Kiinan kehitys verrattuna Japaniin, Etelä-Koreassa ja Taiwanissa
Mutta sillä on myös monia kehitysvaiheita edessään. Pääomakannastaan työntekijää kohden on vain noin neljännes Etelä-Korean, esimerkiksi. Kun talous kasvaa, suuria ongelmia yleensä vähennä sen taustapeili.
Vuonna 1998 jopa 40% Kiinan lainojen kääntyi hapan. Siivoaminen sotku maksaa 5000000000000 yuania eli 58% Kiinan 1998 BKT.
Mutta Kiinan kasvu tekee molehills ulos vuorille: 5000000000000 yuania nyt on alle 9% BKT: sta. Uuden tuotannon nopeasti pimennykset vanha.
Itse asiassa kaikkien tavaroiden ja palvelujen koskaan tuottanut kansantasavallan Kiinan, yli 30% oli jauhoivat neljä vuotta sitten 2010.
Yhteenveto Brookings-instituutin - Kiinan Rebalancing: Lessons from East Asian Economic History
Kiinan vanhempi johtajat ovat puhuneet jo jonkin aikaa siitä on tasapainotettava talouttaan ja siirtymään pois niin suurta riippuvuutta vientiä ja investointeja, kohti kulutukseen.
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan aikaisemman kehityksen kokemuksistaan Japanissa, Etelä-Korea ja Taiwan jotta valottaa kysymyksiä siitä, onko Kiina todella tarvitsee tasapainottaa kulutukseen ja miten sitä voidaan toteuttaa.
Aikaisemmin kehittäjät oli korkea investointiaste korkeimmillaan noin 35% BKT: stä. Alkaen noin asukasta kohden laskettu BKT, että Kiina on nyt, he kaikki kokeneet kartiomaisia pois investointeja.
Yleensä ne tasataan kohti ulkoista kysyntää, mikä oli mahdollista, koska heillä oli kauppavaje niiden nopean kasvun vaiheessa, mikä voisi sitten siirtyä kauppataseen ylijäämästä.
Kiina poikkeaa aiemmin kehittäjät useita keskeisiä ulottuvuuksia. Viime vuosina se on ollut 15-20 prosenttiyksikköä BKT: stä vähemmän kotitalouksien kulutuksen kuin toiset; investointiastettaan on ollut huomattavasti suurempi; ja se kehittyi kauppataseen ylijäämät varhaisemmassa kehitysvaiheessa.
Ainutlaatuisia ominaisuuksia Kiinan kehitys todennäköisesti johtuvat keskeisiä institutionaalisia piirteitä sen malli: hukoun jossa rajoitetaan maaltamuuton, suuri rooli valtionyhtiöiden talouden, taloudellinen sorto ja arviointijärjestelmän ja palkitsevaa paikallishallinnon virkamiehille.
Nämä tekijät yhdessä luovat raskaan harhaa Kiinan järjestelmä vastaan kotitalouksien tulojen ja kulutuksen hyväksi investointien ja viennin. Uudistamista varten institutionaalisia piirteitä on paras toivo tasaista mukauttamista Kiinan talouden pois investointinsa kulutukseen.
Kiina on saavuttamassa yli 30 vuoden ajan. Penn Pöydät laittaa Kiinan 2011 PPP BKT per henkilö 8189 dollaria, noin 9 log mittakaavassa. Japani saavutti kyseisen kehityksen vuonna 1970; Taiwanissa vuonna 1982; ja Etelä-Koreassa vuonna 1987.
Kaikissa kolmessa näiden talouksien kotitalouksien kulutus on jatkuvasti ollut tärkein kysyntää.Tämä saattaa tuntua yllättävältä antaneet maineestaan talouksien korkeat investointikustannukset ja ulkoisten ylijäämiä.
Vuonna varhaisessa kehitysvaiheessa, kotitalouksien kulutus oli 60-70% BKT: stä kaikkien kolmen talouden. Kun he pääsivät Kiinan nykyinen kehitystaso, kulutuksen osuus oli laskenut noin 50% BKT: stä. Taiwanin tapauksessa kotitalouksien kulutus laski 42% vuonna 1987.
