Sivut

lauantai 1. maaliskuuta 2014

Hyvät naiset ja herrat: Olen valittiin sopivaksi aihe, jota puhua teille tällä kertaa,
MAAILMAN orjuuden vastaisen liike;
sankareita JA SEN Triumphs
John Mercer Langston


 
Orjuuden vastaisen liikkeen, kuten muut suuret liikkeet, joiden tarkoituksena on ollut ihmiskunnan, ei ole ollut seurausta intohimo, ei ole keksintö distempered nero. Se löytää sen alkuperä haluaa, tarpeet ihminen, ja sen periaatteita rakkaudesta ja armosta, hyvään ja hyvää on heidän kotiin helmassa Jumalan.
Isyys orjuuden vastaisen liikkeen kuuluu mitään erityistä yksittäistä, kansan tai ikä. Missä sorto-on esillä sen hydra-head, onko päivinä antiikin tai nykyaikana, siellä henki, joka elävöittää ja energisoi tämän grand liikettä, on puettu itse vihamielinen ja tappava konflikti sitä vastaan. Itse asiassa se on ollut iloksi valtiomies, filosofi, runoilija, ja filantrooppi kaikkien aikojen jättää balsamoitiin kirjoituksissaan, pyhänä ja korvaamaton aarre jälkeen tulevat sukupolvet, kirjaa hänen syvä rakkaus vapaus ja hänen voimakas viha orjuuden. Joten voimme lukea kirjoituksia suuri valtiomies Israelin sanoja seuraavasti: "Hän Joka varastaa ihmisen ja myi hänet, tai jos hän löytyy kädessään, voidaan pitää totisesti kuoleman." Ja viisas mies sanoo: "Envy sinä ole käskijänsä ja valitse sinä ole hänen omansa tavalla." Profeetta Jesaja myös, kysyy hyvin sisäkuori ja vakuuttavuutta: "Eikö tämä ole paasto, johon minä olen valinnut, jotta siteet pahuuden, kumota raskaita taakkoja, ja päästätte sorretut vapaiksi, että te rikkoutuminen valjastamaan? " Ja sanat pyhä kirjoittajat viimeksi mainittu päivämäärä eivät ole vähemmän vaistonvaraisesti kanssa saman tunteen. Uuden testamentin rakkauden laki paljastuu kaikessa loistoa ja kauneutta, sillä suuri Nazarene opettaja julisti: "Mitä te tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat . " Suurella voimalla ja valta, myös, on kirjailijoita Kreikan ja Rooman ilmaisi itsensä tästä aiheesta. Sokrates sanoo: "Orjuus on järjestelmä raivon ja ryöstö." Aristoteles sanoo: "Se ei ole hyvä eikä se vain, nähdä kaikki miehet ovat luonteeltaan samanlaisia ​​ja samanarvoisia, että pitäisi olla herra ja isäntä yli muiden." Ja Platon sanoo: "Orjuus on järjestelmä täydellisin vääryys." Arvioida paremmin Rooman ilmaistaan ​​hänen jalo Cicero, seuraavin sanoin: "Kun grand luonnonlait kaikki ihmiset syntyvät vapaina ja tasa-arvoisia, ja tämä laki on yleissitova koituu kaikille ihmisille." Myöskään Saksassa, Ranskassa, Skotlannissa, Irlannissa, Englannissa, tai Venäjällä, ilman erottaa kunnia suuntaan miehekäs todistuksen sortoa vastaan. Sanoo Grotius: "Nuo ovat miehiä hiipiä joka ryöstää, pitää, myydä tai ostaa orjia tai vapaita miehiä. Varastaakseen mies on korkein sellainen varkaus." Ja runoilija Goethe sanoo:
"Tällainen kiireinen kansanjoukot I fain näkisin
seison free maaperä ihmisille ilmaisia. "
 Saksalainen kirjailija nykypäivään käyttää seuraavia totuudenmukaista ja hehkuva kieli: "Kannatatteko teidän äänestyksessä järjestelmä, joka tunnistaa omaisuutta mies mies?, Joka seuraamuksia myyntiä lapsen oman isän, riippumatta tarkoituksesta ostajan? Mitä tarvitset on olemassa esitellä teille täydellinen väärän orjuuden? " Hän jatkaa: "Vapaus ei ole yksinomaista omaisuutta, se on omaisuutta ihmiskunnan kaikenikäisille. Hän on kuolematon, vaikka murskattu, hän ei voi koskaan kuolla, vaikka karkotettu, hän palaa, vaikka kahleissa, hän voi jatkossakin."
Ranskalainen Buffon maksaa ansaitsi kohteliaisuus värillinen mies, ja samalla ilmaisee suosittelen pystyy sympatiaa ja hellyyttä sydämen, kun hän sanoo: "On ilmeistä, että valitettava neekerit ovat varustettuja erinomainen sydämet, ja niillä siemenet jokaisen ihmisen hyve. ei pysty kirjoittamaan heidän historiansa ilman surkuttelemaan heidän kurja kunnossa. " "Humanity", hän jatkaa, "kapinoi niitä vastenmielisiä sorto, jotka johtuvat ahneus." Ja Brissot sanoo: "Orjuus sen kaikissa muodoissa, kaikissa astetta, on vastoin jumalallisia lakeja ja hajoamista ihmisluontoa." Rohkea henki Skotlannin kauniisti heijastuu totuudenmukaista sanat Miller: "Ihmismieli kapinoi vakavia keskusteluja aiheesta orjuuden. Jokaisella yksilöllä riippumatta olla maansa tai ihonväri on oikeus vapauteen." Yli puoli vuosisataa sitten kuolematon Curran antoi käsitellään näitä kaunopuheinen sanat:
"Puhun hengessä Britannian lain, joka tekee vapauden oikeassa suhteessa ja erottamattomia Britannian alueella; joka julistaa jopa muukalainen ja muukalainen, hetki valhe asettaa hänen jalka päälle British maan päällä, että se peruste, jolla hän polkee on pyhä , ja pyhitti nero universal-emansipaatiota. Ei ole väliä mitä kieltä hänen doom ehkä ole julistettu; ei väliä mitä iho; ristiriidassa vapauden, Intian tai Afrikkalainen aurinko voi polttanut hänen päällensä, ei väliä sairas mitä surkea taistelu hänen vapauttaan ehkä ollut sorkkaeläinten alas, ei väliä mitä juhlavuuden hän on omistettu alttarilla orjuuden, hetki on koskettaa pyhä maaperän Britannian alttarin ja jumala pesuallas yhdessä pöly, hänen sielunsa kävelee ulkomailla hänen oma majesteetti, ja hän seisoo lunastettava uudisteta, ja disenthralled vastustamaton nero Universal emansipaatio. " Blackstone sanoo: "Jos kumpikaan vankeudessa eikä sopimus voi, jonka tavallinen luonnon laki ja syy, vähentää vanhemman tila orjuuden paljon vähemmän he voivat vähentää jälkeläisiä." Ja jalo Mansfield sanoo, hänen päätöksensä juhli Summerset tapauksessa
"Tila orjuus on luonteeltaan sellainen, että se ei kykene tuominen mitään perusteluja, moraalista tai poliittista, vaan ainoastaan ​​positiiviseen oikeuteen, joka säilyttää sen voima kauan sen jälkeen syyt, tilaisuus ja aikaa itse, mistä se on luotu, pyyhkiytyy pois muistista. Se on niin vastenmielistä, että mikään ei voi olla riittävä tukemaan sitä, mutta positiivista oikeutta. Mitä hankaluuksia voi siis perustu päätökseen en voi sanoa tässä tapauksessa on sallittua tai hyväksymä laki Englannissa, ja sen vuoksi musta on päätettävä. "
Se jää enää tehdä Venäjälle oikeutta sanoa tässä yhteydessä, että yritys äskettäin vihki läsnä keisari varten emansipaation maaorjia, antaa uutta hohtoa, hehkuva halo, hänen kasvava maine. En ole myöskään välinpitämätön suuri amerikkalainen ilmoituksen hyväksi vapauden ja protestation orjuutta vastaan, joka on encouched näissä pyhissä sanat: "Meille nämä totuudet ovat itsestään selviä: että kaikki ihmiset on luotu tasa-arvoisiksi, ja varoilla heidän Luojansa kanssa tiettyjä luovuttamattomia oikeuksia, joiden joukossa ovat elämä, vapaus ja onnellisuuden tavoittelu. " Näin suurmiehet jokaisen kansakunnan ovat maksaneet devoirs jumalatar Liberty. Mutta tämä rakkaus ja kunnioitus vapaus ei ole vain sellaisia, joilla oli henkinen ylivoima ja erottaa asentoon. Enemmän nöyrä ja hämäriä ovat arvostettu ja rakastettu, että jumalallinen Vapausperiaate taustalla oleva orjuuden vastaisen liikkeen, snd jonka Natal päivä juontaa juurensa ikimuistoinen hetki, jolloin Jumala puhalsi ihmisen elämän henkäyksen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. Ja näin tärkeä osa istutetaan mies Jumaluus, ja josta se on erottamaton osa, vapaus on itse kuolematon. Poliittinen kokoonpanoja ei voi säätää lakeja sen tuhoamista, eikä kirkollista asetukset tahrata kunniaa sen olemassaolosta.
