Muista Kun USA räjäytti matkustajakoneen ja yrittivät peitellä sitä? Tässä Scoop
USS Vincennes palaa käyttöönottoa on 24 lokakuu 1988, vain kuukautta ampumalla alas Iran Air Flight 655 salmen Hormuz.
Fury ja turhautumista edelleen Asennusnivel Downing Malesian Airlinesin lento 17, ja oikeutetusti niin.Mutta ennen syyttäen Venäjän presidentin Vladimir Putinin sotarikoksia tai hylkäävä koko episodi kuin traaginen onnenpotku, se kannattaa taaksensa toinen tuomittu matkustaja kone-Iran Air Flight 655-ammuttiin alas 3. heinäkuuta 1988 ei noin suttuinen kapinoi riidanalainen maaperän vaan Yhdysvaltain laivaston kapteeni komentaa Aegis-luokan risteilijä kutsutaan Vincennes.
Neljännesvuosisata myöhemmin, Vincennes on lähes täysin unohdettu, mutta silti se sijoittuu maailman seitsemänneksi tappavin lento-onnettomuus (Malaysia Airlinesin lento 17 on kuudes) ja yksi Pentagonin kaikkein anteeksiantamatonta häpeäksi.
Eri tavoin, kaksi onnettomuudet ovat samankaltaisia. Malesian Boeing 777 harhaili sotkuinen sisällissota Itä-Ukrainassa, lähellä Venäjän rajaa; Iranin Airbus A300 harhaili merivoimien kahakka-yksi monista yhteenotot käynnissä "Tanker War" (Toinen unohdettu konflikti)-salmen Hormuz. Todennäköisesti pro-Venäjän kapinallisten ajatteli, että hän oli ampumaan Ukrainan armeijan kuljetuskone; Yhdysvaltain laivaston kapteeni, Will Rogers III, luuli Airbus F-14 hävittäjän. Venäjän SA-11 ilmatorjuntaohjus että pudotti Malesian kone tappoi 298 matkustajaa , joista 80 lapsia; American SM-2 ilmatorjuntaohjus että pudotti Iranin kone tappoi 290 matkustajaa , mukaan lukien 66 lasta. Kun viime viikon tapaus, Venäjän viranomaiset kertoivat eri valheita peitellä syyllisyydestä ja syytti Ukrainan hallitus; jälkeen 1988 tapaus, amerikkalainen virkamiehet kertoivat eri valheita ja syytti Iranin lentäjä. Vasta kahdeksan vuotta myöhemmin tuosta Yhdysvaltain hallitus korvaamaan uhrien perheille, ja silloinkin ilmaisi "syvän pahoittelunsa", ei anteeksipyyntöä.
Kuten Boston Globe puolustukselle kirjeenvaihtaja aikaan, olen raportoinut Vincennes ampua alas, ja olen mennyt takaisin yli minun leikkeet, chronicling viralliset valheita ja väärintulkinnoista kuin ne purkaa. Tässä on todella kauhistuttava osa tarinaa . On 19 elokuu 1988, lähes seitsemän viikon kuluttuatapahtumasta , Pentagon antoi 53-sivuisen raportin tapahtumasta. Vaikka teksti ei sanonut niin suoraan, se totesi, että lähes kaikki alkuperäisen tietoja ampua alas-"faktat" että johtavien virkamiesten toimet laittaa kaikki syyttää Iran Air pilot-olivat väärässä. Ja vielä elokuun raportissa edelleen päätellä, että kapteeni ja kaikki muut Vincennes upseerit toiminut kunnolla.
Esimerkiksi 3. heinäkuuta ensimmäisessä Pentagon lehdistötilaisuudessa tapaus, amiraali William Crowe, puheenjohtaja yhteisen komentajien Staff sanoi, että Iranin kone oli lentänyt 9000 metriä ja laskeutuessaan "nopea" ja 450 solmua, "suuntasi suoraan" varten Vincennes . Itse asiassa kuitenkin 19 elokuu raportin kirjoittama Taka-amiraali William Fogarty US Central Command totesi (alkaentietokoneesta nauhat sisäpuolella aluksen taistelu tietokeskus), että kone oli "ylöspäin tehden 12000 jalkaa" huomattavasti pienemmällä nopeus 380 solmua. "Missään vaiheessa" ei Airbus "oikeastaan laskeudutaan korkeudessa", raportissa todetaan.
Kun huomautin tästä ristiriita on lehdistön konferenssi, jossa raportti luovutettiin, puolustusministeri Frank Carlucci vilkutti minut pois ja sanoi: "Se on todella kyseenalaista eri käsittelyssä olisi vaikuttanut tuomio" ampua alas kone. (Minusta on edelleen uskomattomassa.)
Oli muita yhtä huolestuttavia eroja Crowe 3 heinäkuu lehdistötilaisuudessa (joka tuntui minusta epäilyttäviä edes tuolloin) ja Fogarty n 19 elokuu raportin. Crowe oli sanonut kone lensi "ulkopuolella määrätty kaupallisen lentoliikenteen reitin"; Raportin mukaan se lensi "luotujen lentoyhteyden." Crowe oli sanonut koneen transponderi on "squawking" koodin päälle "Tila 2" sotilaallinen kanava; todettiin, että se oli squawking yli "Mode 3" siviili-kanava. Crowe oli sanonut Vincennes antanut useita varoituksia;raportti vahvisti tämän, mutta totesi, "Koska raskas ohjaajien työmäärä lentoonlähdössä ja kiivetä ulos, ja vaatimus kommunikoida" kaksi lennonvalvontakeskusten, pilotti "ei oletettavasti seuranta" kansainvälinen lentoliikenne-hätä kanava .
Amiraali George B. Crist, johtaja US Central Command, antoi "ei-rankaiseva kirjeellä epäluottamuslauseen" aluksen anti-ilma sodankäynnin upseeri, mutta puolustusministeri Carlucci peruutti kirjeen. Ei vain sitä, mutta kaksi vuotta myöhemmin, kapteeni Rogers annettiin Legion of Merit "poikkeuksellisen ansiokkaasta käyttäytymistä suorituskyvyn erinomaista palvelua", kuten Vincennes "komentaja" huhtikuusta 1987 päivänä toukokuuta 1989. "
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.