Kuten yllä mainittiin, kyseessä oli aikana, jolloin sijoitukset ovat pysyneet korkealla, mutta Taiwan kehitetty suuri kauppataseen ylijäämä. Vuosien 1987 ja 1994 Taiwan oli mini-tasapainottamista, jossa kulutus kasvoi takaisin 52% BKT: stä, kun taas ulkoinen ylijäämä laski.Sen jälkeen kulutus hinnat kaikkien kolmen pysyi 50-60% BKT: sta alue.
On olemassa useita tärkeitä tyylitelty tosiasiat historiallista kokemuksistaan Japanissa, Etelä-Korea ja Taiwan.
1. Nämä taloudet oli korkea tuottavuus pääoman varhaisessa kehitysvaiheessa, mutta rajatuottavuudesta pääoman luonnollisesti vähenivät kertymistä.
2. Kotitalouksien kulutus oli aina tärkein kysyntää, eli 50-70% BKT: stä.
3. Nämä olivat suuria investointeja talouksien investointiaste korkeimmillaan noin 35% BKT: sta ja sitten vähitellen vähenemässä.
4. Kuten investoinnit vähenivät, oli vähän taipumusta joko kotitalous-tai julkisen kulutuksen poimia löysät kysynnän
5. Tasapainottamista Näissä talouksissa oli kohti ulkoisen kysynnän: ne yleensä ovat kauppavaje aikana kasvanut nopeasti ajan, ja sitten siirtynyt ylijäämiä investointien hidastunut.
2. Kotitalouksien kulutus oli aina tärkein kysyntää, eli 50-70% BKT: stä.
3. Nämä olivat suuria investointeja talouksien investointiaste korkeimmillaan noin 35% BKT: sta ja sitten vähitellen vähenemässä.
4. Kuten investoinnit vähenivät, oli vähän taipumusta joko kotitalous-tai julkisen kulutuksen poimia löysät kysynnän
5. Tasapainottamista Näissä talouksissa oli kohti ulkoisen kysynnän: ne yleensä ovat kauppavaje aikana kasvanut nopeasti ajan, ja sitten siirtynyt ylijäämiä investointien hidastunut.
Kuluneen vuosikymmenen aikana, Kiinan kauppatase on ollut noin kuusi prosenttiyksikköä korkeampi kuin sen naapurit, samalla kehitystasolla.
Vuonna kymmenen vuotta ennen Japani (1970), Taiwan (1982), ja Etelä-Korea (1987) saavutti Kiinan nykyinen kehitystaso, ne olivat keskimäärin kauppavaje kansantalouden tilinpidossa 3,5% BKT: stä.
Kiinan viimeisimmän kymmenen vuoden aikana se oli keskimäärin ylijäämän olevan 3%. Kiinan Tähänastiset kokemukset ovat enemmän samankaltaisuutta Taiwanin, joka kehitti ylijäämä varhaisessa vaiheessa, niin näki sen laskevan kohti nollaa, ja rebound korkean tason noin 10% BKT: sta viime vuosina.
Se tulee olemaan vaikeaa Kiina jäljitellä, että kokemus, koska Kiina on niin paljon suurempi kuin Taiwanista ja koska maailmanlaajuinen tilanne on muuttunut. Kiinan kaksi suurta markkinoilla, Yhdysvaltojen ja EU: n, yrittävät lisätä säästöjä ja vähentää kaupan alijäämä.
On vaikea nähdä, miten tässä ympäristössä maailma voisi helposti absorboida kiinalaisen ylijäämiä 10% BKT: stä alue. Koska Kiina on edelleen melko suuri kauppataseen ylijäämä, on epätodennäköistä, että lisäkysyntää voi tulla yhä ylijäämästä.
Alle hukoun järjestelmässä kukin henkilö on rekisteröity paikassa, yleensä paikka niiden syntymästä, ja se on erittäin vaikea virallisesti muuttaa rekisteröinnin.
Jos lapsi on syntynyt kaupungin nainen maaseudun hukoun, lapsi säilyttää äidin maaseudun rekisteröintiä. Julkiset palvelut, joihin kuuluu yksi on oikeus riippuu hukoun rekisteröintiä. Se voi vaikuttaa asioihin, kuten kyky ostaa talon tai rekisteröidy auton.
Tällä hetkellä 38% väestöstä on kaupunkien hukoun kun todellisuudessa 52% väestöstä tosiasiallisesti asui kaupungeissa vuonna 2012. Tämä ero osoittaa, että ihmiset itse voivat liikkua, ja erityisesti siirtyvät maaseudulta kaupunkeihin.
Kuitenkin hukoun järjestelmä vaikuttaa laajuus ja tavalla muuttoliikkeen.
Tässä järjestelmässä on vaikea maaseudun perheen siirtyä; pikemminkin, mitä tapahtuu yleensä on, että yksi tai molemmat vanhemmat muuttavat kaupunkeihin töihin kun lapset, kirjaimellisesti tunnetaan nimellä "vasen-taakse lapset," pysyvät maalaiskylässä isovanhemmat.
Tämä malli ei ole olemassa yksinomaan siksi, hukoun järjestelmä, mutta myös siksi, maanomistus kysymyksiä. Perhe, joka jakaa kuvatulla tavalla voi säilyttää oikeudet maatalousmaata, vaikka isovanhemmat on vuokrata maata todellinen viljelyä.
Jos koko perhe muutti kaupunkiin, niin oikeudet maa-menetettäisiin ilman korvausta.
Vielä laskettu mukaan maahanmuuttajat, Kiinan kaupungistuminen korko on alhainen verrattuna aasialaisten naapurimaidensa samalla tasolla kehityksen. Etelä-Korea vuonna 1987, esimerkiksi, jo oli 68% kaupunkien. Taiwan oli kaupungistuminen osuus 66% vuonna 1980 ja 74% vuonna 1989. Japanin kaupunkien väestö oli 76% koko vuonna 1980.
Sen lisäksi pienten kaupunkien väestö, Kiina on myös yksi suurimmista kaupunkien ja maaseudun tuloeroja maailmassa, suuremmilla kuin 3:01.
Johtopäätös: Rebalancing esityslista Kiinassa
Kiinan johtajat ovat jo päätellä, että talous tulisi tasapainottaa jossain määrin pois liiallinen investoinnit ja vienti, kohti kulutus.
Analyysi edellisessä osassa, lähteiden Kiinan investoinnit bias, luonnollisesti viittaa uudistusohjelmaa, jossa keskeiset toimenpiteet-osoite muuttuu hukoun järjestelmä, maanomistus viljelijöille, valtionyritysten, rahoitusjärjestelmän ja kannustimia paikallisen valtion virkamiehiä.
Uudistukset hukoun järjestelmän ovat jo käynnissä. Jäljelle jää kysymys, kuinka perusteellinen uudistuksista. Helppo uudistus olisi säilyttää kontrolloida tiukasti asuvansa varakas rannikkokaupungeissa Samalla viljelijöitä kannustetaan siirtymään toisen ja kolmannen tason kaupungeissa pääasiassa keskellä maata, jossa suurin osa jäljellä viljelijöiden tällä hetkellä asuvat.
Tämän lähestymistavan ongelmana on, että se on rannikkokaupungeissa, joilla on korkea tuottavuus ja tulot. Suurin taloudellinen hyöty saataisiin jotta yhä useammat ihmiset siirtyvät näihin paikkoihin.
Heillä on jo erinomainen infrastruktuuri, joka on ehkä laajentaa hieman tilaa uusille tulokkaille, mutta tämä olisi suhteellisen edullista lähestymistapaa.
Vaihtoehto käsittää rakentaa hyvää vauhtia infrastruktuuria toisen ja kolmannen tason kaupungeissa, suhteellisen suuria investointeja vaativiin lähestymistapaa. Ottaa suuri uusi investointikohde voi valittaa Keski virkamiehiä, jotka vain haluavat nähdä kasvun mallin muutoksen hyvin vähitellen.
Riski kuitenkin on, että tällainen suunnattu lähestymistapa rakentaa uusia kaupunkeja ei voi tuottaa toivottua tehokkuutta, jotta Kiina on juuttunut Bill mutta ei hyötyjä. Vetovoimatekijä maahanmuuttajien on vetovoima parempia työpaikkoja kaupungeissa.
Uudet kaupungit keskellä maata eivät itse asiassa ole tarpeeksi työpaikkoja, kun niiden rakentaminen on valmis
NextBigFuture.com
http://nextbigfuture.com/2014/03/china-development-compared-to-japan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2Fadvancednano+%28nextbigfuture%29
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.