Orjuuden vastaisen liikkeen on aina ollut sen edustajan miesten miehiä, jotka ovat olleet sen kannattajat, kannattajansa ja sen sankareita. Itse asiassa ei ole historian laitos, joka orjuuden vastaisen uudistaja nykypäivään voi lukea lisää kiinnostusta ja voittoa kuin se, joka tallentaa jaloja tekoja ja rohkeita miehiä jonka kruunasi on, että ne ovat uurastanut ja kärsinyt puolesta Tässä syy. Ensimmäinen edustaja mies ja sankari orjuuden vastaisen liikkeen kanssa historia tekee ennätys on juutalaisen lain antaja, joka nimitettiin kuultavaksi faraon ja vaatia vapauttamista israelilaisten ja vein heidät pois maa bondage maahan vapautta. Ja nyt me katselen häntä ", kun Misty Mountain-top of antiikin" voimme vain ihailla ja kehua hänen grand saavutuksia. Hänen Jumalan antama tehtävä, hänen sankarillinen antaumuksella ja väsymätöntä intoa, hänen väsymätöntä energiaa ja hänen loistava menestys, muunna se kokonaan kunnossa ja kohtuus, että hän pitäisi seistä ensin edustajien keskuudesta orjuuden vastaisen liikkeen, joka teh-dään voittoon liikkeen, jonka ennätys on kerralla Jumalan juhlallinen protesti sortoa ja Hänen lähtemättömän ja ikuinen julistaminen hyväksi suurimpia, täysillä vapaudesta.

Orjuus ollut Kreikassa hänen aikaisintaan historiaa. Se oli kaikissa hänen eri valtioissa, eri koodien lakien, enemmän tai vähemmän vakavuus ja kurinalaisuutta. Chios ies todettiin liian äkämien pidettävä, ja väkijoukkoja betaking itse lennon, löytyy turvallinen ja pysyvä retriittejä vuoren linnoissa ja sisätilojen saarella, ja näistä vuori retriittejä kuten karannut orjia, jota johtaa jalo Drimacos , tapasi tutkimusretkiä Chians ja voitettujen heille suuren tappion. Chians, hämmentynyt ja voitti, olivat iloisia hyväksymään ehdot, nöyryyttävä ja mortifying vaikka ne olivat, ehdottama komentaja kapinallisia, ja siten turvata aselepo. Mutta kiihko ja innostus, tarkkuus ja rohkeutta kapinalliset olivat inspiroineet ihanan määrin urheus ja harjoittaa omaa rohkea ja rohkea johtaja. Drimacos on todellakin ansaitsee korkeimman eulogium. Hänen järkeville, hänen anteliaisuuden ja suurpiirteisyyttä, hänen ikuinen rakkaus vapauden ja vain arvostusta ihmisoikeuksien havainnollistavat-ja erottaa hänen luonteensa.Aivan viime teko hänen elämänsä todistaa todellista aatelia sielunsa. Chians pelkäsi hänen valtaa ja vaikutusvaltaa jopa hänen vanha ikä, ja taustalla keskiarvo sorron henki, ne tarjosivat suuri palkinto jokin jotka kuvasivat häntä tai tuoda päätään. Vanha sankari, peläten pohja työn petosta, päättäneet tehdä hänen kuolemaansa, koska hän oli jo tehnyt elämänsä, pyhä uhri vapauteen. Ja hän teki. Soittaminen hänelle nuori mies, jota hän suuresti rakasti hän sanoi hänelle:
"Olen joskus pitää sinua vahvempi hellyyttä kuin kukaan toinen ihminen, ja minulle olet ollut veli. Mutta nyt elämäni päivinä ovat lopussa, enkä olisi pitkittää niitä. Kanssasi, mutta se ei ole niin, nuoret ja kukinta nuoret ovat sinun. Mitä sitten on tehtävissä? Sinun täytyy todistaa itsesi hallussaan urheus ja suuruus sielun, ja koska valtio tarjoaa rikkautta ja vapautta kenen se tappaa minun ja kotiuttaa ne pääni, anna palkita olla sinun, lyö sitä pois, ja olla onnellinen. " Hänen sydämensä-koskematta muutoksenhausta voitti nuori mies, ja kuolema kuolematon Drimacos tuli hintaa hänen vapautensa. On tämä karannut-orja, "suotuisasta sankari", kuten Chians jälkeenpäin määräisten hänelle, että haluan nimi kuin toisella edustavuuden ja sankari orjuuden vastaisen liikkeen.
Rooman historian, myös tallentaa elämää ja luonnetta ja käyttäytymistä karannut orja, joka säädyllisesti, voidaan nimettiin toinen sankari orjuuden vastaisen liikkeen.Viittaan Eunus, uljas johtaja Sisilian orjia, jotka olivat kahdesti ajettu kapinaan vaikeusasteeseen julmuuden sortajiaan. Mutta jaloin, upein orjuuden vastaisen taistelun kirjattu Rooman historian on, että Gladiators, joka nousi kapinaan heidän sorra ors johdolla Spartacus. On totta, että niiden juoni löydettiin, mutta pieni elin puhkesi, joka on suuresti kasvanut nopeaa liittymistä valtava määrä muita orjia, kun alle rohkea ja taitava generalship Spartacus, ne vaimeaa roomalainen konsuli armeijan ja olivat ei itse vaimeaa ennenkuin jälkeen taistelu kahden vuoden ja vasta kuusikymmentätuhatta heistä oli kaatunut taistelussa, ja Spartacus itse laski taistelevat polvillaan kun kasan vihollisiaan Jolla voimaa, kokoa ja fyysistä kestävyyttä että asennettu hänet pelaamaan osa gladiaattori hänellä myös, rohkeutta, taitoa, energiaa, resoluutio ja viisaus, minkä takia hän rohkea ja mahtava johtaja. Mutta nämä eivät olleet ainoita ominaisuuksia, jotka koristavat ja koristellut hänen luonteensa. Hänellä sydän täynnä ihmiskunnan, vaiston kanssa rakkauden vapauden Se oli tämän tunteen vapaudesta, joka ampui ja nerved hänen sielunsa, joka sai jokainen teko ja säätelee hänen koko elämänsä. Kieli pelata, sitten on vaan luonnollista, väistämätöntä tunteenpurkaus hänen miehekäs hengessä. Käsiteltäessä kollegaansa gladiaattorit hän teki sanoa: "Jos te olette petoja, niin seison tässä kuten rasvaa härkiä odottaa teurastajan veitsi. Jos olet miehiä, seuratkaa minua. Strike alas vartija saada vuorisolissa ja tee verinen työtä, samoin kuin teidän sires vanhoja Thermopylain! Is Sparta kuollut? Onko vanha kreikkalainen henki jäädytetty Suonissasi että teet Crouch ja kyyristyä kuin belabored ajokoira alla isäntänsä ripsien? 0, toverit! Warriors! traakialaisille! Jos meidän on taisteltava Olkaamme taistella itsellemme! Jos meidän on pakko teurastusta, olkaamme teurastaa meidän sortajia! Jos meidän täytyy kuolla, anna sen olla alle kirkkaalta taivaalta, jonka kirkkaat vedet, Noble, arvoisat taistelu! " Niistä sankarit orjuuden vastaisen liikkeen, joiden elämä ja merkkiä kuvattuina historiankirjoissa antiikin, näkyvä ja näkyvään paikkaan olla kaipaa tähän karannut gladiaattori.
Mutta etten väsyttävät kärsivällisyydestä asunnon liian kauan siinä orjuuden vastaisen kamppailut kaukaisten antiikin, ja kun luonnetta ja elämää, uskallusta ja saavutuksia isäntäänsä henget, minä tulen kerralla historiaan tiettyjen orjuuden vastaisen kamppailut of uudempi päivämäärä, jonka vastike on yhtä täynnä kiinnostavia ja voittoa. Tästä pääsemmekin viidestoista luvulla, viimeinen puolet on varmasti erottaa kolmea asiaa: ensinnäkin käyttöönotto Afrikkalainen orjakaupan, Antonio Gonzales, Portugalin merikapteeni, toiseksi Amerikan löytämisen vuonna 1492, ja Kolmanneksi määräraha sitten huomattiin, West India Islands espanjalaiset, joiden vähentäminen alkuasukkaat orjuuteen. Nämä alkuasukkaat sanotaan olleen välinpitämätön, varomaton ihmisiä, pieniä kestävyyttä ja huonosti sopivat pakkotyöhön ja julma käyttö orjia. Heidän surullinen ja valitettava kunto herätti myötätuntoa Dominikaanisen pappi Las Casas. Kautta energinen ja sitkeästi pyrkii tämän puolestapuhuja intiaanit, myönteisen vaikutelman tehtiin niiden puolesta. Mutta "rentoutuminen" hyväksi Intian orja oli vain vakuutena kustannuksella Afrikkalainen. Jo 1503 muutama Afrikkalainen orjia oli nostettu yli Atlantin. Todellakin, mukaan Bancroft oli tällainen määrä afrikkalaisia ​​Hispaniola tällä hetkellä, että Ovando, saaren kuvernööriksi, rukoili, että tuonti voi enää sallia. Ensimmäinen orjuuden vastaisen liikkeen tälle maanosasta, hyväksi Afrikkalainen orja oli kapinan New Segovia. Kaksisataa viisikymmentä orjia, jotka kuuluivat hallitusten Venezuela ja Santa Marta, kysytään eikä niiden luonnollinen hurjapäisyys ja ylimielisyyttä, kuten Espanjan historioitsija uskottelevat meille, mutta heidän rakkautensa vapauden ja määrätietoisuutta olla vapaa, kokoontuivat ja tekivät epätoivoista kamppailua vapaudestaan. On totta, että ne olivat liian powered ja surmatkaa. Mutta yritys, heidän miehekäs taistelu, vaikka ne hylättiin, haastaa ihailua.
Ensimmäinen tuonti orjia Afrikasta Englanti tehtiin vuoden valtakauden Queen Elizabeth vuonna 1562. Jalo kuningatar itse on sanonut ovat epäilleet käyttäytyminen ja laillisuutta menettelyn. Itse asiassa hän näyttää viihdyttivät uskonnollisia tunnontuskia koskevat sitä, ja kapinoivilla sen hyvin ajateltu. Hän aseteta Kapteeni Hawks, ensimmäinen englantilainen, joka kuljetetaan Afrikkalainen orjia Amerikkaan, jäykimmistä kieltoja. Peläten, että afrikkalaiset olisi hän vei pois kotimaahansa ilman heidän suostumustaan, hän julisti hänelle, että "Olisi inhottava, ja soittaa alas hyvin kirous taivaasta hautaustoimisto." Vaikka näin aikaisin käyttöön ei ollut hyvin organisoitu tai tasapainoisia pyrkimyksiä sen kaatamisen till 1787. Tämä liike oli kuitenkin sen peloton harbingers, näkyvästi joukossa oli Morgan Godwin, Richard Baxter, Edmund Burke, ja puhdas ennakkoluuloton ja lannistumaton Granville Sharp, jonka erikoinen tehtävänä oli luoda periaate, jonka mukaan Englanti lakia, koska pian orja asettaa hänen jalka Englanti alueella sen kahleet putoavat ja hän vapautuu, mikä antaa täydellisen kumottu lausunnon Yorkin ja Talbot, että orja tulemalla Antillien Isoon-Britanniaan tai Irlantiin tai ilman hänen isäntänsä, ei tule ilmaiseksi, ja että hän voi laillisesti pakottaa hänet palaamaan istutus.
John Wesley, perustaja Metodismi, ja George Fox, perustaja yhteiskunnan kveekareita ansaitsevat erityistä miesten tässä yhteydessä. Nimiin paina minuun, mutta en saa viivy mainita ne. Vuonna 1785 kuolematon Thomas Clarkson teki ulkonäkö, ja otti hänen asemaansa puolestapuhuja raivoissaan orjia, johtajana liikkeen poistamisen puolesta orjakaupan. Hänen työnsä oli paljon ja vaivalloinen. Mutta intoa ja omistautumista arvoinen jaloa, jonka hän oli kihlattu, hän oli valmis tekemään mitään uhrauksia ja tavata raskain tehtävä. Liikettä, tarvitaan kuitenkin edustava ja sankari parlamentissa. Tämän tarpeen on toimitettu lieviä ja rakastettava, yritys ja rohkea, pystyy ja työläs Wilberforcen. Se oli tällä kertaa historiassa syy että sen ystävät ja kannattajat muodostivat itsensä yhdistys. Kautta soittimellinen Clark-poika ja tämän ryhmän jäsenten yhdistyksen ulkopuolella parlamentin ja Wilberforcen Pitt, Fox ja Burke, muiden kanssa, parlamentissa, kun kaksikymmentä vuotta taistelua, vuonna 1807, orjakauppa lakkautettiin. Mutta anti-orjuuden henkeä Englannissa ei tullut kuollut sukupuuttoon lakkauttamista orjakaupan. Sen triumph siellä vain nerved sitä työtä tai poistaen orjuuden itse, joka saavutti täyttymys vuonna emansipaatiota 800000 West India orjiksi. Se on loistava riemuvoitto tämän liikkeen, että olemme tavanneet tänään muistoksi. Ja se on aivan kunnossa ja oikein, että meidän pitäisi siis juhlistaa sitä, sillä se on yksi mahtavin saavutuksia maailman orjuuden vastaisen liikkeen Se ei ollut seurausta verinen ja julma sota. Sen kunnia ja kirkkaus kuuluvat ei suorituskykyään, oveluus ja taito joidenkin sotilaallisten pomon Se oli suuri moraalinen riemuvoitto, jonka valta ja kunnia kuuluvat niihin "mieto aseiden totuuden ja rakkauden teki voimalliset elävän Jumalan."
Kun seuraukset tämän liikkeen monia mielenkiintoisia ja tärkeitä asioita voidaan sanoa istunutkin lupa. Aion vain sanoa kuitenkin, että emansipaatio Länsi-Intiassa on tuonut asukkaita eniten myönteisiä tuloksia. Tämän väitteen kaikkien henkilöiden hyvin perehtynyt kunnon ruukkuja ja laboring luokat saarten kantavat eniten tyydyttävä todistus. Vapautunut luokat ovat nyt nauttia eduista vapaus; kiinnitämme itse rehellinen ja kannattava teollisuus sekä viljelyn moraalin ja uskonnon. Nyt he nauttivat valittavia franchising ja ovat oikeutettuja korottanut kantoja kunnian ja luottamusta valtion. Ne eivät ole tukikelpoisia ainoastaan ​​tällaisiin korkeisiin virkoihin, mutta monet niiden määrä ovat tänään täyttämällä ne suureksi kunniaksi itse itsensä ja kunnia ja voitto valtiolle. Molemmissa kamareissa lainsäätäjä Jamaikan ja valtaneuvoston kuvernööri, ovat värillisiä miehiä, jotka ovat arvostettuja niiden nuhteettomuutta, viisaus, ja viisautta. Itse asiassa ansioitunutta poliitikko Jamaikan, Hon.Edward Jordon, on värillinen mies, ja on sanottu olevan pääasiallinen jäsen kuvernööri Darling kabinetin. valhe on myös kaupunginjohtaja Kings tonni. Mutta hän ei ole ainoa värillinen mies saaren jonka asema oikeuttaa hänet erityisesti mainita tässä yhteydessä. Asema ja palvelut Vickars, hinta, ja Walters, puhumattakaan muita, tekee niistä näkyvästi ja huomionarvoista.
Mutta kun tästä aiheesta, hedelmällistä ajatusten ja edullista pohdintaa, en voi asua. Vuonna jättää Viittaan epäuskoisena ja epätietoisia pystyy kirjeellä SB Slack, Jamaikan, kun todelliset tulokset emansipaatio, että saari on hiljattain julkaistu New York Tribune.
Kulkevan muut kamppailut ja voitoista orjuuden vastaisen liikkeen, heidän sankarinsa ja edustava miehiä, minä tulen kerralla verinen kilpailu Haiti. Toisin rauhanomaisen voiton emansipaatiota British Länsi-Intian, taistelu Haiti oli täynnä verta, verilöyly, ja kuolema. Toisin emansipaatio liikkeen Länsi-Intiassa, myös tämä liike vihittiin ja teki voittoon värillisillä miehet itse. He saivat hengessä Ranskan vallankumouksen, ja vannoi ikuista vihamielisyyttä orjuuteen. Heidän sielunsa olivat nostattama ilmoitusta juhli oikeuksien julistus ", että kaikki ihmiset ovat vapaita ja tasa-arvoisia." Se oli taistelua niille, jotka joutuvat epätoivoon by epäinhimillistä ja sietämätöntä sortoa, teki yhden viime, mahtava vaivaa heittää pois niiden ikeen ja saada heidän ihmisyytensä ja puolustaa ja ylläpitää oikeuksiaan. Potkut tällä ilmapiiri, he tekivät päätöslauselmaa, jossa tuo aina iloinen ja kunniakas menestystä ihmisiä viritetty vain ja pyhään. Liikkuva henki ensimmäisen kapinan oli James Oge. Asui Pariisissa valhe tutustui ja nautti tuttu ystävyys Brissot, Robespierre, Lafayette, ja muut vallankumoukselliset liittyvät yhteiskunnan Amis des noirin. Näistä miehistä hän oppi läksynsä vapauden. Selvitän tulla vapauttaja rodun valhe palasi kotimaahansa 12. päivänä lokakuuta 1790, ja ilmoitti itse, kielellä historioitsija, koska redresser kansansa vääryyksiä. Hän aloitti työnsä voimalla kaksisataa vahva. Mutta tilanne ei ollut vielä kypsä yritys. Oge hävisi ja pakko, useita hänen seuralaisensa, turvaudu Espanjan osan saaren. valhe vaadittiin kuitenkin espanjalaisilta, ja maaliskuussa 1791, oli rikki elossa, kun pyörän. Surullinen kohtalo, todellakin, että mies tällaisen antelias impulsseja ja jalo tarkoitus, sankari tällaisen uhrautuvaisuus ja hyväntahtoinen yritys, patriootti niin syvästi omistettu maansa ja ihmisten hyvinvointia.
Samankaltaisia, joskin enemmän barbaarisia kohtalo oli osa hänen liittolaistensa, Vincent Oge ja Jean Baptiste CHEVANNE. Historia missään tallentaa muutakin julma ja epäinhimillinen kuin tuomitseminen ohi tuomioistuimen näiden miesten päälle. Stoutest, vaikein sydän on puistattaa sen sanoja. Heidän oli hän johti mukaan Lacroix, "Yleisö pyöveli seurakunnalle Cape Francois, ja siellä paljain päin, en paita, jossa köysi heidän kaulansa, polvilleen, ja tilalla kätensä vaha kynttilän kaksi naulaa, julistaa heillä oli jumalattomat harkitsemattomasti, ja pahan yllyttäminen, syyllistynyt rikoksiin, joista ne huonoja syytetty ja tuomittu, ja siellä ja sitten, että he katuvat niitä, ja pyytää anteeksi Jumalan, kuninkaan, ja rikkoi oikeudenmukaisuuden valtakunta, että ne pitäisi sitten johdetaan La Place d'Armes mainitun kaupungin ja paikka, joka on vastakkainen anastanut toteuttamista valkoisia miehiä, saada kädet, jalat, lantio ja reidet rikki elossa, että ne olisi asetettu, pyörä heidän kasvonsa kohti taivasta, ja siellä pysyvät niin kauan kuin Jumala pitäisi säilyttää henkensä. kuolemansa jälkeen niiden päät olivat repeämään kehoaan ja asettaneet pylväät, että Oge on tie Dondon, että CHEVANNE tiellä Grande Riviere, ja omaisuutta sekä oli takavarikoidaan kuninkaalle: "
Sanotaan, että Oge sulata lujuutta tämä hirvittävä hetki, mutta CHEVANNE kuoli, kun hän oli elänyt, sama perä, taipumaton vihollinen hänen sortajia, mutta marttyyrikuoleman nämä sankarit ensimmäisen kapinan ei sammuta kasvava määrittäminen ihmiset olla vapaa. Itse asiassa se oli kokoontumispaikka-huudon jälkeen-taistelu. Tällä hetkellä kaiken Ranskassa ja saaren salaliitossa kiirehtimään kapina, joka oli ajamia Vincent Oge ennen teloitusta. Tarina barbaarinen kuoleman Oge perustettu Ranskassa kauhea myrsky suosittu suuttumusta vastaan ​​ruukkuja. Tunne nyt hyväksi värilliset ihmiset tulivat kovaa ja kiihkeästi. Ja kansalliskokouksen, vastaa pitkin kun tulva suosittu innostusta, läpäissyt asetuksen, jolla kansalaisuuden kaikille värillisille henkilöille siirtomaita syntynyt vapaan vanhemmat, ja myös, makinging ne voivat paikkaa siirtomaa judicatures. Mutta kun uutinen kulkua tämän asetuksen saavutti saaren se täytti ruukkuja ungovernable vihaa. Kaikki olivat heittämisestä pois uskollisuutta emämaahan ja nosto Englanti lippu. Heidän vihan hehku oli pitkään poistuneet. Se ei ollut pitkä, mutta ennen huuto: "mustat ovat nousseet!" Lähetettiin jännittävää sydämet ruukkuja kauheampaa kuin kauheat kulutuspinnan maanjäristys.
Se oli yönä kahdennenkymmenennentoisen päivänä elokuuta 1791, että toinen Haitin kapina puhkesi esiin. Sen alku oli verrattain pieni tilin, mutta sen edistyminen oli nopea ja laaja, jotta lyhyessä ajassa se pääsi "mereltä vuorille." Tuhoa ja hävitystä merkitty sen kulkuun. Kumpikaan elämä eikä omaisuus säästyi, molemmat tuhottiin.Kapinalliset ei riippunut pelkästään tuhota isäntiään, mutta kaikki mikä muistutti heitä entisen nöyristelevä kunnossa. He tarjosivat kaiken niin verinen ja polttava uhri vapauteen. He tekivät liekit että wrapt valtaviksi sokeriruo'on niiden tulinen aseita, jotka söivät asuntojen ja tehtaat kukoistaa istutukset ja nöyrä mökkiä, kun omassa kodissaan, valaisemaan polku vapauden sen kunniakas keksitystä sen orjiksi Haitin . Buck-mies, Jean Francois, Jeannot ja Biassou kuuluu kunnia suorittaa tämän liikkeen kautta sen alkuvaiheessa. He johtivat joukkojaan vastaan ​​kostonhimoinen ja julma vihollisia, vihollisia joka paitsi alistaa), mutta orjuuttaa heitä, jonka alaisuudessa he olivat jo tunteneet terävä pistin ripsien ja kärsi suunnattomia tuskia orjuuden. Se ei ole outoa, niin, että tässä kilpailussa julmuus tapasi julmuutta, julmuutta julmuutta, ja monet asiat tehtiin, jossa kaikkien on pakko valittaa ja pahoitella.
Sillä välin monet valkoiset siirtolaiset, epätoivoinen rauhan ja hyvinvoinnin, oli lähtenyt saaren, jotkut tulevat Yhdysvalloissa, ja toiset menossa Isoon-Britanniaan ja naapurimaiden Jamaikalla. Vaikutuksen kautta kuningasmielisempi joka oli lähtenyt Ranskasta Isoon-Britanniaan ja siirtolaiset, jotka olivat käyneet Haitista, ehdotuksia tehtiin Britannian hallitus ottaa haltuunsa saaren ja tehdä siitä Britannian siirtomaa. Nämä ehdotukset saivat positiivisen vastaanoton, ja vastaavasti englantilaisista joukoista ilmestyi saaren 20 syyskuu 1793. Sitten se oli, että siellä oli nähtävä, kun konfliktien neljä sotaisa osapuolia, Englanti, ranska, espanja ja mustat. Tällä hetkellä myös paljon hämmennystä ja epäjärjestystä-voitolle.
Sitten se oli, että päällikkö henki Haitin vallankumouksen, Toussaint L'Ouverture, teki hänen ulkonäkönsä. Ja hänen tulonsa oli kuin säteilyn aamulla, valoisia ja kauniita.Silmissä koko maailma oli hänen päällänsä. Jumala oli tuonut hänet ulos ", jossa Atlantiksen hartiat," vahva ja voimakas, kantamaan vastuuta tärkeä hätätilanteessa.Tämä suuri mies, ketä suurempi koskaan asunut, syntyi vuonna 1743, kreivi de Noes istutus, lyhyen matkan päässä Cape Francois. Poika vanhempien puhtaasti Afrikkalainen, hän oli kuitenkin jopa Poikavuosinaan, erottaa hänen lempeyttä ja vakautta malttinsa, hänen syvä pohdintaa, ja hänen rakkautensa ja kunnioitus uskontoa.Nämä erityispiirteet merkitty hänen koko elämänsä. Itse asiassa se oli näitä luonteen ominaisuuksia, jotka liittyvät hänen suuri nero, hänen merkittävästä kärsivällisyyttä, Christian maltillisuuden ja vanttera, että antoi hänelle tällaisen voiman kestävyyttä, joka teki hänestä mies tunnin, joka asetti hänet kärjessä taistelevat vapauden puolesta.
Jokaisessa suhteessa elämän tämä mies oli mallin mies. Koska aviomies ja isä, hän oli kokonaan ilman vika, aina näytteille vaimoaan kohtaan tenderest rakkautta, ja kohti hänen lapsensa kaikkein lempeä ja isällinen huolenpito, kun taas ystävänä hänen käytöksestään erottui kaikkein epätavallinen anteliaisuus ja suurpiirteisyyttä. Tämä on kauniisti ja koskettavasti kuvattu hänen käytöksensä ja epäluuloinen ja perheen kanssa kun vaara uhkasi heitä, hän hukuttaa oman henkensä turvata apunsa. Kuten varakuvernööri hänen jäykkä kuitenkin vain kurinalaisuutta, hänen tasapainoisia ja järkeviä suunnitelmia, hänen maaginen vaikutusta ja valtaa ihmisten yli, pian saapuneet saarelle rauhan ja hyvinvoinnin. Mutta luonne tämän ylimääräisen miehen loistaa kaikkein loistavasti ja kauniisti hänen käytöksen sotilasjohtaja ja sankari. Se oli tässä ominaisuudessa, että hänen ihana omaperäisyys ja itsenäisyys, hänen kekseliäisyytensä ja taitoa, hänen neroutensa ja teho löytyi runsaasti mahdollisuuksia niiden näyttö. Toussaint L'Ouverture oli omaperäisimpiä mies ikänsä, vaikka hän asui ikä merkittävä sen satunnaisia ​​miehiä. Orja lähes viidenkymmenen vuoden ajan hän astui orjuudesta vapauteen, ja heti esiintyi henkisen ja moraalisen ihmelapsi. Parempi kuin Napoleon ja Washington kuin sotilasjohtaja, hän oli, kuten Washington, taipuvainen taiteen rauhan. Se ei ole outoa, että Napoleon, kun hän opiskeli Toussaint kuin hänen mallinsa ja mesenaatti, pelkäsivät häntä kuin kilpailijansa, eikä epäröinyt käyttää kurjimmat petoksen turvata hänen kukistamiseen ja tuhoa hän tiesi varsin hyvin, hänen vain otsikon nimitys "avaaja", ja lukea hänen suuri natiivi kyky ja saavutuksiaan loistava ura, joka häntä odotti.
Sanat Toussaint jälkeen hänen kaataa olivat täynnä inspiraatiota ja totuuden: "kaatamaan minulle olet yli heittänyt vain puun rungon Negro vapauden Santo Domingo. Se syntyy uudelleen juuria, koska niitä on paljon, ja on jumissa syvä. " Todellakin, orjuus koskaan uudelleen vuonna kyseisellä saarella. Christope, Dessalines ja Cleveaux nousi aseiden ja neljäkymmentä tuhatta ranskalaiset tehtiin sovitukseksi otsaa Bonaparte.
En karhita esiin tunteita, joita asunnon yhteydessä surullinen kohtalo suuri Haitin sankari, hänen julma erottamiseen hänen perheensä, eikä hänen kuolemansa "kylmä, kostea ja synkkä Dungeon," linnassa Joux muun Jura vuoret. En myöskään, minun ei tarvitse, viipyä menestystä ja onnellinen seuraus Haitin vallankumous. Kaikille ihmisille kamppailevat vapautta, se on loistava keula lupauksen, ulottuen moraalinen taivaat.
Niinpä jos, missä vapaus on tehnyt stand vastaan ​​sorra ioni, onko syliin "totuus ja rakkaus" tai "miekalla ja pistin, hän on aina voittanut nerokkaimmista, upea voittaa. Ja näissä voittaa menneisyyden luemme varma profetia "ajoissa tulossa" amerikkalaisen orjuuden vastaisen liikkeen.
Tämä liike oli myös sen edelläkävijöitä. Heidän historiansa ja tekonsa En viivy sanoa sanaakaan. Kun tuli aika kuitenkin, että liikkeen tehdä uutta kehitystä, ottamaan toisen tyyppistä, jotta suurempi tavoite, olettaa selvä ja myönteinen merkki, ja saada uusi sysäys, Jumala, kuten ennenkin, kohotti mies, joka on osoittanut olevansa yhtä työläs yritys, Tuo mies oli kuolematon William Lloyd Garrison. Mies hämäriä vanhemmuus, ilman arvostusta hieno nimi tai maaginen vaikutus vaurautta, mutta jolla suuri moraalista rohkeutta, lujaluonteisia ja Christian rohkeus, hän tuli niinkuin puolestapuhuja vapauden, julistaa: "Olen tosissaan , en minä vältellen, en anteeksi, en minä perääntyä tuumaakaan, ja aion tulla kuulluksi! " Hän ja hänen liittolaistensa ilmoitti ainetta, niiden juhli orjuuden vastaisen julistuksen 1833, että kaikki ihmiset on luotu vapaina ja tasavertaisina, että orjuus on ällistyttävä väärin, että se on törkeää ihmiskunnalle ja syntiä Jumalaa vastaan, ettei kukaan voi oikealla voitto omaisuutta ruumiin ja sielun kollegansa, ja että orjuus olisi hän välittömästi ja ehdoitta poistetaan.
Saavutukset amerikkalaisen orjuuden vastaisen liikkeen siitä lähtien ovat olleet omiaan antamaan toivoa ja rohkeutta jokaisen sydämen. Tietenkään en viitata saavutuksia mitään erillisiä ja itsenäisiä organisaatiota. Viittaan saavutuksista monimutkainen ja mahtava organisaatio koostuu henkilöistä eri puolilta tämän maan, jonka tavoitteena on orjuuden ja äänioikeuden värillinen amerikkalainen. W hattu, sitten ovat osa sen saavutuksista? Ensinnäkin, se on tuonut kohteena orjuuden itse selvästi ja näkyvästi ennen pubi] lic mielessä. Itse asiassa jokainen nurkka ja nurkassa amerikkalaisen yhteiskunnan asiaa esittää nyt? itse, vaativa, ja monissa tapauksissa vastaanottamisesta, kunnioittava huomioon. Ei ole kokoontuminen ihmisiä, olivatpa ne poliittisia tai uskonnollisia, jota ei nyt pakko antaa paikka asian käsittelyyn tähän aiheeseen. Kuin ilma, jota hengitämme, se on kaiken läpitunkeva. Tällä laajalti huomioon vaikutukset orjuuden kun orja, slaveholder ja yhteiskunta yleensä, on hyvin perusteellisesti osoitettu, ja ihmiset ovat alle seisoi näitä vaikutuksia he ovat inhosi ja vihasi heidän foul syy. Näin kansalaisten omatunto on herännyt, ja laaja ja syvä ja kasvava kiinnostus on luotu puolesta orja.
Vuonna seuraavaan paikkaan, se on osoittautunut oikeaksi, kuin kunnon Cavil jopa väite orja miehuus ja sen dignities. Kukaan järkeä ja säädyllisyyden nyt ajattelee, että Afrikkalainen orja tässä maassa ei ole ihminen. Kukaan järkevä slaveholder nyt uskaltaa kieltää hänen ihmisyytensä. Tämän sijasta johtava slaveholders väittävät nyt, että kaikki työtä tehden luokat sitten valkoinen tai musta, pitäisi olla orjia, ei enää ennustamista vaatimustaan ​​Negro orja sillä perusteella, että hän valitti ihmisyyteen.Jolla äly], herkkyyttä ja tahtoa, tuomio, ymmärtämystä ja mielikuvitusta, mielessä tietoisuus ja fancy, järki ja omatunto, amerikkalainen orja on ihminen kykenee hienoin kulttuurin ja jaloin pyrkii. Ja orjuuden vastaisen liikkeen on täysin todistettu totuudesta tähän julkilausumaan.
Orjuuden vastaisen liikkeen on myös osoittanut todellisen kunnon köyhien kuin slaveholding valkuaiset Etelä, että heillä ei ole oikeuksia, joita on kunnioitettava ja hoidettava, kun edut orjuuden on pidettävä huolta, että heidän oikeutensa ajatella vapaasti ja antaa vapaat lausahdus heidän mielipiteensä on kokonaan kieltänyt heitä, että heillä ei ole ilmainen ääni, ei hillitön lausahdus, poliittisissa tai uskonnollisissa asioissa, mutta mielipiteet ovat valmistettu heille, ja hänen on saatava heidät käsissä heidän omatekoinen esimiehilleen, että heiltä evätään kaikki kasvatuksellisia etuja, ja heidän lapsensa jäävät kasvamaan tietämättömyydestä, ja viettää elämänsä laiskuuden ja hajoamista. Ne eivät ole myöskään keinoja, mahdollisuus, hankkia vaurautta. He eivät voi kanssa laitokseen saada kohtalainen pätevyys. Katsoin mistä tahansa näkökulmasta, niiden kunto on todella valitettavaa yksi. Siinä näemme blighting vaikutuksia orjuuden kun työvoiman vapaa. Todellakin, työvoiman vapaa ja orjuus voi elää yhdessä. Näin on tehtävä, sillä anna massat olla koulutettu, antaa heidän nauttia ajatuksen ja sananvapaus, ja orjuuden voinut seistä. Tämä valtava kuva virhe ja väärä pian pian vapisevat ja putoavat maahan. Jumala jouduttaa sitä päivää, jolloin valo on syöksyvät mielissä näiden köyhien valkoisten jotka nyt istuvat kuoleman varjossa, ja he tiesi heidän oikeuksiaan, on puolustaa ja ylläpitää niitä kuin ihmiset, ja kautta äänioikeuden valoa ja vapautta voi tulla huono orja! Todellakin, köyhä valkoinen mies Etelä-ja orja on yhdistettävä ystävyydessä vahvempi kuin rautakahleissa, sillä yhteinen vihollinen saalistaa vapautensa.
Samalla tavoin orjuuden vastaisen liikkeen on kiinnitetty huomiota maailman, kun röyhkeä ja rohkea encroachments orjuuden kun oikeuksia ja vapauksia ihmisiä North.Näin tehdessään syvää baseness Floridan sodan liittämistä Texas, säätämistä Etsintäkuulutettu Slave Law, kumoaminen Missouri kompromissi-mise, yrittää pakottaa orjuus kansaa Kansasin ja Dred-Scott päätöksen , on kaikkein täysin ja kokonaan kehittynyt, kun ilkeä suuttumusta syyllistytään käytännön kumoamista, että lauseke perustuslain, joka takaa kansalaisille kunkin valtion kaikki oikeudet ja vapaudet kansalaisten useiden valtioiden sekä suuttumusta syyllistynyt ahne oletus lähes kaikki suojeluksessa kansallisen hallituksen, on perusteellisesti alttiina. Tämä on johtanut ihmisiä Pohjois array itseään tätä yhteistä tuholaisen maan. Ja nyt meillä on Pohjois-sekä Etelä.
Anti orjuuden liike on myös tarjolla voitokkaimman puolustus ja orjuuden vastaisen luonteen itsenäisyysjulistus, jonka laaja ja kattava määritelmä vapauteen kuuluu jokaisen ihmisen, myös valkoinen tai musta, onko syntynyt pakanat mailla tai keskellä sivistyksen ja kristinuskon. Itse ilmoitus ei kimalteleva yleispätevyyttä, ei kaunis abstraktio. Sen oppeja vapaus ovat juhlallinen totuuksia. Se on myös osoittautunut oikeaksi, jonka väite kykene kumottu, anti orjuuden luonnetta perustuslain Yhdysvalloissa, joka on tavannut ja kiisti foul herjaus Raamatun, että se määrää seuraamukset ja pyhittää orjuuden. Ja nyt, nimissä Raamatun perustuslaki, ja julistuksen, vaadimme välitöntä ja ehdotonta orjuuden lakkauttamisen.
Toinen tärkeä ja upea saavutus tämän liikkeen on luoda oma kirjallisuus-kirjallisuutta erikoinen ja erillisiä, mutta erottaa sen huippuosaamiskeskusten ja kaunottaret.Tämä ei voisi olla toisin, sillä monet eniten arvostettuja tutkijoita, runoilijoita ja filosofeja maasta ovat sen avustajat. Meidän orjuuden vastaisen kirjoja, täynnä arvokkaita ja mielenkiintoisia ajatuksia, sulatettu hyväksyttävänä sopiva ja siro tyyli, ei vain lukea kaikki luokat, jokaisessa osassa tässä maassa, mutta luetaan ja ihaillut tavalliset ihmiset, ja kriitikot Muiden mailla. Nämä kirjat ovat meidän jatkuvasti kumppaneita. Yhteiskunnassa ja yksinäisyyttä, elävä ajatuksia ne sisältävät polttaa ja hehkuu sydämissämme. Vaikutus meidän orjuuden vastaisen kirjallisuus on hiljainen, mutta potentiaalia, lähes kaikkivoipa. On totta, että yksi hyvä kirja on voimakkaampi kuin sinä hiekka sotilaita verhottu aseita. Hyökkäys armeijan on suurimmaksi osaksi äkillinen, se voi olla epätoivoinen, mutta vaikutus kirja on laajaa ja syvää ja pysyvää. Se katoamattomana ja yhä aktiivinen. Mikä ihana, verraton vaikutusvaltaa, sitten meidän orjuuden vastaisen julkaisut valtaamme sillä yleisön keskuudessa; kautta pitävä tosiseikka, vakuuttava tuomion, ja kautta tosissaan ja säälittävä valitukset puolesta vapauden, viehättävä ja valloittava sydän.
Tämä liike on myös elävä puhujia. Nämä puhujat hallussaan jaloin Kaikkien aihealueiden-teema, jonka pelkkä ilmoitus koskettaa ihmisen sydän, ja herää vastaus syvä ja kestävä. Se on teema, liian, joka antaa eniten runsaasti kentän näyttö stoutest tiedekuntien ajattelun ja syy, mielikuvituksen ja fancy. Kun "resistless kaunopuheisuudesta wielded", nämä puhujat, heidän vailla retoriikkaa, ja sen ihailtavaa vaikutusta, minun ei tarvitse lausua panegyrie. Kauneuden ja voiman niiden tuotannot on myöntänyt kaikille. Itse asiassa niitä enemmän kuin mikään muu luokka-Phillips ja Sumner, Parker ja Beecher, Smith ja Cheever, Douglas ja Seward, että Remond ja Burleigh-kuuluvat kunniaksi rakentaa aristokratian American puhetaito, jonka viranomainen ja huojuntaa ovat laajoja ja vaikutusvaltaisia. Sen tekijöiden ja puhujat, tämä liike on tehnyt yksi sen kaikkein säätämästä saavutuksia. Enemmän kuin tämä, orjuuden vastaisen liikkeen on tuonut värillisiä ihmisiä Pohjois mahdollisuudet kehittää itseään älyllisesti ja moraalisesti. Se on sulkutila poistaa ja avannut heille ovet koulutuslaitosten, akatemioiden, oikeustieteellisten tiedekuntien, teologiset seminaarit ja kaupalliset laitokset, puhumattakaan vailla piirin koulussa. Näitä mahdollisuuksia he ovat hyvin yleisesti käyttäneet hyväkseen, ja nyt, minne ikinä menetkin, onko idässä tai lännessä, löydät värillinen ihmisiä suhteellisen älykäs, ahkera, energinen ja säästäväinen, sekä tosissaan ja määritetään vastustavansa orjuuden. Itse asiassa ne ovat jo pystyneet toimittamaan useita tosissaan, työlästä ja tehokkaita työntekijöitä tälle asialle, työntekijöiden, joiden pyrkimyksiä ja menestystä meidän ei tarvitse hävetä.Kanssa tarjoamia mahdollisuuksia niiden henkisen ja moraalisen kehityksen-ne on ollut myös keino hankkia vaurautta, joita he eivät ole onnistunut parantamaan. Ja nyt heidän erikoinen kyky ei ole merkityksetön tilin. Vuonna Ohion osavaltiossa yksin kolmekymmentä tuhatta värilliset henkilöt omistavat kuusi miljoonien dollarien arvosta omaisuutta, joka sentin joka seisoo luvannut tukea syy orja. Elähdyttää sama henki vapauden että nerved isiensä, jotka taistelivat vapaussota ja sodan 1812, vapauttaa tämän maan British tyranniaa, ne ovat piintynyt ja tinkimätön vihollisia sorron, ja ovat valmiita uhraamaan kaiken, mitä he ovat , sekä elämän ja omaisuuden, turvata sen kaataa. Mutta heillä on enemmän kuin moraalista ja rahallista voimaa. Joissakin valtioissa tämän unionin kaikkien niiden värillisiä asukasta, ja toisissa erittäin suuri luokka heistä, erioikeudet ja hyödyt kansalaisille. Tämä on lähde hyvin suuri voima. Ensi maaginen dollariin, äänestys on, että instrumentality jonka sielu American johdetaan vankeina omaa tahtoa. Tämä vaikutus, sekin on pyhitetty ja lupasi orja. Ei demokraattinen poliitikko, ei ontto hyväsydäminen poliitikko minkään puolueen tahansa, ei mies, joka ei ole omistettu, työlästä, orjuuden vastaisen ihminen voi koskaan turvata äänemme. Rahaa voi ostaa sitä. Imartelevaa lupaukset itsensä liioittelu voi aiheuttaa sen häpäiseminen, sillä se on pyhä ja on käytettävä Ithuriel keihäs, puukottaa demoni orjuuden. Tuoneen keinoja koulutuksen ja kehittämisen tällaiseen ihmisiä, ihmiset jolla on tällainen henki, on varmasti yksi halutuimpia ja arvokkaita saavutuksia amerikkalaisen orjuuden vastaisen liikkeen.
