Sivut

tiistai 29. heinäkuuta 2014

Malesia sanoo Ukrainan on kannettava vastuu MH17

  • Henkilökunta Reporter
  •  
  • 29.07.2014
  •  
  • 08:55 (GMT +8)
Jäännökset Malaysian Airlinesin lennolla MH17.  (Photo / Xinhua)
Jäännökset Malaysian Airlinesin lennolla MH17. (Photo / Xinhua)
Malesia on ilmoittanut ensimmäistä kertaa, että se uskoo Ukrainan hallituksen pitäisi kantaa vastuuta kaatua Malesian Airlines lento MH17 mukaan raportin singaporelainen sanomalehti Lianhe Zaobao.
Malesian Liikenneministeri Liow Tiong Lai oli lainaama paperia kuin sanomalla, että Ukrainan hallituksen on otettava vastuu katastrofi, koska se oli Ukrainan lennonjohtajat sallittu MH17 lentää maan ilmatilassa, kun se ammuttiin alas 17. heinäkuuta matkalla Amsterdamista Kuala Lumpur, tappaen kaikki 283 matkustajaa ja 15 miehistön.
Ukrainan lennonjohtajien ei ole ilmoittanut MH17 että se ei ollut sallittua lentää alueen, Liow sanoi lisäten, että Ukrainan hallitus oli velvollisuus kertoa Boeing 777-200ER matkustajakone, jos se oli vaarassa.
Mitä raportin amerikkalainen aikakauslehti Newsweek väittää, että pro-Venäjä militantteja Ukrainassa otettu ampumalla alas MH17 - kuten kansainvälinen yhteisö on spekuloitu - Liow sanoi enemmän aikaa tarvitaan vahvistaa tiedonlähde ja että Malesian hallitus ei hyppää johtopäätöksiä, kunnes se on täysin varma siitä, kuka on vastuussa kaatua.
Lento MH17 ammuttiin alas korkeudessa noin 33000 jalkaa noin 50 kilometrin päässä Venäjän ja Ukrainan rajalla mitä asiantuntijat uskovat - perustuu koko, muoto ja malli sirpaleet - oli Venäjä kehitetty BUK ilmatorjuntaohjus .
Liow mainitsi myös, että Malesian pääministeri Najib Razak on aikeissa käydä Alankomaissa tällä viikolla keskustelemaan downed kaupallisten suihkukoneiden hänen hollantilainen vastine toivossa turvata täysi pääsy onnettomuuspaikalle. Najib sopinut pro-venäläinen kapinallisjohtaja Alexander Borodai maanantaina turvata luovuttamisesta koneen mustat laatikot ja edelleen uhreja, sekä turvallinen pääsy onnettomuuspaikalle.
Liow sanoi Malesian osaston Civil Aviation on analysoida lennon varoituksista Yhdysvaltain Federal Aviation Administration ja voisi päättää siirtää lentonsa, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Vaihtoehto on jatkaa samoilla reiteillä mutta lisäävät korkeuden 30000 jalkaa 38000 jalkaa tai jopa 40000 jalkaa, Liow lisätty.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.