Yhdysvaltain pakotteet Venäjää ovat epäsuoria pakotteita Euroopan maat
Euroopan maat toeing rivi Yhdysvallat pakotteita Venäjää vastaan, mutta kun se tulee talouteen he sanovat he eivät halua niitä seuraamuksia, Michel Chossudovsky, johtaja Center for Research Globalisaatio, kertoi RT.
RT: Obama sanoi, että West on yhtenäinen Venäjää vastaan, ja että Venäjä voisi kohdata edelleen eristyksissä. Angela Merkel kuitenkin haluaa deescalate tilannetta. Tšekin parlamentti äänesti myös vastaan lisää pakotteita. Mikseivät ne kaikki samalla sivulla?
Michael Chossudovsky: Tämä on kaksiteräinen miekka, koska EU tuo yli kolmasosa sen kaasun ja polttoaineen Venäjältä. Ja näin, jos on olemassa määrättyjä pakotteita Venäjää, tämä heti välyksetön. Itse asiassa nämä ovat epäsuoria pakotteita EU, koska EU ei ole välitöntä vaihtoehto niille polttoaineostokset ja maakaasun Venäjä. Paine seuraamusten määräämiseen on peräisin Washington - ja hallitukset Euroopan maissa saattaa itse asiassa toe linjan diplomaatti tasolla. Mutta kun se tulee talouden ja kaupan vastaus on ei, emme halua niitä seuraamuksia, koska heti se aikoo rangaista ole Venäjän kansan, mutta EU: n kansalaiset.
RT: Entä olemassa olevien EU: n ja Yhdysvaltojen pakotteiden tiettyjen venäläisten yksilöitä?Mitä taloudellisia vaikutuksia luulet he voisivat olla?
MC: seuraamukset ovat symbolisia ja voimassa ne ovat erittäin ylimielinen kannalta kulusta diplomatian kohdistaa yksilöiden Venäjän hallitus - et voi matkustaa, sinun varat on jäädytetty ja niin edelleen. Se on enemmän häirintää. Se ei ole jotain, joka estää Venäjän valtion, suuri maa, suuri talouden ryhtymään toimiin tältä osin. Se vain osoittaa, että Washington on hieman epätoivoisesti löytää ratkaisun.
Washington voi toteuttaa mielekkäitä pakotteita, koska se tekisi köyhien maiden kanssa, ehkä Afrikassa tai Latinalaisessa Amerikassa, tai ehkä Kaakkois-Aasiassa Myanmarin tapauksessa.He eivät voi tehdä sitä Venäjän tai Kiinan, koska se ei yksinkertaisesti toimi.
Meidän on muistettava, että läntiset taloudet ovat hyvin hauraita, koska yhdellä kädellä ne riippuvat energian tuonnista. West yhdessä, Yhdysvalloissa, Kanadassa ja niin edelleen, niiden öljy-ja maakaasu ovat hyvin pieni suhteessa kuin Lähi-idän ja muiden energiaa tuottavien taloudet kuten Venäjä.
Nyt ottaa Kiinan tapauksessa. Kiina on merkittävä toimittaja kulutustavaroiden useimmissa länsimaissa. "Made in China" on kaikkialla kauppakeskuksissa ja tavarataloissa. Ja kuvitelkaa, jos pakotteita asetetaan Kiinassa syystä tai toisesta. No, Kiina sanoo enää "Made in China" hyödykkeiden USA, joka välittömästi luoda hävitystä, ainakin lähitulevaisuudessa, se loisi tuhoa kulutustavaran toimittamista miljoonille ihmisille.
RT: Venäjän enää tervetullut olla osa G8. Mitä Moskova ansionmenetyksiä olemasta ulkopuolisia kumppanuus?
MC: G8 palaa päivän Boris Jeltsin. G7 oli koskaan päättävä elin. Se oli todella kokoontuminen seitsemän hallitusten päämiesten-valtionpäämiesten ja se oli tilaisuus seurustella. Joitakin keskusteluja käytiin, mutta useimmat tiedotteissa laadittu etukäteen. Ja sitten Boris Jeltsin todella kysyi G7, "No, haluan myös tulla", ja sitten he loivat G8. Itse asiassa, mitä heillä oli G7 + 1 aluksi, ja sitten se lopulta kehittyi kohti G8.In alkuaikoina G8, Venäjä ei osallistunut koko tapahtuman.Se tuli viimeisen kahden päivän aikana, niin sanoakseni.
En näe tätä mielekkäänä ele. Mielestäni on typerää diplomaattisesta näkökulmasta, koska G7/G8-ryhmän tarjoaa ympäristön, joka on rento, jossa Yhdysvaltojen, Euroopan ja Kanadan valtionpäämiehet hallitusten päämiesten olisi voinut aloittaa vuoropuhelun Venäjän kanssa, presidentti Putinin kanssa, että tapahtumapaikalle jotta ratkaista tietyt mitat tämän kriisin. Mutta he ovat päättäneet leikata diplomaattista vuoropuhelua ja he sanovat, "Emme halua puhua sinulle enää." G7 oli paikka, jossa voit puhua, koska mikään päätetään G7/G8-ryhmän. Se on epävirallinen elin hallitusten päämiesten.
"Impact maksaa IMF Tukea tuhoisia Ukrainan
RT: tukipaketti Ukrainan talous edistyy Yhdysvaltain kongressin ja Kiovan puhuu IMF lainoista liikaa. Tuleeko jotka auttavat pelastamiseen riittäisi Ukrainan tuhoutunut talouteen?
MC: Meidän täytyy erottaa eri osien kahdenvälisen tukipaketin. Yhdysvaltain ulkoministeriö on rahaa, joka myönnetään Ukrainan ja niin tekee USAID. On olemassa kaksi komponenttia, että niin sanotut tuki-paketti. Mutta lopulta sekä USAID ja ulkoministeriö ei ole varsinaista kirjanpito mihin rahat menevät ja kenelle rahat menevät. Joten itse asiassa tämä voisi mennä kansalaisjärjestöille, se voitaisiin kanavoida National Endowment for Democracy. Se voisi mennä jopa poliittisten puolueiden tai yksityishenkilöille tai ohjelmiin ja se on luonteeltaan kahdenvälisiä suhteita. Mutta on syytä todeta, että tuki, joka on luvannut West sekä suhteessa kahdenväliseen apuun sekä IMF lainaa, ja itse asiassa mitä tapahtuu on, että hallitukset possu takaisin päälle IMF lainaa ja he lisärahoitusta kanssa ehdollisuuden, mutta että laina IMF on kuvitteellinen. Se on kuvitteellinen, koska Ukraina on raskaasti velkaantuneita ja ei ole edes kykyä saavuttaa sille lyhytaikaisen velan velvoitteita.
RT: Kiev voisi saada yli 20 miljardia dollari arvosta apua Yhdysvalloista ja IMF pian, mutta mitä se merkitsee Ukrainan talous pitkällä aikavälillä?
MC: vaikutukset Ukrainan talous juuri nyt ovat mahdollisesti tuhoisia, koska IMF aikoo tulla erittäin tuntuvia uudistuksia. Näiden uudistusten tiedämme, miltä ne näyttävät. Tulee yksityistämisen valtion omaisuuden, mutta myös konkurssin yksityisen sektorin yritysten, mahdollisesti jopa hajottaa joitakin suurempia liiketoiminnan ryhmittymiä, jotka omistaa ns oligarkkeja.
IMF uudistukset ovat tuhoisat. Heillä on edellytykset huomioon supistamisesta menojen sosiaalisiin ohjelmiin, supistaminen koulutuksen. Uudistukset laukaista romahdus Ukrainan valuutan johtaa inflaatioon, nousee elinkustannukset. Ja muistaa, tämä on maa, joka on jo köyhtynyt seurauksena IMF uudistuksia menee takaisin 1994, kun leivän hinta nousi yhdessä yössä 300 prosenttia, ja hinta kuljetuksen nousi 900 prosenttia. Joten meillä on talous, joka on jo rujo. Sen maataloudella on valtava potentiaali, mutta nämä manipulointi on todennäköistä, että varat sekä raha päätyy käsiin länsimaisille yrityksille.
RT: Ja lopulta, luulet Kiovan hallitus pystyy vain välttämään yhteistyötä Venäjän kanssa kokonaan, ja vain tehdä liiketoimintaa EU-maiden ja Yhdysvaltojen.
MC: Mielestäni vastaus tähän kysymykseen on tekemistä luonnon kanssa, että hallitus. Se ei ole todellinen hallitus. Että hallitus oli asennettu seuraavat vallankaappaus johti äärioikeiston ja se integroituu myös hallituksen sisällä kahden uusnatsien puolueiden, Svoboda ja oikeassa sektorissa, joka on nyt tulossa poliittinen puolue.
Ja keskeiset salkut on hallussa jäseniä näistä Uusnatsiryhmien.
Joten kysymys kuuluu, onko se todellinen hallitus vai onko se proxy hallitukseen, joka käskyn Länsi velkojien ja Washington? Onko se hallitus, joka voi solmia kansainvälisiä suhteita kansainväliseen yhteisöön tai Venäjän kanssa? Luulen, että se voi. Se on hallituksen kriisissä.Meidän on odotettava, kunnes vaalit 25. toukokuuta, jos nämä vaalit järjestetään, mitä olisi lopputulos, mutta en ole erityisen optimistinen tältä osin, koska se hallitus, joka ei ole todellinen hallitus ei ole tukea Ukrainan kansaa. Se tuotiin toimistoon seurauksena mellakoita ja hyökkäykseen parlamentin ja tukee sitä lännen ja joka on melko hyvin ymmärretty. Ja mielestäni mitä Ukrainan kansan täytyy nyt on hallitus, joka on suvereeni ja joka voi tehdä valintoja palauttaa kahdenvälisiä suhteita Venäjän ja EU: n, mutta ei alle nyrkki ehtoja, jotka ovat asettaneet Washington ja IMF.
Lausunnot, näkemyksiä ja mielipiteet tässä sarakkeessa ovat yksinomaan kirjoittajan omia eivätkä välttämättä edusta kuin RT.
Global Research, 27 maaliskuu 2014
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.