Saavutuksia amerikkalaisen orjuuden vastaisen liikkeen on emansipaatiota neljäkymmentä tai viisikymmentä tuhatta karannut orjia, jotka seisovat nykyään niin monet olo, hehkuva refutations on aivoton maksu, mitään ei toistaiseksi ole saatu aikaan Todellakin, tämä liike osoittaa suurta moraalista lihakset ja voimaa, näyttäytyy Amoral jättiläinen, kun huolimatta Etsintäkuulutettu Slave Law ja valpas partio Etelä, se lähettää sen voimakas ja maaginen vaikutteita koskaan glades Florida, sokeriruoko-aloilla Louisiana, ja riisi suot Etelä- Carolina, ja johtaa ulos sieltä kuoritut ja rikkoutuneiden orja. Eikä tämä liike jätä pakenevan orja ilman suojeluun ja huolenpitoon uudessa kodissaan pohjoisessa. Minne tahansa meneekin, nyt myös meidän suurissa kaupungeissa tai osaksi maaseudulla, hän toteaa ystäviä joko toivottaa tai antaa hänelle apua hänen edelleen matkaansa vapaampi maa kuningatar Victoria.
Mutta kruunasi orjuuden vastaisen liikkeen tässä maassa on toimipaikka, kattava ja täydellinen, se, että sen suuri tavoite ja tehtävä ei ole pelkästään vapautuksen neljän miljoonien amerikkalaisten orjia, ja äänioikeuden kuusisataatuhatta puoli vapaudenkannattajat, mutta säilyttäminen Yhdysvaltain hallitus, säilyttäminen amerikkalaisen vapauden itse. On havaittu, vihdoinkin, että orjuus ei erottele ihmisiä, että sen kauaskantoisia ja laaja lakaista se iskee alas samankaltaisia ​​vapauden musta mies ja vapaus valkoista. Tämä liike ei enää voida pitää poikkipinta yksi. Se on suuri kansallinen. Se ei rajoitu sen hyväntahtoinen, sen hyväntekeväisyyteen toimistot, mihinkään tiettyyn luokkaan; laaja hyväntekeväisyyden ei tunne complexional rajoja. Se välittää vapauden, oikeuksien meidän kaikkien. Jotkut saattavat kutsua tätä edustus fancy luonnos, retorinen gammoniksi. Mutta se on selvää jokaiselle perehtynyt Yhdysvaltojen välisistä asioista, että olemme nyt ymmärtämättä meidän kansallisia kokemuksia tärkeä ja juhlallinen totuus historian, että orjuuttaminen ja hajoaminen yksi osa väestöstä kiinnittää kitkasyöpymisen märkivä ketjut kun raajat muiden . Sillä aikaa nämä ketjut voivat olla näkymättömiä, mutta ne ovat rauta-sidottu ja vahva, ja orja voima, tulossa vahva kädellä ja uhmakas, tekee niistä tuntui. Tämä tunnistaminen etujen valkoista ja värillistä maan väestöön, tämän erikoisen kansallinen piirre orjuuden vastaisen liikkeen on yksi sen hurraavat, toivoa herättävä ja toivoa tukeva ominaisuudet. Tämä seikka on rohkaisevaa, koska valkoiset amerikkalaiset eivät voi asettua tyhjäkäynnillä katsojaa kamppailuun, mutta on yhdistettävä kanssamme taistelee vastaan ​​kaatui vihollisen, jos he itse säästäisi omaa vapauttaan. Todellakin, unchivalrous vaikka luonnollinen käyttäytyminen orja harvainvallan on jo herättänyt ihmiset pohjoisesta tietoisuus tästä polttava totuuden. Ja syvä, juhlallinen kansan ääntä, koska se tulee ukkosen ylös kukkuloilla New England ja vuonoilta West lausuminen sankarillisesti päättäväisesti noudattamaan ja kaataa tätä valtaa. Heidän huutonsa on: "orja harvainvalta on kuoltava, orja oligarkia kuolevat!" Nämä ovat joitakin saavutuksia orjuuden vastaisen liikkeitä oman maamme. Alusta lähtien se on mennyt tasaisesti sen uran voiton. Ei virtaa on pystynyt kestämään sitä. Sen vastustamaton maaliskuussa se on jaettu palasiksi kaikki suuret kirkollisten ja poliittisten järjestöjen maassa. Se on kaadettu, täysin yli-heitetty, vanha Whig puolueen ja kirjoitettava viistosti puolueen, muita vahvempi liittolainen orjuuden, polttaa merkkiä: "Sinun päivät ovat luetut." Se on muuttanut National Congress ja valtion lainsäätäjät osaksi orjuuden vastaisen yleissopimukset, ja on haaksirikkoutunut omaisuuksia monet huomattavat miehet, jotka olivat kiinnittäneet poliittisen kohtalonsa on sokea, vaikka kiihkeä puolustus orjuuden. Nämä saavutukset amerikkalaisten liikkuvuuden ennusta ja vakuuttaa sen lopullinen onnistuminen, ja voitoista maailman suurista orjuuden vastaisen liikkeen, johon viittaus on tehty, ennustaa varmasti tulossa vuosituhannen vapauden.
Olkaamme siis disfranchised amerikkalaiset, otti rohkeutta, sillä meidän syy ja syy orja on riemuvoitto loisteliaasti. Sydämet täynnä toivoa ja päättäväisyyttä taistelemaan oikean väärää, olkaamme hyväksyä kaunis tunteisiin runoilija:
"Jumala nopeus riemuvuosi,
laaja maailma o'er!
Kun niiden kitkasyöpymistä ketjut vapaaksi,
sorrettu on vilely nöyrtyä
ja kulumista ikeen tyranniaa,
kuten petoja, ei enempää.
Saman vuoden tulee, ja vapaus valtakaudella
ihmiselle hänen ryöstivät oikeuksien uudelleen
Palauta.
God Speed ​​päivä, jolloin ihmisen veren
lakkaa virrata!
Jokaisessa clime ymmärrettävä
väitteet ihmisten veljeyden,
Ja jokainen vastineeksi paha, hyvä-
saa puhaltaa isku.
että päivä tulee, kaikki kauna loppuun,
ja muuttuu uskollinen ystävä
Jokainen vihollinen.
God Speed ​​tunnin, loistava tunti,
Kun mikään maan päällä
on harjoitettava pöyhkeä valtaa,
ei myöskään vuonna tyrannin läsnäolo kyyristyä,
Mutta kaikki miehuuteen: n kunniaksi torni,
samansuuruisella syntymä! Se tunti tulee, jokaiselle, kaikille, Ja hänen vankilasta vallassa Lähtekää.

Siihen asti vuonna, päivä, tunti saapuu,
pään ja sydämen ja käsi minä pyrimme
Riko tanko ja repisi gyve- spoileri hänen saaliinsa riistää, niin Todistaja, Heaven! Ja koskaan minun valinnut postitse Whate'er peril Tai kustannukset, ajetaan. "


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.