkoministeriö. Office of Website Management, Bureau of Public Affairs, 29 marraskuu 2013.Web. 20 joulukuu 2013. 
[10] Kazianis, Harry. "AirSea Battle ADIZ: Vastaus Reaction." Jamestown Foundation.Jamestown Foundation, 05 joulukuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[11] "kansallinen turvallisuusstrategia." Japanin pääministeri ja hänen kabinettinsa. Kaappi sihteeristö, Cabinet Public Relations Office, 17 joulukuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013. 
[12] Sanger, David E. "Itä-Kiinan meren, paljon suurempi Test of Power häämöttää." New York Times. New York Times Company, 01 joulukuu 2013. Web. 20 joulukuu 2013.

Ei kommentteja: